duurzame lagers Pinarello
Waar is de tijd gebleven dat je 10K met een ketting reed en dat je éénmaal per jaar de lagers even van wat nieuw vet voorzag... Mijn Snel uit 1995 heeft prachtige naaldlagers in het balhoofd zitten!
Ik ben op zoek naar de meest duurzame lagers voor mijn Pinarello Quattro (2012). En met duurzaam bedoel ik dan met name vochtbestendig en goed afgedicht zijn. Ik ben er een beetje klaar mee dat de lagers na een seizoen regen gaar aan het worden zijn. Wie weet de meest duurzame lagerset te vinden??
Ik ben op zoek naar de meest duurzame lagers voor mijn Pinarello Quattro (2012). En met duurzaam bedoel ik dan met name vochtbestendig en goed afgedicht zijn. Ik ben er een beetje klaar mee dat de lagers na een seizoen regen gaar aan het worden zijn. Wie weet de meest duurzame lagerset te vinden??
It's ,absolutely, without question, unequivocally, only about the bike
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40075
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Die zijn er niet....... Onderste lager en Kwalitatief Uitermate Teleurstellend en nog een lastig te vervangen ook. Beroerd rot systeem.
Less is bore
?? die zijn er niet? Zijn die lagers alleen voor Pinarello ontwikkeld Als ik google op de maten (35x47x7mm) dan kom ik er toch een hoop tegen. Wat maakt de Pinarello lagers dan bijzonder?daniel1975 schreef:Die zijn er niet....... Onderste lager en Kwalitatief Uitermate Teleurstellend en nog een lastig te vervangen ook. Beroerd rot systeem.
Wat betreft dat lastige vervangen, dat herken ik... Heb de afgelopen keer krassen in de lak gemaakt en heb nu een Park Tool gekocht voor het loshalen.
It's ,absolutely, without question, unequivocally, only about the bike
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40075
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Ik meen dat m.n. het bovenste lager een raar afwijkend kreng is. Laatste keer heb ik ook gezocht en niets kunnen vinden. Mijn FM zou ook graag andere lagers erin zetten, maar kan gewoon geen betere vinden.
Less is bore
Net even een aantal fabrikanten aangeschreven, als ik wat vindt zal ik het zeker posten. Ik geloof gewoonweg niet dat Pinarello zelf zijn lagers maakt of gebruik maakt van een maat die maar door één fabrikant wordt gemaakt. Er moet een waterbestendige variant van het lager met de maten 35x47x7mm zijn. Desnoods een RVS lager. Het bovenste lager blijft bij mij wel goed omdat er geen water tegen aan spat...
It's ,absolutely, without question, unequivocally, only about the bike
-
- Forum-lid
- Berichten: 1486
- Lid geworden op: 28 jan 2007 12:25
Dan zouden deze toch moeten passen http://www.atd.nl/kogellager-6807-61807-p-26271.html het lager is bij diezelfde boer ook in ZZ variant (metale afdichting). Volgens die site zijn diepgroefkogellagers vervaardigd in zowel de standaard precisie (ISO klasse 0 – ABEC klasse 1) als in de hogere precisie klasses. En ik denk dat er met een beetje zoeken nog wel meer boeren zijn.
En van SKF http://www.wentellagers.nl/index.php/vm ... u.tpl.html volgens mij heb je dan wel zo een beetje het beste wat er te krijgen is..
En van SKF http://www.wentellagers.nl/index.php/vm ... u.tpl.html volgens mij heb je dan wel zo een beetje het beste wat er te krijgen is..
Meestal onderscheiden die fietslagers van het reguliere lagerwerk door het schuine centreer-randje op de binnenring. Als je een normaal lager toepast zal je al vrij snel speling krijgen door de puntbelasting op je vorkring.
Ik heb wat gevonden!
http://www.c-bear.com/bh/balhoofd_prince.html
Bij Pinarello blijken de lagers trouwens gewoon standaard bij navraag. Is een lager wat door iedere lagerfabrikant wordt gemaakt..
http://www.c-bear.com/bh/balhoofd_prince.html
Bij Pinarello blijken de lagers trouwens gewoon standaard bij navraag. Is een lager wat door iedere lagerfabrikant wordt gemaakt..
It's ,absolutely, without question, unequivocally, only about the bike
-
- Forum-lid
- Berichten: 1486
- Lid geworden op: 28 jan 2007 12:25
Schuine centreer randje op de binnenring? Heb je een plaatje? Ik kan met de beste wil van de wereld niet bedenken waar je het over hebt.baron062 schreef:Meestal onderscheiden die fietslagers van het reguliere lagerwerk door het schuine centreer-randje op de binnenring. Als je een normaal lager toepast zal je al vrij snel speling krijgen door de puntbelasting op je vorkring.
@ts als je de verhalen moet geloven dan zijn die c bear lagers idd wel goed.
Zou dit de beste tool zijn voor het vervangen van de lagers bij Pinarello?
http://www.parktool.com/product/adjusta ... ller-crp-2
In het verleden heb ik het met wat improvisatie gedaan, maar dat wil ik niet meer... Ik ben benieuwd wat jullie gebruiken.
http://www.parktool.com/product/adjusta ... ller-crp-2
In het verleden heb ik het met wat improvisatie gedaan, maar dat wil ik niet meer... Ik ben benieuwd wat jullie gebruiken.
It's ,absolutely, without question, unequivocally, only about the bike