welke wielen voor Parijs-Roubaix?
Als ik uit die 2 sets moest kiezen, dan de handgespaakte (mits goedgespaakt een zeer bombproof setje). Meer spaken, dus mocht er iets misgaan met een spaak, dan is de kans groter dat je daar nog op thuis komt.
Gazelle Team TVM \'99
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5615
- Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41
Als het setje goed gespaakt is geen twijfel mogelijk 32 spaaks open pro.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Goed keuze, jammer dat het geen gewone zijn, die keramische laag kan veel hebben maar kan gaan scheuren bij een impact (en dan komt voor bij kasseien).
Geen idee van je gewicht maar 5 bar in een draadband (al is het een 25 mm) zou met mijn rijstijl en gewicht al snel een stootlek betekenen.
Geen idee van je gewicht maar 5 bar in een draadband (al is het een 25 mm) zou met mijn rijstijl en gewicht al snel een stootlek betekenen.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 39984
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Een Q7 quattro misschien?
Less is bore
-
- Forum-lid
- Berichten: 1790
- Lid geworden op: 22 aug 2006 15:22
Was zelf van plan om P-R te gaan rijden met racing quatro CX wielen. Blijkbaar geen goede keuze zo te lezen..... heb alleen nog een setje mavic ksyrium elite S welke standaard onder mijn Canyon geleverd werden. Enige input is welkom in deze want moet hem zateradg al rijden.....
sharkman113 schreef:Goed keuze, jammer dat het geen gewone zijn, die keramische laag kan veel hebben maar kan gaan scheuren bij een impact (en dan komt voor bij kasseien).
Geen idee van je gewicht maar 5 bar in een draadband (al is het een 25 mm) zou met mijn rijstijl en gewicht al snel een stootlek betekenen.
Hoeveel bar zou je dan adviseren bij iemand van 92 kg?
Met 92 kg zou ik toch eerder naar 6 bar neigen. 5 bar zou misschien wel kunnen, maar dan moet je echt goed sturen en geluk hebben.
Een paar jaar geleden tijdens een PR teaser reed ik (toen ook 91 a 93 kg) met 6 a 6,5 bar, lekgereden (op asfalt ), band met de hand opgepompt, naar later bleek tot 5 bar. Daarmee ben ik door het Bos gereden, met heel veel geluk, vreesde toch zeker 2 keer voor een stootlek.
Een paar jaar geleden tijdens een PR teaser reed ik (toen ook 91 a 93 kg) met 6 a 6,5 bar, lekgereden (op asfalt ), band met de hand opgepompt, naar later bleek tot 5 bar. Daarmee ben ik door het Bos gereden, met heel veel geluk, vreesde toch zeker 2 keer voor een stootlek.