Gardameer Topic [2015]
Er zijn diverse items geschreven op dit forum over fietsen rond het Gardameer. Hier een poging om de informatie wat centraler te verzamelen.
Doel is informatie te verzamelen met wielrennen in gedachten. Uiteraard kunnen ATB routes hier ook geplaatst.
Informatie over goede of juist te vermijden routes inclusief GPS files kan hier gepost worden.
Ook informatie over geschikte verblijfsplaatsen kan hier terecht.
Op het screenshot van http://www.cyclingcols.com is te zien dat er mogelijkheden genoeg zijn.
Doel is informatie te verzamelen met wielrennen in gedachten. Uiteraard kunnen ATB routes hier ook geplaatst.
Informatie over goede of juist te vermijden routes inclusief GPS files kan hier gepost worden.
Ook informatie over geschikte verblijfsplaatsen kan hier terecht.
Op het screenshot van http://www.cyclingcols.com is te zien dat er mogelijkheden genoeg zijn.
Laatst gewijzigd door bw75 op 20 jun 2015 16:51, 1 keer totaal gewijzigd.
een supermooie klim vanuit Limone is de passo di tremalzo, wel enkel te doen met de mtb vanuit Limone voor de geasfalteerde zijde moet je rondrijden over Riva del Garda .
http://nl.wikipedia.org/wiki/Tremalzopas
http://nl.wikipedia.org/wiki/Tremalzopas
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.
Monte Baldo is inderdaad een hele mooie klim! Ik vind zelf echter een andere klim bij het Gardameer toch echt de mooiste, de Passo Cavallino della Fobbia vanuit Vobarno. Dat is echt een fan-tas-tische klim met nagenoeg geen verkeer en goed wegdek. Hoe verder je komt op de Passo Cavallino, hoe mooier hij wordt! Vanuit Nuvolento kun je ook een tweetal mooie klimmen doen, met prachtige uitzichten.
Ook kun je ten Zuiden van het Gardameer heel erg mooi fietsen. Er liggen daar allerlei kleine dorpjes (bv. Pozzolengo en Solferino), allemaal met een oud historisch centrum. Je kunt vanuit Sirmione/Peschiera makkelijk een stuk of 6/7 van die dorpjes meepakken, allemaal met een kleine klim tot aan het centrum, dikke aanrader!
Ook kun je ten Zuiden van het Gardameer heel erg mooi fietsen. Er liggen daar allerlei kleine dorpjes (bv. Pozzolengo en Solferino), allemaal met een oud historisch centrum. Je kunt vanuit Sirmione/Peschiera makkelijk een stuk of 6/7 van die dorpjes meepakken, allemaal met een kleine klim tot aan het centrum, dikke aanrader!
-
- Forum-lid
Zit zelf van 7 tot 15 augustus in Peschaira. Zijn er toevallig nog mensen die een stuk willen fietsen daar? Heb zelf al wel een mooie route in gedachten.
Wij zitten dit jaar van 15 t/m 29 augustus in Manerba aan de westkant van het Gardameer. De racefiets gaat natuurlijk mee. Op Gpsies heb ik al een paar mooie routes gevonden tussen de 60 en 100 km. Als er iemand hier suggesties heeft hoor ik dat graag. Plan is om regelmatig een uurtje of 2 a 3 te gaan fietsen, een enkele keer wat langer (ik wil in ieder geval een keer 100+ rijden). Uiteraard moet er geklommen worden! Maar Monte Baldo zal er bijvoorbeeld niet inzitten wegens te ver van onze verblijfplaats.
Cannondale SuperSix EVO, Sram Red
Scott Addict R1, DA 7900
Cannondale F29 Alloy 2 SLX/XT
Scott Addict R1, DA 7900
Cannondale F29 Alloy 2 SLX/XT
De Monte Baldo is wel echt de moeite waard hoor! Je kan evt met de auto naar Garda rijden en vanaf daar naar boven fietsen. Ik weet niet of je vaker naar t Gardameer gaat, maar als het miss de enige keer is zou ik de Baldo niet willen missen. Ik heb afgelopen woensdag het hele meer rond gefietst, en dat was echt schitterend om te doen. Ik zat een paar km onder Peschiera en zo kwam de tocht op een kleine 160 km.
-
- Forum-lid
Niet echt het Gardameer, maar wel vlakbij, het iets minder drukke Idromeer..2 weken vanaf 15-8. nog geen idee wat ik daar allemaal kan beklimmen...ik zie het wel. Eerst volgende week 6 dagen los in Corvara..
-
- Forum-lid
Ik zit van 11Augustus tot 22Augustus in San Felice Del Benaco (Gardameer), wie heeft er zin om mee te gaan fietsen