Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

branderige voeten

timken
Forum-lid

timken 25 mar 2015 09:18

Sinds vorig jaar in de zomer ben ik branderige voeten beginnen krijgen wanneer het warmer begon te worden dan 25 graden. Soms zo erg dat ik mijn schoenen bijna volledig moest lossen.
Thuis gekomen de schoenen uit en binnen de minuut was het gevoel volledig weg.
Op dit moment begin ik het ook al te krijgen bij een temperatuur van rond de 10 graden.
Ik rij met Sidi Ergo 2 carbon in de zomer en in de winter met northwave AFS schoenen.
Allebei voorzien van een harde carbon zool.

Iemand een idee hoe ik dit gevoel kan vermijden, want dit vind ik niet meer leuk?

tommeke14
Forum-lid

tommeke14 25 mar 2015 09:40

Ik had dat probleem ook, tot ik betere binnenzooltjes in m'n schoenen heb gedaan. Sindsdien nergens last van!

Jbplap
Forum-lid

Jbplap 26 mar 2015 11:46

Schoenen iets losser?

ophetkantje
Forum-lid

Gebruikersavatar ophetkantje 26 mar 2015 15:26

Klinkt misschien stom, maar het heeft me geholpen, schoenen van teen naar wreef vastmaken en niet anders. Dus niet na boven vast onder nog wat extra of wat dan ook, in een keer van onder naar boven vastmaken. En niet te vast, eventueel onderweg als ze echt te los zitten nog wat vaster.
Ach, ik zeg ook maar wat

deijn
Forum-lid

Gebruikersavatar deijn 26 mar 2015 17:02

Als je het alleen hebt met de Sidi's is de oplossing simpel, koop nog een set Northwave schoenen of een ander merk met een brede leest.
Als je te vroeg juicht, heb je in ieder geval lol gehad.

RobiOne
Forum-lid

Gebruikersavatar RobiOne 26 mar 2015 18:32

ophetkantje schreef:Klinkt misschien stom, maar het heeft me geholpen, schoenen van teen naar wreef vastmaken en niet anders. Dus niet na boven vast onder nog wat extra of wat dan ook, in een keer van onder naar boven vastmaken. En niet te vast, eventueel onderweg als ze echt te los zitten nog wat vaster.
Zo heb ik het een aantal jaar geleden ook opgelost. Daarna geen problemen meer gehad.

Het proberen waard, stuk goedkoper dan een paar nieuwe schoenen. ;)

timken
Forum-lid

timken 29 mar 2015 16:18

RobiOne schreef:
ophetkantje schreef:Klinkt misschien stom, maar het heeft me geholpen, schoenen van teen naar wreef vastmaken en niet anders. Dus niet na boven vast onder nog wat extra of wat dan ook, in een keer van onder naar boven vastmaken. En niet te vast, eventueel onderweg als ze echt te los zitten nog wat vaster.
Zo heb ik het een aantal jaar geleden ook opgelost. Daarna geen problemen meer gehad.

Het proberen waard, stuk goedkoper dan een paar nieuwe schoenen. ;)
Zal dit eens proberen, het kan alleen maar beteren.

Plaats reactie