Specialized zadels
-
- Forum-lid
Hallo,
in verband met aanhoudende pijnklachten heb ik recent besloten een nieuw zadel aan te schaffen. Ik heb me inmiddels wat verdiept en ik lees eigenlijk (bijna) alleen maar positieve dingen over de zadels van Specialized en dan met m.n. de Romin.
Helaas is het aantal verkooppunten wat beperkt. Op de website van specialized NL heb ik wel een aantal verkooppunten gevonden, maar ik kon geen enkele vinden met een webshop. Sowieso is het handig om eerst langs te gaan, maar ik wilde ook alvast kijken naar de prijzen enzo.
Heeft iemand ervaring met een dealer in Specialized zadel in de regio Rotterdam? En hoe zit het met de breukkans, is deze met de huidige generatie zadels nog steeds aanwezig?
En tot slot, lees ik ook dat het zadel niet gebruikt kan worden met zadelpennen die enkel geschikt zijn voor 7mm rails. Hoe kom ik hier achter? Ik heb een Supra Comp Line zadelpen van Sensa.
Dank voor de hulp!
in verband met aanhoudende pijnklachten heb ik recent besloten een nieuw zadel aan te schaffen. Ik heb me inmiddels wat verdiept en ik lees eigenlijk (bijna) alleen maar positieve dingen over de zadels van Specialized en dan met m.n. de Romin.
Helaas is het aantal verkooppunten wat beperkt. Op de website van specialized NL heb ik wel een aantal verkooppunten gevonden, maar ik kon geen enkele vinden met een webshop. Sowieso is het handig om eerst langs te gaan, maar ik wilde ook alvast kijken naar de prijzen enzo.
Heeft iemand ervaring met een dealer in Specialized zadel in de regio Rotterdam? En hoe zit het met de breukkans, is deze met de huidige generatie zadels nog steeds aanwezig?
En tot slot, lees ik ook dat het zadel niet gebruikt kan worden met zadelpennen die enkel geschikt zijn voor 7mm rails. Hoe kom ik hier achter? Ik heb een Supra Comp Line zadelpen van Sensa.
Dank voor de hulp!
Ik zou toch ff naar een fysieke winkel gaan. Daar meten ze je op (breedte van je heupbotjes) en kan je eventueel een testzadel meekrijgen.
Ik heb overigens een Phenom Expert op m'n cyclocrosser en een Toupé Pro (carbon) op m'n racer. Beide geven tot dusver geen krimp. Ik weeg zo'n 74-75 kilo.
Ik heb overigens een Phenom Expert op m'n cyclocrosser en een Toupé Pro (carbon) op m'n racer. Beide geven tot dusver geen krimp. Ik weeg zo'n 74-75 kilo.
Laatst gewijzigd door tommeke14 op 26 mar 2015 15:33, 1 keer totaal gewijzigd.
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
Voor een idee van de prijzen kan je kijken op specialized webshop toch?
http://www.s-winkel.nl/index.php/onderd ... adels.html
http://www.s-winkel.nl/index.php/onderd ... adels.html
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Sowieso vind je Specialized producten niet goedkoper in een webshop. Gewoon naar een dealer gaan en een testzadel vragen. Mocht het dan niet bevallen kost het je ook niets.
Ik rijd al 2 jaar met een Romin Evo en die is nog gewoon heel.
Ik rijd al 2 jaar met een Romin Evo en die is nog gewoon heel.
Campagnolo Ultra Dork
Belga verkoopt ze ook via het wereldwijdeweb.
[quote="jvdsijde]
Dank voor de hulp![/quote]
Ik fiets al jaren met de Romin Evo, die bevalt mij prima. Een zadel is echter erg persoonlijk dus ik zou inderdaad naar een Specialized dealer gaan om de afstand tussen de zitbotjes te laten meten om de breedte van het zadel te bepalen. Vervolgens een aantal (flinke) ritten op een testzadel maken.
Prijzen van Specialized liggen vast, of het nu een webshop is of de dealer om de hoek.
De zadelrails van Specialized zadels zijn ovaal, 7x9mm. Dit houdt in dat de klemming van de zadelpen normaal gesproken van boven en onder moet komen, aan de boven- en onderkant heeft de zadelrails een ronde vorm.
Er zijn echter ook zadelpennen met een zijwaartse klemming die aangeapst zijn voor ovale zadelrails. Even een foto van je zadelpen hier plaatsen om te bepalen of deze geschikt is voor ovale zadelrails.
Dank voor de hulp![/quote]
Ik fiets al jaren met de Romin Evo, die bevalt mij prima. Een zadel is echter erg persoonlijk dus ik zou inderdaad naar een Specialized dealer gaan om de afstand tussen de zitbotjes te laten meten om de breedte van het zadel te bepalen. Vervolgens een aantal (flinke) ritten op een testzadel maken.
Prijzen van Specialized liggen vast, of het nu een webshop is of de dealer om de hoek.
De zadelrails van Specialized zadels zijn ovaal, 7x9mm. Dit houdt in dat de klemming van de zadelpen normaal gesproken van boven en onder moet komen, aan de boven- en onderkant heeft de zadelrails een ronde vorm.
Er zijn echter ook zadelpennen met een zijwaartse klemming die aangeapst zijn voor ovale zadelrails. Even een foto van je zadelpen hier plaatsen om te bepalen of deze geschikt is voor ovale zadelrails.
-
- Forum-lid HC
Zadelrails van Speci zijn alleen ovaal, wanneer het Carbon rails betreft. Dit gelt niet alleen voor Specialized, ook andere merken zoals Selle Italia hebben de 7x9 klemming bij carbonnen rails.
De normale zadelrails( niet carbon) zijn gewoon rond bij Speci!
Okay, gebruik alleen de zadels met carbon zadelrails.scottpch schreef:Zadelrails van Speci zijn alleen ovaal, wanneer het Carbon rails betreft. Dit gelt niet alleen voor Specialized, ook andere merken zoals Selle Italia hebben de 7x9 klemming bij carbonnen rails.
Vanwege de opmerking van de TS over de klemming van de zadelrails ben ik er van uitgegaan dat hij een zadel met ovale rails wil aanschaffen.
-
- Forum-lid
De oude Romin wordt inmiddels niet meer verkocht (en dat is maar goed ook).
Deze zijn gevoelig voor breuk, ik heb er inmiddels al een paar weer ingeleverd en hiervoor een Romin Evo gekozen.
Dit zadel zit op de crosser en krijgt er flink van langs, tot op heden geen krimp.
Als het bij je past lijkt mij dit een goed zadel (fingers crossed).
Een Toupe vond ik echt niks, te slap, het buigt door aan de voorkant zodat je met het hele gebeuren naar voren schuift.
Niet echt lekker ...
Deze zijn gevoelig voor breuk, ik heb er inmiddels al een paar weer ingeleverd en hiervoor een Romin Evo gekozen.
Dit zadel zit op de crosser en krijgt er flink van langs, tot op heden geen krimp.
Als het bij je past lijkt mij dit een goed zadel (fingers crossed).
Een Toupe vond ik echt niks, te slap, het buigt door aan de voorkant zodat je met het hele gebeuren naar voren schuift.
Niet echt lekker ...
Als je Campa hebt, wil je echt nooit meer iets anders
Ik heb dus een weekje een Romin Evo geprobeerd en vond het een martelwerktuig. Vooral om dat ik met harder fietsen vaak wat naar voren kruip. Dat deed gewoon pijn. Toupé was in een keer goed, buigt bij mij ook niet door.
Grappig hoe persoonlijk een zadel is.
Grappig hoe persoonlijk een zadel is.