twijfel
Inmiddels al weer wat verder gevorderd met mijn keuze voor nieuwe fiets. Ik twijfel nog, misschien kan iemand een ervaringstip geven. Mijn criteria voor nieuwe fiets; ik wil graag een carbonframe, mijn budget rond € 2000,- wil graag ultegra (of vergelijkbaar) en een paar goede wielen erin, denk zelf aan mavic ksyrium elite s oid.
Ik zit zelf aan de volgende twee te denken. Ik hoor graag. Misschien hebben jullie ook nog een brilliante tip, vind de kleurstelling van onderstaande fietsen mooi dus zoiets moet het ook worden.
sensa giulia, ultegra 11sp (rond € 1750)
http://www.12gobiking.nl/p/sensa-giulia-custom-2015
canyon ultimate cf sl 9.0 (rond € 2200)
https://www.canyon.com/nl/roadbikes/bike.html?b=3587#
mijn twijfelpunten, de sensa giulia lijkt me prima fiets, weet alleen niet of de wielen volstaan, zou hier dan graag upgrade van de wielen doen (maar welke en past dit binnen budget) de canyon weinig op aan te merken alleen boven mijn budget van € 2000,- de cf sl 7.0 zou een optie kunnen zijn maar is afgemonteerd met 105 en mavic aksium wielen dus matig....
Ik zit zelf aan de volgende twee te denken. Ik hoor graag. Misschien hebben jullie ook nog een brilliante tip, vind de kleurstelling van onderstaande fietsen mooi dus zoiets moet het ook worden.
sensa giulia, ultegra 11sp (rond € 1750)
http://www.12gobiking.nl/p/sensa-giulia-custom-2015
canyon ultimate cf sl 9.0 (rond € 2200)
https://www.canyon.com/nl/roadbikes/bike.html?b=3587#
mijn twijfelpunten, de sensa giulia lijkt me prima fiets, weet alleen niet of de wielen volstaan, zou hier dan graag upgrade van de wielen doen (maar welke en past dit binnen budget) de canyon weinig op aan te merken alleen boven mijn budget van € 2000,- de cf sl 7.0 zou een optie kunnen zijn maar is afgemonteerd met 105 en mavic aksium wielen dus matig....
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Overweeg om de standaard Giulia met Ultegra (1785 Euro) aan te schaffen zonder wielen (als het niet anders kan dan met de Aksium wielen.
Koop je een wielset die jij beter vindt, keuze genoeg kijk eens in het wielentopic.
Verkoop de Aksium wielset zonder er mee gereden te hebben.
Succes.
Koop je een wielset die jij beter vindt, keuze genoeg kijk eens in het wielentopic.
Verkoop de Aksium wielset zonder er mee gereden te hebben.
Succes.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
- razenderoeland
- Forum-lid
Zonder twijfel zou ik kezen voor de Canyon. Momenteel een van de fietsen met de beste prijs/kwaliteit verhouding. De €200,- die je daar nu mee boven budget zit ben je vergeten zodra je daar een stuk op gefietst hebt.
Hoe sterk is de eenzame fietser...
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
Heb je het canyon topic gevonden? Met een kleine 800 pagina's gebruikerservaringen .
en volgens mij is de 11speed 105 groep kwalitatief erg goed en bijna zonder verschil met ultegra in schakelen. Wellicht dat het een paar gram zwaarder is.
en volgens mij is de 11speed 105 groep kwalitatief erg goed en bijna zonder verschil met ultegra in schakelen. Wellicht dat het een paar gram zwaarder is.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
- razenderoeland
- Forum-lid
Ik heb geen ervaring met Canyon, maar ken een paar renners bij mij op de club die canyon rijden en daar erg tevreden over zijn. Verder baseer ik mijn conclusie op diverse vergelijkingstest in o.a het blad fiets en op de ervaringen die op dit forum voorbij komen.
Hoe sterk is de eenzame fietser...
Ik zou dan weer voor de Sensa gaan
Mooier , goedkoper en of je de extra stijfheid van de Canyon merkt dat betwijfel ik
Sensa is echt wel meer dan stijf genoeg
Dan icm de goedkoopste wielen of idd zonder en een paar mooie wielen erin
prachtfiets beter dan dat saaie zilver
Mooier , goedkoper en of je de extra stijfheid van de Canyon merkt dat betwijfel ik
Sensa is echt wel meer dan stijf genoeg
Dan icm de goedkoopste wielen of idd zonder en een paar mooie wielen erin
prachtfiets beter dan dat saaie zilver
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike
Giant Ease e-bike
Ik vindt de Sensa ook veel mooier dan de Canyon, maar is een smaak dingetje.
Ook nog eens € 500,- goedkoper, vindt ik toch veel geld.
En waarom die wielen bij voorbaat afschrijven, misschien bevallen ze wel en dan heb je voor dat geld een prachtige fiets.
Veel wijsheid toegewenst.
Ook nog eens € 500,- goedkoper, vindt ik toch veel geld.
En waarom die wielen bij voorbaat afschrijven, misschien bevallen ze wel en dan heb je voor dat geld een prachtige fiets.
Veel wijsheid toegewenst.
razenderoeland schreef:Ik heb geen ervaring met Canyon, maar ken een paar renners bij mij op de club die canyon rijden en daar erg tevreden over zijn. Verder baseer ik mijn conclusie op diverse vergelijkingstest in o.a het blad fiets en op de ervaringen die op dit forum voorbij komen.
Zou niet te veel afgaan op de bevindingen in het blad Fiets. In het laatste nummer worden 3 Canyon fietsen getest. Zegt denk ik wel genoeg over hoe objectief dat blad tegenwoordig is.