Pagina 1 van 2
omzetten achternaaf van 10 naar 11 speed.
Geplaatst: 25 mar 2015 12:00
door JJmagic
Hallo allemaal,
Zojuist besloten om m'n Dura Ace WH7850 c50 tube wielen te houden.
Ze zijn alleen 10 speed, en de rest van de fiets is 11 speed.....
Op diverse fora gelezen dat deze wielen ( de achternaven dan...) zijn om te bouwen naar 11 speed.
Helaas zijn mijn frees capaciteiten dermate slecht dat ik dit zelf niet zie zitten.
Ik hoop dat er iemand is op het forum, die hiervoldoende verstand van heeft, en de middelen om dit te kunnen. ( uiteraard tegen een betaling)!
Ik hoor graag van diegene, via pb!
Re: omzetten achternaaf van 10 naar 11 speed.
Geplaatst: 25 mar 2015 12:21
door revolution
Je zou kunnen overwegen om de Edco monoblock te gebruiken op je huidige body.
Re: omzetten achternaaf van 10 naar 11 speed.
Geplaatst: 25 mar 2015 12:38
door JJmagic
Edco monoblock? Dat Kan, maar ik vind ze persoonlijk behoorlijk aan de prijs.
Ik heb ook al een shimano 11 speed cassette liggen, en denk dat het frezen van de body goedkoper is dan edco's oplossing.
Re: omzetten achternaaf van 10 naar 11 speed.
Geplaatst: 25 mar 2015 17:53
door bartg
Behoorlijk aan de prijs, dat wel, maar dat zijn die DA wielen ook. Die Monoblock zit overigens kwalitatief en qua gewicht eerder op DA niveau dan op Ultegra - zonder aan diens kwaliteiten ook maar enigszins afbreuk te willen doen. Verder is ie gefreesd uit een blok gehard staal, dus de duurzaamheid zal echt wel OK zijn. Ik heb hem zelf als klimcassette (12-29) gemonteerd (wel in combinatie met Campa SR) en ben echt overtuigd.
Re: omzetten achternaaf van 10 naar 11 speed.
Geplaatst: 26 mar 2015 17:35
door niekgeerts
@ JJmagic,
pb me maar, wil het wel voor je doen.
Re: omzetten achternaaf van 10 naar 11 speed.
Geplaatst: 26 mar 2015 18:49
door sharkman113
Die Monoblock zit overigens kwalitatief en qua gewicht eerder op DA niveau dan op Ultegra - zonder aan diens kwaliteiten ook maar enigszins afbreuk te willen doen
Klopt die ultegra is te betalen en blijft heel terwijl de gemiddelde DA cassette zwaar overprijsd is en bijna met een handleiding komt over hoe je hem zonder veel moeite kunt slopen.
Monoblock is een prima oplossing en veel beter dan wat geknutsel aan zulke goede wielen (kan altijd nog)
omzetten achternaaf van 10 naar 11 speed.
Geplaatst: 26 mar 2015 19:32
door loos
Ketting vaak vervangen en je monoblock moet zeker 12k meekunnen.
Kosten zijn dan te overzien.
Re: omzetten achternaaf van 10 naar 11 speed.
Geplaatst: 26 mar 2015 23:13
door niekgeerts
Geknutsel lijkt me een groot woord. Alhoewel het feitelijk gezien dat wel is natuurlijk.
Heb het ik gok bijna 10 keer gedaan ondertussen en geen problemen. 20 minuten werk.
Voordeel is ook nog eens dat je kun wisselen met cassette's en verhoudingen i.p.v. 1 dure EDCO cassette.
Re: omzetten achternaaf van 10 naar 11 speed.
Geplaatst: 08 apr 2015 12:15
door redalert
Ik heb ook een monoblock gekocht, want een nieuwe wielset is al snel 1000 euro duurder. Daarbij zijn mijn 7850 C50 shimano wielen nog in perfecte staat.
Re: omzetten achternaaf van 10 naar 11 speed.
Geplaatst: 21 apr 2015 07:02
door Wilfred77
Niek Geerts heeft ook mijn Dura Ace 7850 C50 aangepast naar 11 speed, het werkt perfect. Kan dit dus zeker aanraden!
Re: omzetten achternaaf van 10 naar 11 speed.
Geplaatst: 21 mei 2015 19:09
door Jorisee
Re: omzetten achternaaf van 10 naar 11 speed.
Geplaatst: 08 sep 2015 19:12
door rene-canyon
Ik heb ook ca. 3500 km met een monoblock gereden, en kon al merken dat deze begon te slippen.Bovendien gaat het schakelen ook minder ten opzicht van een standaard Shimano cassette.Ik heb er nog 120 euro bij Mantel voor betaald, maar de prijs is nu al naar ca. 190 euro aangepast.Over prijsstijgingen in een paar maanden gesproken.
Niet om de monoblock de grond in te boren, maar gezien de prijsstelling had ik anders verwacht.
Daardoor gisteren ook prima geholpen door Niek om mijn Dura ace C35 wielen aan te passen.