Verlichting op racefiets voor avondritten
Wie heeft een goede tip voor verlichting om in het donker te kunnen racefietsen?
Ben op zoek naar een lamp inclusief accu, dus niet dat je zo'n batterij ergens aan je frame moet hangen.
Er is nogal veel keuze en je kan er erg veel aan uitgeven.
Maar is dat ook nodig... wie heeft ervaring?
Ben op zoek naar een lamp inclusief accu, dus niet dat je zo'n batterij ergens aan je frame moet hangen.
Er is nogal veel keuze en je kan er erg veel aan uitgeven.
Maar is dat ook nodig... wie heeft ervaring?
-
- Forum-lid
23 pagina's om je licht op te steken....
http://www.fietsverlichtingstore.nl/pro ... ilver.html
Voor mijn nachtelijke strandtraining rondjes voldoet deze prima voor mij. Het is een krijgertje, weet niet of ik er 50 euro voor over zou hebben.
Voor mijn nachtelijke strandtraining rondjes voldoet deze prima voor mij. Het is een krijgertje, weet niet of ik er 50 euro voor over zou hebben.
Ook halverwege de berg kun je mooi uitzicht hebben
haha +1afrit13 schreef:23 pagina's om je licht op te steken....
Een lezyne heb ik nog nieuw in het doosje zitten voor je voor weinig en zelf gebruik ik een cateye volt 300
maargoed die 23pagina`s zullen wel wat licht in de duisternis bieden
maargoed die 23pagina`s zullen wel wat licht in de duisternis bieden
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike
Giant Ease e-bike
Heb er een van BBB, 500 lumen, dus die geeft genoeg licht
- ophetkantje
- Forum-lid
+1 super lampje, met als voordeel geen losse accu.Aniek schreef:Heb er een van BBB, 500 lumen, dus die geeft genoeg licht
Ach, ik zeg ook maar wat
-
- Forum-lid
Op banggood.com een mooie lamp besteld, echter wel 3 weken levertijd.
rhino7 schreef:http://www.fietsverlichtingstore.nl/pro ... ilver.html
Deze gebruik ik voor woon-werk.
Fijne lamp!
Achter heb ik een Zecto.
Volgens mij heb ik er minder voor betaald.
Na as weekend voorlopig niet meer nodig
Canyon Aeroad / Canyon Grizl / Octane One Prone / (Boardman SLR 9.8 op Saris H3)
Ik gebruik de volt 300 van cateye. Hiervoor had ik een 5 euro led-lampje van de supermarkt, dus niet zo'n goede referentie, maar vond mijzelf een paar keer op een donker pad.
Deze lamp is best wel ok, laagste stand is meer dan voldoende in de stad en gaat volgens specificatie 18 uur mee op 1 accu, middelste stand is fel genoeg voor slecht verlichte paden en gaat 10 uur mee, hoogste stand geeft gewoon belachelijk veel licht, en gaat drie uur mee volgens specificaties.
Voor mij was de accuduur erg belangrijk icm helderheid, en dit was een goed compromis, ik wil lang genoeg doen met een accu maar als ik mij in the middle of nowhere bevind dan wil ik wel goed zicht hebben voor een redelijke tijd. Hoe dan ook, omdat de volt 300 buiten de beam nog steeds erg veel licht rondom verspreidt om reflecterende borden goed zichtbaar te maken is dit wat mij betreft een goed uitgangspunt.
Deze lamp is best wel ok, laagste stand is meer dan voldoende in de stad en gaat volgens specificatie 18 uur mee op 1 accu, middelste stand is fel genoeg voor slecht verlichte paden en gaat 10 uur mee, hoogste stand geeft gewoon belachelijk veel licht, en gaat drie uur mee volgens specificaties.
Voor mij was de accuduur erg belangrijk icm helderheid, en dit was een goed compromis, ik wil lang genoeg doen met een accu maar als ik mij in the middle of nowhere bevind dan wil ik wel goed zicht hebben voor een redelijke tijd. Hoe dan ook, omdat de volt 300 buiten de beam nog steeds erg veel licht rondom verspreidt om reflecterende borden goed zichtbaar te maken is dit wat mij betreft een goed uitgangspunt.