Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Endurace <> Ultimate CF Sl Aero

patmaessen
Forum-lid
Berichten: 1790
Lid geworden op: 22 aug 2006 15:22

patmaessen 26 feb 2015 08:47

Wie kan me helpen om mijn beslissing eventueel makkelijker te maken.
Heb momenteel 2 canyons op het oog. Een endurace in de dura ace afmontage en een ultimate CF SL in de aero uitvoering, ultegra maar met hoge wielen. Prijs niveau is vrijwel gelijk. Heb een fietsmeting laten doen enkele jaren geleden en maat 60 / Xl van de ultimate kon wel voor mij gemaakt zijn. Bij de enurace kom ik iets korter uit en ook een klein stukje hoger qua balhoofd. Is dit verwaarloosbaar of is het dan net alsof ik op een oma fiets stap? Enige hulp zou zeer welkom zijn. Dura ace spreekt me zeer aan, maar de hoge carbon wielen dan ook weer. Moeilijk, moeilijk......

https://www.canyon.com/en/roadbikes/bike.html?b=3585

https://www.canyon.com/en/roadbikes/bike.html?b=3677

Gebruikersavatar
MarcFaFo
Forum-lid
Berichten: 1543
Lid geworden op: 30 sep 2012 20:39

Gebruikersavatar MarcFaFo 26 feb 2015 09:36

patmaessen schreef:Wie kan me helpen om mijn beslissing eventueel makkelijker te maken.
Heb momenteel 2 canyons op het oog. Een endurace in de dura ace afmontage en een ultimate CF SL in de aero uitvoering, ultegra maar met hoge wielen. Prijs niveau is vrijwel gelijk. Heb een fietsmeting laten doen enkele jaren geleden en maat 60 / Xl van de ultimate kon wel voor mij gemaakt zijn. Bij de enurace kom ik iets korter uit en ook een klein stukje hoger qua balhoofd. Is dit verwaarloosbaar of is het dan net alsof ik op een oma fiets stap? Enige hulp zou zeer welkom zijn. Dura ace spreekt me zeer aan, maar de hoge carbon wielen dan ook weer. Moeilijk, moeilijk......

https://www.canyon.com/en/roadbikes/bike.html?b=3585

https://www.canyon.com/en/roadbikes/bike.html?b=3677
heel duidelijk de ultimate CF SL 9.0 aero als je iets moois wilt.
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.

jorisb
Forum-lid
Berichten: 1279
Lid geworden op: 21 mar 2008 10:56

jorisb 26 feb 2015 10:21

Hoge carbonwielen is makkelijk met upgraden dan een groep. Maar als ik de frames bekijk, dan heb je met de CF SL toch echt wel een mooier frame (kabels mooi binnendoor, komen uit de achterpat etc) dan de Endurace. Als je qua geometrie perfect past op de CF SL dan is de keus denk ik helemaal makkelijk.
Dura Ace is natuurlijk wel mooi, maar voor mijn gevoel zit Ultegra er echt wel dicht tegen aan, zeker als je het prijsverschil meeweegt.

geertjeb
Forum-lid
Berichten: 574
Lid geworden op: 24 mar 2011 00:35

geertjeb 26 feb 2015 10:42

jorisb schreef:Hoge carbonwielen is makkelijk met upgraden dan een groep. Maar als ik de frames bekijk, dan heb je met de CF SL toch echt wel een mooier frame (kabels mooi binnendoor, komen uit de achterpat etc) dan de Endurace. Als je qua geometrie perfect past op de CF SL dan is de keus denk ik helemaal makkelijk.
Dura Ace is natuurlijk wel mooi, maar voor mijn gevoel zit Ultegra er echt wel dicht tegen aan, zeker als je het prijsverschil meeweegt.
+1

Denk als je value for money afweegt dat je met de Ultegra groep het beste af bent.

Maar:

1) Moet wel zeggen dat ik de Dura Ace groep vele malen mooier vind dan de Ultegra groep (met name de crank ziet er in mijn ogen superstoer uit).

2) Die SLE wielen zijn mooi ik heb ze zelf ook, maar heb ook al een achterwiel teruggestuurd binnen een halfjaar omdat de Exalith rand al behoorlijk versleten was. Dit is waarschijnlijk gebeurd toen ik in de Vogezen in een onweersbui moest gaan dalen dus bij normaal gebruik zal het waarschijnlijk niet zo snel gaan.

Die bovenbuis is 7mm korter, dat ga je denk ik niet merken. Zit ook nog een cm verschil in de stack, maar dat zijn allemaal dingen die je met spacers en stuurpennen kan afvangen lijkt me.

patmaessen
Forum-lid
Berichten: 1790
Lid geworden op: 22 aug 2006 15:22

patmaessen 26 feb 2015 13:06

Dat is net mijn ding ook een beetje. Hoge velgen kan ik ook onder de endurace zetten, als upgrade, maar dura ace upgrade is een ander verhaal en ja, vind de cranck ook vele malen mooier dan de ultegra. wat een luxe probleem eigenlijk......

geertjeb
Forum-lid
Berichten: 574
Lid geworden op: 24 mar 2011 00:35

geertjeb 26 feb 2015 14:08

Ja nouja, dan is de keus denk ik snel gemaakt.

jorisb
Forum-lid
Berichten: 1279
Lid geworden op: 21 mar 2008 10:56

jorisb 26 feb 2015 14:20

Doorsparen voor de CF SLX met Dura Ace :D

geertjeb
Forum-lid
Berichten: 574
Lid geworden op: 24 mar 2011 00:35

geertjeb 26 feb 2015 14:22

Mjah dan zou ik voor die met SRAM RED gaan (6,1kg):

https://www.canyon.com/en/roadbikes/bike.html?b=3612

Wat een machine!

patmaessen
Forum-lid
Berichten: 1790
Lid geworden op: 22 aug 2006 15:22

patmaessen 26 feb 2015 15:34

Dan heb ik een klein probleem met mijn budget, slik. Denk dat ik inderdaad voor de endurace neig. Hefft echter nog niemand blijkbaar ervaring mee (had ik ook al in het canyon topic gevraagd).

CKTBIKE
Forum-lid
Berichten: 114
Lid geworden op: 08 jun 2012 18:52

CKTBIKE 26 feb 2015 19:22

Ik heb de cf sl aero gekocht en direct de ultegra groep verkocht en er sram force opgezet,oogt vele maler mooier en schakelt fijner.(mijn mening)

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13443
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 27 feb 2015 20:37

Ik snap je keuze niet. Het zijn qua geo totaal verschillende fietsen.
Als de geo past natuurlijk de sl. Het is een beetje als twijfelen tussen een x5 en M5

Waarom is DA moeilijker opgraden dan hoge wielen, kost beide ongeveer 700 a 800 euro

Gebruikersavatar
Soap
Forum-lid
Berichten: 2351
Lid geworden op: 28 aug 2013 16:01
Locatie: Pijnacker

Gebruikersavatar Soap 27 feb 2015 21:21

Misschien kosten van de FM om switch te doen?
Afbeelding
Canyon Ultimate CF SL team (2015)
Pinnacle Arkose 2 (2015)

Plaats reactie