Sinds kort heb ik er een nieuwe snelheidsmeter bij voor op een 2e fiets , deze : https://www.futurumshop.nl/garmin-snelheidssensor.phtml
Op mijn andere fiets gebruik ik de snelheid/cadansmeter gsc10
Telkens ik van fiets wissel , wordt de snelheidssensor niet meer herkend ( hij herkend enkel die van de laatst gebruikte fiets ) en moet ik opnieuw de zoekfunctie starten
Op zich geen groot probleem, maar wel ietwat omslachtig
Gekend probleem ?
Steeds terug snelh.meter zoeken op Edge 800
Euh ja , maar ik verander dit nooit
Gewoon opzetten en vertrekken
Dit profiel wijzigen doe ik nooit, ik zie ( zag ) het nut er niet van in als je nadien je gegevens toch upload op bvb strava
Daar maak ik wel steeds de keuze ( zo zie ik hoeveel ik heb gereden, en met welke fiets )
Gewoon opzetten en vertrekken
Dit profiel wijzigen doe ik nooit, ik zie ( zag ) het nut er niet van in als je nadien je gegevens toch upload op bvb strava
Daar maak ik wel steeds de keuze ( zo zie ik hoeveel ik heb gereden, en met welke fiets )
Sworks Venge
Die fietsprofielen zijn er onder andere ook voor het vastleggen van de verschillende sensoren van de fietsen dan hoef je niet elke keer te pairen. Maar dan dien je wel steeds je fietsprofiel te wijzigen als je van fiets wisselt. Tenminste bij mij werkt het zo perfect tussen mijn verschillende fietsen.
- IkBenSpecialized
- Forum-lid
Bij mij ook: 2 fietsen met allebei GSC-10. Bij wisselen van fiets even andere profiel kiezen en gaan.
-
- Forum-lid
Startknop kort indrukken, profiel kiezen klaar! Ik heb MTB en Racefiets die ik om en om gebruik!
- IkBenSpecialized
- Forum-lid
Fietsprofiel kiezen is 3 tellen werk. Aan de zijkant op aan/uit knop drukken. Dan het huidige fietsprofiel aantikken en daarna de nieuwe selecteren. Zo gebeurd.
Alleen je moet er wel even aan denken. Gebeurt nogal eens dat ik al een stuk onderweg ben en opeens zie dat ik geen cadans-registratie heb. De snelheid pakt hij dan van de GPS. En dan pas dringt het door dat hij nog op het verkeerde profiel staat.
Alleen je moet er wel even aan denken. Gebeurt nogal eens dat ik al een stuk onderweg ben en opeens zie dat ik geen cadans-registratie heb. De snelheid pakt hij dan van de GPS. En dan pas dringt het door dat hij nog op het verkeerde profiel staat.