Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Batavus en Gazelle slechte merken

Theunisse
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 apr 2015 16:10

Theunisse 06 apr 2015 16:25

Hallo, mijn naam is Hans en ik ben op zoek naar een tweedehands racefiets. Tot dusver mijn introductie ;)

Via Marktplaats kwam ik vandaag een Batavus racefiets tegen maar deze wordt mij sterk afgeraden door een kameraad.

"Nee is niks, Batavus en Gazelle niet nemen. Frames schijnen niet goed te zijn. Je ziet ze ook bijna niet in de wielerwereld."

Het fietsje is niet erg duur (onder de 250euro). Ziet er op de foto wel goed uit. Schijnt in orde te zijn qua afmontering (Shimano Sora). Maar nu weet ik niet goed of ik ermee moet doorzetten. Begin net te kijken in de wielerwereld.

Gr. Hans

appie
Forum-lid
Berichten: 81
Lid geworden op: 14 okt 2004 03:05
Locatie: Amsterdam

appie 06 apr 2015 16:31

Plaats anders de link. Met de bovenstaande informatie kan niemand wat mee. Want ze zullen de volgende vragen stellen.
Hou oud is de fiets?
Welk materiaal is het frame gemaakt.
etc. etc.

Maar je kan er ongeveer vanuit gaan dat de fiets ca. 6 a 700 EUR heeft gekost.

Theunisse
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 apr 2015 16:10

Theunisse 06 apr 2015 17:24

http://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en- ... ousPage=lr

Gaat er ook meer om of zijn opmerking hout snijdt. Maar dit is hem dus.

jer81
Forum-lid
Berichten: 637
Lid geworden op: 06 aug 2014 17:21

jer81 06 apr 2015 17:30

Wat kan er misgaan in deze prijscategorie.
Heb vorig jaar zelf een 2e hands Batavus Champion 2011 gekocht. Over het frame heb ik geen op of aanmerkingen. Behalve dan dat wit vaak schoongemaakt moet worden. De groep die erop zit is echt een instapgroep en dat is wat mij betreft het grootste euvel.

Waarom je vandaag de dag nog maar weinig Batavus en Gazelle racefietsen ziet is overigens vrij simpel. Beide merken maken al een aantal jaren geen racefietsen meer.

Maar ik ben verre van een expert op dit gebied, dus wellicht dat een ander wel nuttige informatie kan vertellen. :)

Gebruikersavatar
Slowracer
Forum-lid
Berichten: 1042
Lid geworden op: 13 sep 2011 15:21
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Gebruikersavatar Slowracer 06 apr 2015 19:51

Mensen die zonder onderbouwing wat roepen kan je maar beter niet naar luisteren. Of Batavus en Gazelle frames goed of slecht zijn weet ik niet. Wat ik wel weet is dat beiden in het verleden tot op het hoogste niveau bereden werden. Is de aangeboden fiets een topfiets? Nee, maar dat zoek je ook niet. Als de foto's een representatieve afbeelding zijn van de werkelijke staat van de fiets dan koop je als beginner een leuke fiets waar je je geen echte buil aan kunt vallen
Zeer geleidelijk weer een beetje Slowracer

http://www.gaul.nl

Gebruikersavatar
jsprbcn
Forum-lid
Berichten: 2319
Lid geworden op: 20 jan 2011 23:40
Locatie: barcelona
Contact

Gebruikersavatar jsprbcn 06 apr 2015 20:05

Theunisse schreef:..maar deze wordt mij sterk afgeraden door een kameraad.
Wat rijd hij zelf dan?

Gebruikersavatar
sloeren
Forum-lid
Berichten: 1860
Lid geworden op: 04 mei 2012 10:43
Locatie: Krimpenerwaard

Gebruikersavatar sloeren 06 apr 2015 20:15

De latere aluminium racefietsen zijn -volgens mij- vooral niet licht. Verder zijn ze vaak goedkoop afgemonteerd. Ze zitten degelijk in elkaar. Maar dat zijn mijn vooroordelen :geek:

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 06 apr 2015 20:33

Theunisse schreef: "Nee is niks, Batavus en Gazelle niet nemen. Frames schijnen niet goed te zijn. Je ziet ze ook bijna niet in de wielerwereld."
BS.

Fiets van het linkje dat je postte heeft gewoon een dik alu frame, zware schade voorbehouden kan daar weinig mee misgaan.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Theunisse
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 apr 2015 16:10

Theunisse 06 apr 2015 21:00

Ik weet voldoende denk ik. Tenminste ik ben overtuigd. Zit dus wel een kern van waarheid in maar wanneer ik deze fiets aantref in goede conditie zou ik hier geen miskoop aan doen.

Bedankt voor jullie adviezen!

gene
Forum-lid
Berichten: 2011
Lid geworden op: 06 jan 2006 02:33

gene 06 apr 2015 23:15

Fiets lijkt me vrij groot. Let ook op of het jouw maat is.

Plaats reactie