Hoi,
ik ben van plan mijn fiets een upgrade te geven. Het gaat om een Cannondale CAAD8 105 uit 2013. Er zitten Maddux RS 3.0 wielen op met Schwalbe Lugano: niet de lichtste en beste wielen die er zijn geloof ik. Budget ligt niet echt vast, maar ik ben niet direct op zoek naar de duurste topwielen. Ga er ook (nog) niet op koersen, misschien wel toertochten rijden. Ik wil gewoon betere wielen en banden die een duidelijke vooruitgang zijn tov mijn huidige setje. Hoeft overigens niet bombproof want mijn gewicht is geen probleem. Welke wielen en banden zouden jullie aanraden?
Bij voorbaat dank voor de suggesties!
Upgrade wielen
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Koop je al eens andere bandjes.
Als je bij hetzelfde merk wil blijven de Schwalbe One
Andere merken
- Continental Grand Prix 4000S
- Vredestein Senso
- Michelin ProRace 4
-
Voor andere wielen, als zelf een pluimgewicht bent is je keuze redelijk groot.
- Shimano WH-RS80-A-C24
- Fulcrum 3 (of Campagnolo Zonda, dit zijn technisch dezelfde wielel).
- 3T Accelero Pro (deze wielen zijn iets zwaarder maar rijden fantastisch en zijn ook iets breder en hoger als voorgaande)
Succes
Als je bij hetzelfde merk wil blijven de Schwalbe One
Andere merken
- Continental Grand Prix 4000S
- Vredestein Senso
- Michelin ProRace 4
-
Voor andere wielen, als zelf een pluimgewicht bent is je keuze redelijk groot.
- Shimano WH-RS80-A-C24
- Fulcrum 3 (of Campagnolo Zonda, dit zijn technisch dezelfde wielel).
- 3T Accelero Pro (deze wielen zijn iets zwaarder maar rijden fantastisch en zijn ook iets breder en hoger als voorgaande)
Succes
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
-
- Forum-lid
Schwalbe One zijn wedstrijdbanden, lekbestendigheid is slecht. Op mijn nieuwe fiets zaten ze gemonteerd; 1e rit 60 km 2 lekke banden, 3e rit 50 km 1 lekke band. Neem als je Schwalbe wilt dan een Durano of Ultremo ZX. Of een van de andere banden die Lcsmet noemt.
Qua wiel kan ik de Shimano RS81 van harte aanbevelen. Dura-Ace velg en Ultegra naaf. Lopen als een zonnetje en zijn lekker licht.
Qua wiel kan ik de Shimano RS81 van harte aanbevelen. Dura-Ace velg en Ultegra naaf. Lopen als een zonnetje en zijn lekker licht.
Zonda's en Fulcrum 3 hebben een hele goede reputatie. Ik heb hier een setje zonda's die al 6 trouw dienst doen, probleemloos en onder alle omstandigheden.
Overweeg ook de tubeless variant van deze wielen: grip, comfort en ultieme lekbestendigheid i.c.m. latex.
Overweeg ook de tubeless variant van deze wielen: grip, comfort en ultieme lekbestendigheid i.c.m. latex.
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Hoi,
Ik fiets sinds 2 jaar op deze http://www.salden.nl/nl/veltec-speed-al-wielset.html wielen.
Heb trouwens een Caad8 105 uit 2004 als winterfiets
De ZSpeed heb ik onder mijn Supersix,
Voor dat geld heb je wielen die mij prima bevallen en er ook nog eens erg gaaf uitzien.
De zwarte remrand gaat er wel snel vanaf.
Groet, Jaeger
Ik fiets sinds 2 jaar op deze http://www.salden.nl/nl/veltec-speed-al-wielset.html wielen.
Heb trouwens een Caad8 105 uit 2004 als winterfiets
![Smile :-)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
De ZSpeed heb ik onder mijn Supersix,
Voor dat geld heb je wielen die mij prima bevallen en er ook nog eens erg gaaf uitzien.
De zwarte remrand gaat er wel snel vanaf.
Groet, Jaeger