Zipp404 V9 of Roval rapide CLX60
- AlfaRomeoMito
- Forum-lid
Hallo iedereen
Ik ben van plan nieuw wieltjes te kopen voor mijn Sworks Venge.
De twijfel gaat tussen enerzijds de Zipp404 V9 en anderzijds Specialized zijn Roval rapide CLX60 wielen.
Ik zou voor de clincher versies gaan, want het plakken van tuben zie ik niet meer zitten.
Via google geprobeerd "Versus" topics te vinden die een vergelijking tussen beide maakt, maar spijtig genoeg heb ik niet veel gevonden.
Dus zijn er hier mensen die mij zijn ervaring kan vertellen over één of beide wielen set?
Hoe zit het met de ceramic bearings van beide wielen? Welke heeft de beste van de twee?
Hoe zit het met de kwaliteit?
En wat zouden jullie aanraden?
Ik ben van plan nieuw wieltjes te kopen voor mijn Sworks Venge.
De twijfel gaat tussen enerzijds de Zipp404 V9 en anderzijds Specialized zijn Roval rapide CLX60 wielen.
Ik zou voor de clincher versies gaan, want het plakken van tuben zie ik niet meer zitten.
Via google geprobeerd "Versus" topics te vinden die een vergelijking tussen beide maakt, maar spijtig genoeg heb ik niet veel gevonden.
Dus zijn er hier mensen die mij zijn ervaring kan vertellen over één of beide wielen set?
Hoe zit het met de ceramic bearings van beide wielen? Welke heeft de beste van de twee?
Hoe zit het met de kwaliteit?
En wat zouden jullie aanraden?
-
- Forum-lid
Ga je voor de looks of wil je sneller fietsen?
Voor de looks kan je gewoon een china wiel kopen. Wil je sneller dan een zipp 404, kijk maar eens bij de triatlon wedstrijden.
Sorry nijkie, er is nog nooit een handgemaakte wielset getest waar je snelheid me kan maken. Pianos vervoeren dat wel!
Voor de looks kan je gewoon een china wiel kopen. Wil je sneller dan een zipp 404, kijk maar eens bij de triatlon wedstrijden.
Sorry nijkie, er is nog nooit een handgemaakte wielset getest waar je snelheid me kan maken. Pianos vervoeren dat wel!
Haha! Ik zou toch voor de Reynolds gaan en ook handgespaakt! Enve is ook zeer netjes. Voor zo'n prijs zou ik niet voor de marketing praatjes van zipp gaan.
Laatst gewijzigd door JasperGR op 25 mar 2015 09:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Scott Foil 20 2013
Sram Red/Force 22
Zipp SL Stem
Ritchey Neo Classic
Fizik Antares R3
Sram Red/Force 22
Zipp SL Stem
Ritchey Neo Classic
Fizik Antares R3
- AlfaRomeoMito
- Forum-lid
Gisteren avond nog wat zitten opzoeken en je leest inderdaad veel problemen met de naven/hubs van de Zipp wielen.
Natuurlijk zullen er meer mensen zijn zonder problemen omdat die gewoon niets op het internet komen schrijven. Maar het maakt mij toch bang om 1700 euro uit te geven met kans op breuk.
Niemand die ervaring heeft met de Roval clx 60 wielen? Vind het ook een mooie set wielen en als ik de profs van Extix-quick step mag geloven zijn ze beter dan de Zipps waar ze de vorige jaren met koersten.
De keramische lagers in de naven zijn van heel goeie kwaliteit als ik dat zo lees.
Op vlak van looks vind ik de Zipp 404 met zwarte decals mooier ogen dan de rovals. Twijfel twijfel twijfel....
Natuurlijk zullen er meer mensen zijn zonder problemen omdat die gewoon niets op het internet komen schrijven. Maar het maakt mij toch bang om 1700 euro uit te geven met kans op breuk.
Niemand die ervaring heeft met de Roval clx 60 wielen? Vind het ook een mooie set wielen en als ik de profs van Extix-quick step mag geloven zijn ze beter dan de Zipps waar ze de vorige jaren met koersten.
De keramische lagers in de naven zijn van heel goeie kwaliteit als ik dat zo lees.
Op vlak van looks vind ik de Zipp 404 met zwarte decals mooier ogen dan de rovals. Twijfel twijfel twijfel....
-
- Forum-lid
De enige test die ik kan vinden staat in slowtwich. Geen aero spaken, goed maar niets bijzonders, uneventfull, dat zijn er veel. Te breed om aero voordeel te halen. Zwaar en duur maar dat zijn alle carbon wielen. Remmen is altijd een probleem met carbon wielen. Veel brand marketing maar Ik zie niet dat ze het geld waard zijn.
Met welk handgespaaktwiel ga je sneller als met een fabriekswiel? Laat zien..
Met welk handgespaaktwiel ga je sneller als met een fabriekswiel? Laat zien..
Swiss Side Hadron 625 :Groot voordeel is de alu remrand , opbouw is als de HED 's ( alu met carbon erop ) maar bijna de helft goedkoper. Net zo "aero "als de Zipp's , iets minder zwaar dan de HED's
Nadeel is de lange wachttijd .
MVG Arno
Nadeel is de lange wachttijd .
MVG Arno
Waar baseer jij deze uitspraak dan op?materialist schreef:Ga je voor de looks of wil je sneller fietsen?
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.