Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

fietsverzekering: iemand ervaring?

midfields
Forum-lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 06 okt 2014 14:02

midfields 06 feb 2015 09:40

Hallo,
binnenkort heb ik een racefiets die toch even duizenden euros kost.
Ik vroeg me af of er mensen hier op dit forum zijn die ervaring hebben met een racefietsverzekering die diefstal maar ook schade dekt. Je moest maar ns goed vallen met zo een duur carbon frame...
dank u

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6189
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 06 feb 2015 10:00

Diefstal zal misschien kunnen, maar dan vast onder de voorwaarde dat je er een fatsoenlijk vast slot met keurmerk op zet....

Voor verzekering mbt valschade zou je eens kunnen kijken naar de ntfu mogelijkheden. Geen eigen ervaring mee, maar in principe is dit een belangenclub voor toerfietsers, met een verzekering mogelijkheid.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Speedline
Forum-lid
Berichten: 79
Lid geworden op: 06 mei 2013 14:55

Speedline 06 feb 2015 10:30

Diefstal uit huis of schuur valt gewoon onder je inboedelverzekering, mits deze op slot staat ongeacht wat voor slot.

Gebruikersavatar
racedoc
Forum-lid
Berichten: 341
Lid geworden op: 10 nov 2008 18:04

Gebruikersavatar racedoc 06 feb 2015 12:02

Even zoeken op het forum en je kan oa dit vinden:

Univé heeft volgens mij een prima fietsverzekering. Deze verzekering komt ook zeer goed uit de test van de Consumentenbond.

Ga binnenkort een fiets opbouwen en ik wil deze dan ook verzekeren bij Univé.
Wat ik me nog kan herinneren van de polisvoorwaarden: verzekerd tegen schade en diefstal, ook in het buitenland. Laag eigen risico, schade tot 500 euro mag meteen gerepareerd worden.

Zie: http://www.unive.nl/fietsverzekering

Edit: wat ik dan eigenlijk ook wel aantrekkelijk vind is de pechhulp die je voor een gering bedrag mee kan verzekeren.

Stefanofiets
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 feb 2015 12:03

Stefanofiets 06 feb 2015 12:12

Speciaal voor jou een registratie gedaan om jouw vraag te beantwoorden.

Antwoord: ik heb al jaren een doorlopende reisverzekering bij de Anwb.
Daar kun je extra's aanvragen. Zo ook de sportuitrusting. Daar valt je fiets dan onder.
Standaard krijg je iets van €400. Echter met de speciale dekking erbij € 2000. Samen dus 2400 euro. Daar kun je dan veilig mee de vakantie in. Tenminste, ik denk dat je dit bedoelt.

rockbats
Forum-lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 15 apr 2011 00:34

rockbats 06 feb 2015 13:11

Ik zit nu bij de ANWB (is Unigarant verzekering), zat eerst bij de Europeesche. Beide schade/diefstal verzekeringen.

midfields
Forum-lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 06 okt 2014 14:02

midfields 06 feb 2015 13:21

dank Stefanofiets en alle anderen voor de input! ga ik zeker verder mee

JordyFr
Forum-lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 05 jun 2012 13:04

JordyFr 06 feb 2015 13:49

Zelf heb ik mijn verzekering bij de ntfu afgesloten, deze dekt geen diefstal maar wel is een stuk goedkoper dan de verzekering van de anwb

H.jan
Forum-lid
Berichten: 46
Lid geworden op: 19 dec 2014 10:46

H.jan 06 feb 2015 14:10

Beste Jordy, je hebt het over duizenden euro`s. Bedenk dan dat Unive een limiet heeft met betrekking tot de hoogte van het te verzekeren bedrag. Ik had zelf een aanvraag bij hen gedaan en kreeg geen reactie. Ik heb toen contact op genomen en hoorde toen over deze limiet. Staat dus niet op de site. Ik heb een verzekering afgesloten bij Assurace. Dit kan tot ieder bedrag. Groet, H.jan

Gebruikersavatar
snowkrash
Forum-lid
Berichten: 220
Lid geworden op: 06 aug 2013 11:57

Gebruikersavatar snowkrash 06 feb 2015 14:18

Univé ziet er niet slecht uit. Wel benieuwd naar jullie ervaring mbt het volgende in de voorwaarden:

Artikel 7 Wat is niet verzekerd?
Schade is niet verzekerd als:
- u de fiets gebruikt voor wedstrijden of trainingen daarvoor
(....)


Heeft iemand weleens schade tijdens een toertocht geclaimd bij Univé? Is dit goed gegaan?

Ik zie zomaar gebeuren dat zij een toertocht en een wedstrijd als hetzelfde zien en dat je claim dan wordt afgewezen. Om dan via rechtsbijstand te moeten betogen dat dit twee verschillende dingen zijn ..... niet zo'n zin in.

Het is wel zo dat rijden in een toertocht en wedstrijd dezelfde risico's bestaan: lekker compact op elkaar en in elkaars wiel de bocht doorknallen.

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6189
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 06 feb 2015 14:35

snowkrash schreef: Het is wel zo dat rijden in een toertocht en wedstrijd dezelfde risico's bestaan: lekker compact op elkaar en in elkaars wiel de bocht doorknallen.
Dat ben ik niet met je eens.., althans, als toerder niet. Maar waarschijnlijk ben ik van het type die me ergert aan de "toerrijders" die elke toertocht als wedstrijd beschouwen...

Dan moet je in mijn ogen vooral richten op cyclo's.

Anyhoe, bij een normale toertocht rijdt je met 2 naast elkaar en "knal" je relaxed/safe de bochten door. Plus je zit op de openbare weg, dus je moet net zo rijden als met je normale trainingsrondjes op de openbare weg.
Bij een wedstrijd rijd je in peloton, niet netjes 2 aan 2, achter elkaar. Ligt de snelheid hoger, en worden bochten meer op scherp gereden. Dus volgens mij is dat niet hetzelfde risico als met een toertocht. Maar een hoger risico, met als het mis gaat ook grotere kans op ernstigere gevolgen.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Luctor et Emergo
Forum-lid
Berichten: 69
Lid geworden op: 03 jan 2012 09:47

Luctor et Emergo 06 feb 2015 15:46

Ik ben verzekerd bij Assurace (onderdeel van de Europeesche). Zelf nog geen schade gehad. M'n broer wel. Hij had een Cervelo Soloist SLC-SL en ging in een bocht onderuit --> bovenbuis had een deuk. Heeft een complete vergoeding gekregen van het frame en rijdt dus nu op een S3 rond (net als ik overigens :D )

Kortom erg tevreden over. Dekt ook schade bij cyclo's, en dat is wel heel belangrijk!

Plaats reactie