Pagina 1 van 1

probleem garmin edge 500

Geplaatst: 10 aug 2010 01:02
door vennebos
Ik heb sedert een maand een garmin edge 500 bundle aangeschaft.
Tot sinds kort werkte hij perfect.

sinds een week doet hij niks meer.
hij geraakt niet verder dan het openingsscherm met de tekst GARMIN.
als ik hem aansluit aan de pc herkent deze hem niet.

Ik kan hem dus niet meer gebruiken, en dat is spijtig een maand na aanschaf.
de problemen zijn begonnen(volgens mij) na het proberen in te loggen van twee ritjes van een andere gebruiker.

zijn er nog mensen die hetzelfde probleem hebben gehad, en dit wisten op te lossen?

Geplaatst: 10 aug 2010 01:17
door Livio Livius
Harde reset al gedaan via tegelijkertijd power, reset en menu in te drukken?

Geplaatst: 10 aug 2010 01:25
door brian
Had ik onlangs ook.

Is een foutje in de software. Op de garmin website hebben ze hiervoor een work around.

Je moet je usb kabel aan je fiets computer verbinden, linker onder knop ingedrukt houden en dan de usb kabel met je laptop verbinden.

Als het goed is ziet je laptop je fiets computer dan als een usb stick. Volgens mij geeft garmin dan dat je de data in de directory "New files" moet verwijderen. Lees voor de zekerheid even de garmin site.

Uiteindelijk heb ik mijn garmin volgens mij (per ongeluk) geformatteerd. ALs gevolg alle historsche rit gegevens weg. Maar hij doet het nu gelukkig en komt voorbij de start procedure.

Succes!

Van de garmin web site =>
Question: What can be done to unlock an Edge 500 that will not progress past the startup screen?

Answer:
Software version 2.00 and 2.10 for the Edge 500 has a known bug that causes a user's device to either lock-up or is stuck in a constant power cycle, never progressing past the startup screen. This problem has been traced back to the NewFiles folder within the Edge 500 directory. If an unreadable file is placed in this folder the device reacts as described above.

In order to remedy this issue the device must be held in mass storage mode so that you may access the NewFiles directory and delete it.

In order to remedy this issue please follow the steps below:

With the device powered off, please old the Page/Menu button
While continuing to hold the Page/Menu button, plug the device into the PC with a compatible USB cable
Continue to hold the Page/Menu button for at least 10 seconds in order for the device to enter mass storage mode*
Once you have gained access to the Edge 500 directory, please delete the NewFiles folder
*Mass Storage mode is achieved when the device shows under My Computer or shows as a Disk Drive on your computer screen

This bug will be resolved in a future software update and this article will be updated with that software version when avaialble.

Geplaatst: 11 aug 2010 00:28
door vennebos
Bedankt allebei,

Er was een combinatie van jullie beiden tips nodig om het probleem op te lossen.
ik moest mijn gps aan de laptop aansluiten, dan de harde reset doen, en dan pas herkende mijn laptop de gps als usb stick.

Dan de stappen gevolgd van brian, nieuwe software gedownload, en nu werkt alles hopelijk terug als voorheen.

mercikes