Isaac Meson vs. Canyon Aeroad (of vergelijkbaar 3K-4K)
Geplaatst: 11 feb 2015 08:29
Na lang wikken, wegen, bestuderen en rondkijken heb ik mijn selectie voor 'n volgende fiets gelimiteerd tot 2 modellen: de Isaac Meson (met Ultegra Di2) en de Canyon Aeroad CF SLX 7.0 (eveneens Ultegra Di2).
Linkjes:
Isaac Meson: http://www.isaac-cycle.com/en/models/meson
Canyon Aeroad CF SLX 7.0 Di2: https://www.canyon.com/nl/roadbikes/bike.html?b=3516
Waar zocht ik naar? Een stijve (aero)bak die ik voornamelijk op "het vlakke" zal gaan gebruiken. Recreatief, af en toe een cyclo/toertocht en incidenteel de heuvels of bergen in.
Ook wil ik per se een electronisch schakelbare groep op m'n fiets, in beide gevallen is dat Ultegra Di2 (6870 bij Aeroad en 6700 bij Meson).
Verder ben ik qua looks gevoelig voor: géén spacertoren, hoge velgen (min. 38 mm), laag balhoofd, interne kabelgeleiding, aero frame, rustig kleurschema (hoeft niet per se zwart en/of wit hoor).
En wat plusjes-minnetjes:
Isaac Meson:
+ Wielen (FFWD F6R mét alu-remrand, wat me voor mijn doeleinden geschikter lijkt)
+ Mijn LBS is Isaac dealer (onderhoud, mogelijkheid tot korting, support your LBS, blabla)
+ Compact (50/34)
+ Op "alle" punten te customizen (Isaac a la carte concept)
- Gewicht 7,8 kg
- Drukkere uitstraling (door vele zwart-wit contrasten)
- 12-25 cassette t.o.v. de Aeroad (die 11-28 heeft)
- Prijs
Canyon Aeroad:
+ Strakke looks (ik hou wel van de stealth uitstraling)
+ Prijs (zonder korting op de Meson is de Aeroad ca. 300 euro voordeliger)
+ Gewicht 7,15 kg
- Voorblad 52/36 t.o.v. de Meson (die 50/34 heeft)
- Geen customizing mogelijk (enige optie is ander Aeroad model kiezen)
Ik ben niet zo goed thuis in het geometrie-verhaal. Ik kan constateren dat beide frames uitnodigen tot een diepe zit, maar ik vind het lastig om aan de hand van de geometrietabellen te bepalen welke zich leent tot een (in potentie) comfortabelere zit, wat opvallende verschillen zijn, enzovoorts. Ik kan jullie hulp/advies op dat punt zeker gebruiken...
Geometrie van beide:
Meson
Aeroad
Budget is tussen de 3000 en 4000 euro. Dus, brandt los! Wat zouden jullie doen? Meson of Aeroad? Of overtuig me om nog te kijken naar een andere fiets die binnen mijn kader past...
Linkjes:
Isaac Meson: http://www.isaac-cycle.com/en/models/meson
Canyon Aeroad CF SLX 7.0 Di2: https://www.canyon.com/nl/roadbikes/bike.html?b=3516
Waar zocht ik naar? Een stijve (aero)bak die ik voornamelijk op "het vlakke" zal gaan gebruiken. Recreatief, af en toe een cyclo/toertocht en incidenteel de heuvels of bergen in.
Ook wil ik per se een electronisch schakelbare groep op m'n fiets, in beide gevallen is dat Ultegra Di2 (6870 bij Aeroad en 6700 bij Meson).
Verder ben ik qua looks gevoelig voor: géén spacertoren, hoge velgen (min. 38 mm), laag balhoofd, interne kabelgeleiding, aero frame, rustig kleurschema (hoeft niet per se zwart en/of wit hoor).
En wat plusjes-minnetjes:
Isaac Meson:
+ Wielen (FFWD F6R mét alu-remrand, wat me voor mijn doeleinden geschikter lijkt)
+ Mijn LBS is Isaac dealer (onderhoud, mogelijkheid tot korting, support your LBS, blabla)
+ Compact (50/34)
+ Op "alle" punten te customizen (Isaac a la carte concept)
- Gewicht 7,8 kg
- Drukkere uitstraling (door vele zwart-wit contrasten)
- 12-25 cassette t.o.v. de Aeroad (die 11-28 heeft)
- Prijs
Canyon Aeroad:
+ Strakke looks (ik hou wel van de stealth uitstraling)
+ Prijs (zonder korting op de Meson is de Aeroad ca. 300 euro voordeliger)
+ Gewicht 7,15 kg
- Voorblad 52/36 t.o.v. de Meson (die 50/34 heeft)
- Geen customizing mogelijk (enige optie is ander Aeroad model kiezen)
Ik ben niet zo goed thuis in het geometrie-verhaal. Ik kan constateren dat beide frames uitnodigen tot een diepe zit, maar ik vind het lastig om aan de hand van de geometrietabellen te bepalen welke zich leent tot een (in potentie) comfortabelere zit, wat opvallende verschillen zijn, enzovoorts. Ik kan jullie hulp/advies op dat punt zeker gebruiken...
Geometrie van beide:
Meson
Aeroad
Budget is tussen de 3000 en 4000 euro. Dus, brandt los! Wat zouden jullie doen? Meson of Aeroad? Of overtuig me om nog te kijken naar een andere fiets die binnen mijn kader past...