Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Nieuwe racefiets ( budget 3000 - 3500€ )

willemsf
Forum-lid

willemsf 10 mei 2011 12:17

Hallo,

Ik had eens graag een mening gehoord en of iemand ervaring heeft met de Sensa reeks van racefietse.

Ik zit met bovenstaande budget met een Sensa Calabria in mijn achterhoofd. Afmontage met Ritchey WCS en Sram Red groep. Naar mijn weten best nog betaalbaar gezien de afmontage en groep. De wielset is nog onzeker al lijken die Supra wielen mij wel mooi passend maar of deze kwalitatief sterk zijn is een andere vraag !

Indien iemand info heeft omtrent deze fietsen of andere mooie suggesties heeft met dit budget...

Fiets zal enkel gebruikt worden voor wedstrijden en mooie trainingsdagen. Wielen zijn geen prioriteit sinds ik nog een setje kuiper tube wielset heb liggen!

Groeten

thestudent
Forum-lid HC

Gebruikersavatar thestudent 10 mei 2011 13:04

Pfff genoeg suggesties met dit budget te bedenken. Sensa heeft mooie frames, maar ik vind de naam alleen al zo negatief dat ik er geen zou willen. Vooral omdat ik deze fietsen ook vooral in het lagere segment zie. Status van sensa is nogal laag.
Klinkt nogal vreemd, want het zullen heus wel goede frames zijn. Maar er zit totaal geen gevoel bij als ik een sensa zie. Vooral met dit budget zullen er goede opties open zijn.
En als je toch een dergelijke afmontage wil kan je bijna niet om de duitse aanbieders heen, leveren meestal echte raceframes met hoogwaardige afmontage.
Cube, Focus, Canyon, ( Red bull/Rose ).
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

willemsf
Forum-lid

willemsf 10 mei 2011 13:09

Hmm, heb mijn oog nog niet gelegd op de Focus fietsen. Moet daar is een kijkje gaan nemen.

Weet dat Sensa niet zo goed 'klinkt' dan Canyon of Focus maar persoonlijk ben ik van mening dat het frame het minst belangrijke is aan de fiets.

De groep en wielen zorgen trouwens voor de overdracht of zit ik hier mis ?

sibon
Forum-lid

sibon 10 mei 2011 13:13

Zelfde gevoel hier bij Sensa. Zullen best goede fietsen zijn, maar als ik 3000-3500 te besteden had, zou ik welop zoek gaan naar iets mooiers. Zeker als er voor dat geld nog niet eens goede wielen bij hoeven te zitten.
Maar ga je serieus zoveel besteden aan een wedstrijdfiets? Daar zou ik toch gewoon voor stijf & aardig afgemonteerd gaan. Hoef je minder angst te hebben als er weer wat kapot is. En voor rondjes om de kerk levert een dure fiets weinig meerwaarde.

gamiel
Forum-lid

gamiel 10 mei 2011 13:16

Willemsf schreef:... maar persoonlijk ben ik van mening dat het frame het minst belangrijke is aan de fiets.

Dat kan je toch niet menen? Ik vind dat het een eeheid is: frame+wielen+afmontage (groep, zadel, stuur etc) bepaalt hoe je fiets zit, rijdt en aanvoelt. Concessies doen aan 1 van deze elementen doet afbreuk aan je HELE fiets.
Canyon Ultimate CF SLX, Cannondale CAAD10, Niner RLT9, Cube Reaction.

willemsf
Forum-lid

willemsf 10 mei 2011 13:22

Ben van deze mening na mijne goede wedstrijdwielen onder mijn fiets van 4j oud te plaatsen: Ridley orion. Hele fiets verandere van karakteristieken.

Denk dat je het feller voelt met goede wielen + group te rijden dan met een frame van 3500€ tegenover eentje van 1000...

willemsf
Forum-lid

willemsf 10 mei 2011 13:27

Het hoeft niet exact dit budget te zijn, krijg vrij veel sponsering voor deze fiets dus moet zelf niet veel besteden :)

Het is meer een fiets voor koersen die niet rond de kerketoren zijn. daar gebruik ik mijn oude voor sinds hier zenuwachtig wordt gekoerst en een valpartij altijd om de hoek ligt.

merlaida
Forum-lid

merlaida 10 mei 2011 16:21

Ik vind de Merida Reacto 909 een schitterende fiets de adviesprijs is wel 5500 euro, maar deze moet ergens zonder wielen wel stukken goedkoper te vinden zijn.

Daar staat de linkFiets

Maar ik zou gewoon het gevoel volgen, met welk merk wil ik graag rijden, wat zie ik graag.
In die prijscategorie bestaan geen slechte fietsen, enkel maar goede

spoor
Forum-lid

spoor 10 mei 2011 18:28

Frame is volgens Fietsenmakers 1 van de belangrijkste 3 onderdelen: 1.Frame-2.wielset-3.groep

merlaida
Forum-lid

merlaida 10 mei 2011 22:04

Volgens mij is de groep belangrijker dan de wielset. Omdat elke wielset wel goed bolt, maar niet elke groep evengoed schakelt zeker bij veel vermogen.

raassie
Forum-lid

raassie 10 mei 2011 22:09

Ik heb in mijn ervaring toch ervaren dat een frame de fiets maakt. Ik zal eerder bezuinigen op onderdelen dan op frame. Een frame heb ik meestal langer. Een onderdeel is redelijk snel vervangen dor een betere......Maar iid een goede balans is altijd belangrijk, een frame van 3000 euro met een sora afmontage slaat de plank ook mis.
Pijn is fijn, toch?
Mijn Strava: https://www.strava.com/athletes/10778731

willemsf
Forum-lid

willemsf 10 mei 2011 22:52

Vandaar mijn interesse in de sensa reeks.
Calabria frame zal niet top zijn maar de afmontage + wielset maken dit zeker goed. Kan deze fietsen tevens aan een zeer scherpe prijs krijgen wat het nog net interessanter maakt.

Maar zet sram Red en een goed setje wielen op een sensa topfiets of een duurdere midden moot van een bekend merk... dan denk ik niet dat je het verschil zal kunnen voelen. Zet Sensa volgend jaar in voor een Pro tour ploeg en de prijzen zullen zeker stijgen. Prijs is niet altijd gelijk aan kwaliteit vind ik.

Plaats reactie