Shift problemen met Stronglight bladen
Geplaatst: 18 mar 2015 12:27
Gisteren heb ik mijn Rotor Q-rings (50/34 compact) vervangen door Stronglight CT2 chainrings (50/34 compact).
Mijn Ultegra Di2 werkte prima met de Rotor Q-rings, echter had ik een kleine "schraap" bij 34/11. De 34/11 heb ik nooit 100% werkend kunnen krijgen vanwege de ovale kettingbladen, maar ik gebruikte de 34/11 toch niet vanwege de cross chain line.
Ik heb de voor derailleur inmiddels afgesteld voor de ronde ketting bladen echter met de Stronglight kettingbladen op het kleine blad merk ik dat bij versnelling 8-9-10 de ketting achter de ijzeren "busjes" blijft hangen van het grote blad
(Dit is een foto van het internet, maer het zijn deze puntjes die aan de binnenkant de ketting pakken).
Ik heb alles binnen mijn kennen/kunnen geprobeerd, maar misschien zie ik iets over het hoofd?
Rotor crank is 10 speed (juiste Q-factor)
Moet ik een spacer plaatsen?
Met de Ultegra en Rotor crank had ik dit niet zo extreem
Stronglight binnenbald staat met de letters naar buiten
Redelijk nieuwe KMC ketting (500Km)
Oude cassette -> nieuwe moet ik nog plaatsen
Het enige wat ik mij nu kan bedenken is dat ik het blad 180 graden moet draaien gezien ik de "chain drop" schroef niet onder de crank arm heb geplaatst. Kan dit invloed hebben?
Bedankt alvast!
Mijn Ultegra Di2 werkte prima met de Rotor Q-rings, echter had ik een kleine "schraap" bij 34/11. De 34/11 heb ik nooit 100% werkend kunnen krijgen vanwege de ovale kettingbladen, maar ik gebruikte de 34/11 toch niet vanwege de cross chain line.
Ik heb de voor derailleur inmiddels afgesteld voor de ronde ketting bladen echter met de Stronglight kettingbladen op het kleine blad merk ik dat bij versnelling 8-9-10 de ketting achter de ijzeren "busjes" blijft hangen van het grote blad
(Dit is een foto van het internet, maer het zijn deze puntjes die aan de binnenkant de ketting pakken).
Ik heb alles binnen mijn kennen/kunnen geprobeerd, maar misschien zie ik iets over het hoofd?
Rotor crank is 10 speed (juiste Q-factor)
Moet ik een spacer plaatsen?
Met de Ultegra en Rotor crank had ik dit niet zo extreem
Stronglight binnenbald staat met de letters naar buiten
Redelijk nieuwe KMC ketting (500Km)
Oude cassette -> nieuwe moet ik nog plaatsen
Het enige wat ik mij nu kan bedenken is dat ik het blad 180 graden moet draaien gezien ik de "chain drop" schroef niet onder de crank arm heb geplaatst. Kan dit invloed hebben?
Bedankt alvast!