Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

DI2 fiets van rond de 2100 euro

RM-champion
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 feb 2015 21:22

RM-champion 16 feb 2015 21:32

Beste mensen,

Is het verstandig om voor minder dan 2100 euro een (nieuwe)race fiets met di2 te kopen?
Of bespaar ik dan teveel op de kwaliteit van bijvoorbeeld het frame?

Heb zelf al even lopen zoeken en heb de volgende modellen gevonden:
- Sensa Giulia Custom € 2100
- Zannata Z81 Race € 1995
- Bulls Alphine Hawk 3 (2013) € 1999

Ben op zoek naar een fiets met framemaat 56, heb zelf nog een mooi setje (velgrem)wielen dus dat is absoluut geen must.

Hebben jullie nog ideeën qua modellen?
Of raden jullie het af om een Di2 fiets te kopen voor dit bedrag?

d-theunise
Forum-lid
Berichten: 125
Lid geworden op: 02 feb 2015 17:50

d-theunise 16 feb 2015 21:42

Sensa zijn goede frame niets mis mee

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8907
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 16 feb 2015 21:59

Vriend van mij rijdt al 3 jaar met een Sensa Gulia met DI2 zonder enig probleem.
Sensa GF White edition.
Cannondale Topstone 4.

Gebruikersavatar
theblackone
Forum-lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 24 aug 2012 11:51

Gebruikersavatar theblackone 16 feb 2015 22:01

Ben wel benieuwd waar je die Sensa met Di2 kunt vinden voor die prijs? Of hij moet tweedehands zijn..
It never gets easier, you just go faster.

d-theunise
Forum-lid
Berichten: 125
Lid geworden op: 02 feb 2015 17:50

d-theunise 16 feb 2015 22:07

Ja idd vroeg ik me ook al af

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16417
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 16 feb 2015 22:15

En een ProRace Deamon met DI 2 voor 1590 Euro
Weliswaar maar in 2 maten meer verkrijgbaar voor deze prijs.

Ik heb hetzelfde frame gehad, geen enkel probleem mee gehad.
Ook getest in Fiets
I know myself like no one else
Nothing to defend

geertjeb
Forum-lid
Berichten: 574
Lid geworden op: 24 mar 2011 00:35

geertjeb 16 feb 2015 23:13

Ik begrijp echt niet waarom mensen zo graag een DI2 fiets willen kopen voor weinig. Als ik 2.100 zou hebben voor een fiets zou ik gewoon een goeie fiets met bijvoorbeeld Ultegra of Force mechanisch kopen met goeie wielen en een lekker stijf frame.

Momenteel ben ik zelf ook aan het overwegen om een nieuwe fiets te kopen, maar ik zit nog steeds niet op een EPS of DI2 te wachten vanwege het extra gewicht en het extra prijskaartje.

Ik raad het dus af.

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6188
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 16 feb 2015 23:30

geertjeb schreef:Ik begrijp echt niet waarom mensen zo graag een DI2 fiets willen kopen voor weinig. Als ik 2.100 zou hebben voor een fiets zou ik gewoon een goeie fiets met bijvoorbeeld Ultegra of Force mechanisch kopen met goeie wielen en een lekker stijf frame.

Momenteel ben ik zelf ook aan het overwegen om een nieuwe fiets te kopen, maar ik zit nog steeds niet op een EPS of DI2 te wachten vanwege het extra gewicht en het extra prijskaartje.

Ik raad het dus af.
Maar TS geeft toch aan dat hij zelf een goede set wielen al heeft?
t prijskaartje is bij fietsen altijd al erg persoonlijk of je het waard vindt. Dat is ook bij keuze voor dura ace ipv ultegra, of ultegra ipv 105.
en extra gewicht... dat verschil is echt maar marginaal op een fiets plus rijder. Om hoeveel gram gaat het dan? En dan hangt t nog van t doel vd fiets af ook, 99% vlak of semivlak in nederland, maakt dat onsje extra niks uit. en bergop wellicht, maar dan kan je dat onsje ook halen uit andere onderdelen of je eigen vetjes.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

geertjeb
Forum-lid
Berichten: 574
Lid geworden op: 24 mar 2011 00:35

geertjeb 16 feb 2015 23:38

MarkVeenstra schreef:
geertjeb schreef:Ik begrijp echt niet waarom mensen zo graag een DI2 fiets willen kopen voor weinig. Als ik 2.100 zou hebben voor een fiets zou ik gewoon een goeie fiets met bijvoorbeeld Ultegra of Force mechanisch kopen met goeie wielen en een lekker stijf frame.

Momenteel ben ik zelf ook aan het overwegen om een nieuwe fiets te kopen, maar ik zit nog steeds niet op een EPS of DI2 te wachten vanwege het extra gewicht en het extra prijskaartje.

Ik raad het dus af.
Maar TS geeft toch aan dat hij zelf een goede set wielen al heeft?
t prijskaartje is bij fietsen altijd al erg persoonlijk of je het waard vindt. Dat is ook bij keuze voor dura ace ipv ultegra, of ultegra ipv 105.
en extra gewicht... dat verschil is echt maar marginaal op een fiets plus rijder. Om hoeveel gram gaat het dan? En dan hangt t nog van t doel vd fiets af ook, 99% vlak of semivlak in nederland, maakt dat onsje extra niks uit. en bergop wellicht, maar dan kan je dat onsje ook halen uit andere onderdelen of je eigen vetjes.
Nee ok het gewicht scheelt niet zoveel, maar als ik bijvoorbeeld kijk naar een Canyon Ultimate CF SLX dan leg je dus gewoon 2.000 euro extra neer voor electronisch schakelen ten opzichte van mechanisch, waarbij je ook nog eens een fiets hebt die bijna een halve kilo zwaarder is. Dan hou ik die 2k liever in me zak en koop ik de SRAM red mechanische versie.

Gebruikersavatar
jorrit10
Forum-lid
Berichten: 1278
Lid geworden op: 12 jul 2006 00:30

Gebruikersavatar jorrit10 17 feb 2015 07:39

Dit is ook nog een leuk geprijsde di2 fiets; http://www.linkradquadrat.de/FOCUS-Kalk ... 0-Di2.html
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd...

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4318
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 17 feb 2015 07:46

geertjeb schreef:Ik begrijp echt niet waarom mensen zo graag een DI2 fiets willen kopen voor weinig. Als ik 2.100 zou hebben voor een fiets zou ik gewoon een goeie fiets met bijvoorbeeld Ultegra of Force mechanisch kopen met goeie wielen en een lekker stijf frame.

Momenteel ben ik zelf ook aan het overwegen om een nieuwe fiets te kopen, maar ik zit nog steeds niet op een EPS of DI2 te wachten vanwege het extra gewicht en het extra prijskaartje.

Ik raad het dus af.
Het is heel simpel. Een fiets kopen én ratio hebben voor veel mensen weinig tot niets met elkaar te maken. We houden van mooie, gave, coole, aparte, etc. dingetjes.
Het is hier al eens eerder gezegd, als we allemaal deden wat rationeel en verstandig was, dan kochten we allemaal de Prijs- Kwaliteit beste fiets, en bestond de nederlandse racefiets-populatie uit Rose-Canyon en misschien nog een enkele Caad 10. Dat alles dan afgemonteerd met shimano 105, en met een setje Fulcrum R3 wielen.

d-theunise
Forum-lid
Berichten: 125
Lid geworden op: 02 feb 2015 17:50

d-theunise 17 feb 2015 08:21

haha ja daar zit wat in maar goed je wil weleens wat :lol:

maar die focus van hier boven echt een mooi fietsje voor dat geld

Plaats reactie