Cérvelo S5 vs. Imitatie S5 uit China
-
- Forum-lid
- Berichten: 125
- Lid geworden op: 02 feb 2015 17:50
wat vinden jullie van de test ?
Laatst gewijzigd door d-theunise op 20 feb 2015 17:33, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Forum-lid
- Berichten: 125
- Lid geworden op: 02 feb 2015 17:50
http://www.fiets.nl/2015/02/05/cervelo- ... uit-china/
ik wordt er namelijk niks wijzer van ben daarom benieuwd of er hier mensen zijn die er meer over kunnen vertellen
ik wordt er namelijk niks wijzer van ben daarom benieuwd of er hier mensen zijn die er meer over kunnen vertellen
Ik heb het artikel gelezen en moet zeggen dat er wat onwaarheden in staan.
Dat derde gaatje naast de derailleur kabels zit onder dat stickertje bij het echte frame.
Verder verbaast het mij dat ze wel xrays laten zien van het nep frame maar niet van de echte. Eigenlijk verbaast mij dat ook niet echt
Dat derde gaatje naast de derailleur kabels zit onder dat stickertje bij het echte frame.
Verder verbaast het mij dat ze wel xrays laten zien van het nep frame maar niet van de echte. Eigenlijk verbaast mij dat ook niet echt
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40081
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Ach tuurlijk, laten we bij een verhaal wat niet past bij het/jouw goede gevoel vooral gaan zoeken naar een reden om het verhaal volledig te ontkrachten.... Zelfs al zou het frame wel net zo goed zijn, dan is het nog steeds extreem dom en kinderachtig om er een te kopen.
Less is bore
-
- Forum-lid
- Berichten: 1486
- Lid geworden op: 28 jan 2007 12:25
Maar dat laatste is wel een andere discussie en je moet die discussie niet proberen te winnen met een misschien wat gekleurd artikel over kwaliteit.daniel1975 schreef:Ach tuurlijk, laten we bij een verhaal wat niet past bij het/jouw goede gevoel vooral gaan zoeken naar een reden om het verhaal volledig te ontkrachten.... Zelfs al zou het frame wel net zo goed zijn, dan is het nog steeds extreem dom en kinderachtig om er een te kopen.
Zet net nog eens door de fiets te bladeren. In de column van Roderick staat vet gedrukt 'Een obstakel zou acute vorkbreuk opleveren'. In de test zelf wordt beschreven dat de vork van de nepfiets probleemloos de Europese veiligheidsnormen haalt. Betekent dit dan dat iedereen met een willekeurige merkfiets ook geen obstakels meer op mag zoeken ? Lijkt me niet. Dan is de column dus gewoon tendentieus en niet onjectief. Ik snap best dat Fiets adverteerders te vriend wil houden. Mag ook. Zonder hun zou het blad en dus ook de test niet gemaakt worden. Het is ook terecht dat nep/replica fietsen kopen wordt afgekeurd. Maar over dit soort feitelijke testgegevens moet je volgens mij wel objectief blijven. Nu wordt ik er met mijn no-name carbon mogelijk op aangekeken gevaarlijk bezig te zijn terwijl de test juist een indicatie is dat dit wel meevalt. Als je de grenzen van het materiaal maar niet opzoekt.
In dat kader is de uitspraak van hoofd ontwikkeling van canyon in het blad tour interessant die, vrij vertaald, zegt dat iedereen een frame van 1200 gram kan bouwen. Pas als je de grens opzoekt met bijvoorbeeld een frame van 800 gram wordt het echt lastig en moet je veel nauwkeuriger werken. Daarom is het initiatief van canyon om een scan van frames te maken natuurlijk wel heel mooi. Maar om iedereen die een frame rechtstreeks uit China haalt in het verdomhoekje te plaatsen gaat echt te ver. Het is aan de merkfabrikanten om voldoende onderscheidend te blijven. Dat dit sommigen prima lukt blijkt wel uit het feit dat ooit echt goedkopere fabrikanten zoals canyon inmiddels EUR 2000 voor een frame kunnen vragen en er genoeg van verkopen.
En bij cube zie je al complete prima carbon fietsen van EUR 1200 ofzo. Als kleur en uitvoering je passen kun je de vraag stellen waarom je nog een frame rechtsteeks in china zou bestellen. Maar goed dat antwoord zit eigenlijk al gedeeltelijk in voorgaande zin besloten. Als je gewoon eens iets anders wilt dan wat iedereen al heeft en daar niet de hoofdprijs voor wilt betalen. Zoek dan alleen niet de grenzen van het maakbare op.
In dat kader is de uitspraak van hoofd ontwikkeling van canyon in het blad tour interessant die, vrij vertaald, zegt dat iedereen een frame van 1200 gram kan bouwen. Pas als je de grens opzoekt met bijvoorbeeld een frame van 800 gram wordt het echt lastig en moet je veel nauwkeuriger werken. Daarom is het initiatief van canyon om een scan van frames te maken natuurlijk wel heel mooi. Maar om iedereen die een frame rechtstreeks uit China haalt in het verdomhoekje te plaatsen gaat echt te ver. Het is aan de merkfabrikanten om voldoende onderscheidend te blijven. Dat dit sommigen prima lukt blijkt wel uit het feit dat ooit echt goedkopere fabrikanten zoals canyon inmiddels EUR 2000 voor een frame kunnen vragen en er genoeg van verkopen.
En bij cube zie je al complete prima carbon fietsen van EUR 1200 ofzo. Als kleur en uitvoering je passen kun je de vraag stellen waarom je nog een frame rechtsteeks in china zou bestellen. Maar goed dat antwoord zit eigenlijk al gedeeltelijk in voorgaande zin besloten. Als je gewoon eens iets anders wilt dan wat iedereen al heeft en daar niet de hoofdprijs voor wilt betalen. Zoek dan alleen niet de grenzen van het maakbare op.