Voor alle discussies en vragen over mountainbiken in het algemeen.

avondrit voor mountainbikers

johoop
Forum-lid
Berichten: 321
Lid geworden op: 20 sep 2009 20:59
Locatie: Duiven

johoop 08 aug 2010 13:50

Zijn er Mountainbikers onder jullie die mij hier meer over kunnen vertellen?
evt verlichting
georganiseerde avondritten
Mag je op de atb route,s in het bos s,avond?

b.v.d Juwilier
Afbeelding

tati
Forum-lid
Berichten: 484
Lid geworden op: 10 jan 2009 19:52

tati 08 aug 2010 15:45

in de meeste bossen mag je officieel 's avonds niet fietsen.
Heel af en toe zijn er avondritten.

Heb zelf een zelfbouwlampje wat behoorlijk wat licht geeft, gebruik hem alleen niet veel omdat ik in de winter toch wel vaak in de sportschool te vinden ben. Kou, nat en donker vind ik toch niet optimaal om lekker te trainen. Af en toe wat losfietsen gaat wel.
Van de winter wel een keer iets leuks meegemaakt. Fietste over een breed zandpad en een buizerd had wel een paar km met me meegevlogen net in het licht. Zoiets maak je ook niet elke dag mee.

Op mountainbike.nl heb je een heel lang topic over nightbike verlichting.
A bad day on the bike is better than a good day at work.

mballegooyen
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 aug 2010 21:27

mballegooyen 17 aug 2010 21:42

Ik gebruik de B&M IQ speed en die is briljant. Enorm sterke gerichte lichtbundel (50 lux) die afgeschermd is aan de bovenkant zodat hij niet verblind. De batterij gaat 50 uur mee in de spaarstand, en 10 uur in de power stand. er is naar mijn idee geen lampje die dat doet. Ze hebben er eventueel ook een breedstraler bij voor nog beter zicht om je heen.
http://www.kemperfietsen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.elektrischefiets.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

catscanner
Forum-lid
Berichten: 139
Lid geworden op: 23 sep 2010 22:14
Locatie: 's Hertogenbosch
Contact

catscanner 23 sep 2010 22:29

In de bossen die ik ken (Vughterheide, Boswachterij Dorst, Loonse en Drunense duinen) mag na zonsondergang niet gefietst worden en ik geloof dat ik geld voor alle bossen van staatsbosbeheer(maar dat weet ik niet zeker).

Als er iets bij mij in de buurt is houd ik me zeker aanbevolen.
Mijn Alpe d'HuZes Facebookpagina: Facebook.com/Jordy-van-Baal-fietst-Alpe-Dhuzes-2014. Like & Share!
Fiets jij ook voor het goede doel? Kijk snel hier.

simen
Forum-lid
Berichten: 1511
Lid geworden op: 20 aug 2006 22:54

simen 27 sep 2010 22:30

Een interessante gedachte is een tijdelijk en in afstand niet al te lang, verlicht parcours voor de winteravonden.
Iedere ijsclub regelt het meteen voor zijn schaatsers,zodra het gaat vriezen.
En meestal trekt het nog veel meer schaatsers dan alleen de fanatieke.
Zij is ook tegen

catscanner
Forum-lid
Berichten: 139
Lid geworden op: 23 sep 2010 22:14
Locatie: 's Hertogenbosch
Contact

catscanner 28 sep 2010 21:27

Dat is inderdaad een interessante gedachte. Alleen bestaat het nog niet, voor zover ik weet. Daarnaast is het verlichten van een offroadroute door het bos onbegonnen werk. Zowel vanuit financieel als praktische oogpunt. Ik zie meer heil in goede verlichting op de fiets zelf.
Mijn Alpe d'HuZes Facebookpagina: Facebook.com/Jordy-van-Baal-fietst-Alpe-Dhuzes-2014. Like & Share!
Fiets jij ook voor het goede doel? Kijk snel hier.

gaisdergerman
Forum-lid
Berichten: 2862
Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05

gaisdergerman 28 sep 2010 23:14

In Esbeek is ieder jaar een lichtjestocht ergens in februari/maart. Ook zijn er in België ook verschillende tochten. Je moet zelf wel een lamp op je stuur/helm monteren.

simen
Forum-lid
Berichten: 1511
Lid geworden op: 20 aug 2006 22:54

simen 28 sep 2010 23:52

catscanner schreef:Dat is inderdaad een interessante gedachte. Alleen bestaat het nog niet, voor zover ik weet. Daarnaast is het verlichten van een offroadroute door het bos onbegonnen werk. Zowel vanuit financieel als praktische oogpunt. Ik zie meer heil in goede verlichting op de fiets zelf.


Het is maar net hoe lang je het rondje maakt en hoeveel bestaande verlichting,zoals lantaarnpalen, er al aanwezig is om in te passen.
Het hoeft tenslotte geen bos te zijn.
Een kleiner min of meer veranderbaar rondje in een parkachtige omgeving kan voor enkele maanden best mogelijk zijn.
Zij is ook tegen

catscanner
Forum-lid
Berichten: 139
Lid geworden op: 23 sep 2010 22:14
Locatie: 's Hertogenbosch
Contact

catscanner 01 okt 2010 00:59

Ik heb toch nog wat informatie opgezocht. De lichtjestocht was dit jaar op 30 maart en zal waarschijnlijk in 2011 op ergens rond die datum zijn. Ik heb verder nog weinig info kunnen vinden.
Mijn Alpe d'HuZes Facebookpagina: Facebook.com/Jordy-van-Baal-fietst-Alpe-Dhuzes-2014. Like & Share!
Fiets jij ook voor het goede doel? Kijk snel hier.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 01 okt 2010 02:31

In Nederland is het al een drama om overdag een mtb tocht te organiseren, 's nachts kun je dat wel helemaal vergeten. Je mag namelijk nergens het bos in na zonsondergang.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

catscanner
Forum-lid
Berichten: 139
Lid geworden op: 23 sep 2010 22:14
Locatie: 's Hertogenbosch
Contact

catscanner 02 okt 2010 13:36

Amclassic-fan schreef:In Nederland is het al een drama om overdag een mtb tocht te organiseren, 's nachts kun je dat wel helemaal vergeten. Je mag namelijk nergens het bos in na zonsondergang.


Zijn er geen uitzonderingen dan?
Mijn Alpe d'HuZes Facebookpagina: Facebook.com/Jordy-van-Baal-fietst-Alpe-Dhuzes-2014. Like & Share!
Fiets jij ook voor het goede doel? Kijk snel hier.

bontempi56
Forum-lid
Berichten: 371
Lid geworden op: 30 jun 2009 16:30

bontempi56 02 okt 2010 13:50

Vloeken in de kerk mag ook niet :).
In de tijd dat ik alleen maar op de mtb zat reden wij hier in de buurt elke maand
een avondrit over de aanwezige mtb routes,geen hond die er wat van zegt.gewoon een paar liefhebbers opzoeken en gaan met die banaan natuurlijk geen hels kabaal maken s'avonds laat want dan vraag je om moeilijkheden gedraag je normaal en je gaat vele uurtjes plezier beleven aan avondritjes in het donker.Goede verlichting is wel een vereiste.
Wie nimmer dwaalt word nooit verstandig.

Plaats reactie