Garmin Vector (S) of power2max Type S FSA Gossamer
- PsychoBartje
- Forum-lid
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 03 nov 2013 17:15
Hulp gezocht bij het maken van een keuze:
Op zoek naar een powermeter voor mijn CAAD10, twijfel ik tussen de pedalen van Garmin of de cranks (+ nieuwe bladen) van powermax. Ik heb al een Garmin 800, beide systemen zouden hiermee compatibel zijn.
http://www.rosebikes.nl/artikel/garmin- ... aid:788179
http://www.power2max.de/europe/en/Produ ... -road-2-2/
Ik heb van het powermax systeem hier wel een topic gevonden met gebruikerservaringen, maar van de Garmin pedalen niet.
De pedalen zijn lichter en goedkoper; voor een 2-zijdige meting natuurlijk duurder vanwege de aanschaf van een (optionele) extra sensor in het rechterpedaal.
Het powermax kan zo te lezen niet 2 zijdig meten, maar berekent de links/rechts verdeling, wat volgens mij minder accuraat zal zijn dan het Garmin systeem.
Andere opties die ik ook bekeken heb:
Stages (crankmeting); helaas niet passend bij mijn BB30 crankset
SRM/Rotor: met prijzen boven de 2000 euro, gaat mijn vrouw niet akkoord
Powertap; zit ik ook meteen aan een nieuwe wielset vast
Alvast bedankt voor ervaringen/adviezen,
Bart
Op zoek naar een powermeter voor mijn CAAD10, twijfel ik tussen de pedalen van Garmin of de cranks (+ nieuwe bladen) van powermax. Ik heb al een Garmin 800, beide systemen zouden hiermee compatibel zijn.
http://www.rosebikes.nl/artikel/garmin- ... aid:788179
http://www.power2max.de/europe/en/Produ ... -road-2-2/
Ik heb van het powermax systeem hier wel een topic gevonden met gebruikerservaringen, maar van de Garmin pedalen niet.
De pedalen zijn lichter en goedkoper; voor een 2-zijdige meting natuurlijk duurder vanwege de aanschaf van een (optionele) extra sensor in het rechterpedaal.
Het powermax kan zo te lezen niet 2 zijdig meten, maar berekent de links/rechts verdeling, wat volgens mij minder accuraat zal zijn dan het Garmin systeem.
Andere opties die ik ook bekeken heb:
Stages (crankmeting); helaas niet passend bij mijn BB30 crankset
SRM/Rotor: met prijzen boven de 2000 euro, gaat mijn vrouw niet akkoord
Powertap; zit ik ook meteen aan een nieuwe wielset vast
Alvast bedankt voor ervaringen/adviezen,
Bart
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5547
- Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10
Bekijk DCRainmaker website met reviews.
What makes the boat go faster?
De power2max (die ik bezit) meet op de spider en meet wel degelijk tweezijdig.PsychoBartje schreef:.
Het powermax kan zo te lezen niet 2 zijdig meten, maar berekent de links/rechts verdeling, wat volgens mij minder accuraat zal zijn dan het Garmin systeem.
Kan alleen geen onderscheid maken tussen duwen met je ene been en trekken met je andere. De gehele neergaande beweging wordt aan een been toegeschreven. Het systeem komt echter wel met een L/R balans.
Ik ben overigens zeer tevreden over de power2max S-type.
Ter overweging, omdat je BB30 bezit: Rotor crankstel met powermeter, weggewerkt in de as.
Prijs 899 euro, met crankstel. Binnenkort beschikbaar. de extra massa is slechts 45 gram.
http://www.dcrainmaker.com/2015/04/roto ... eters.html
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
- PsychoBartje
- Forum-lid
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 03 nov 2013 17:15
Ik meende dat het power2max systeem direct zou passen in mijn BB30 bracket, maar als ik dit nu lees, lijkt het of ik toch een bracketadapter moet plaatsen, klopt dit ?:
Crank lengths 165 / 170 / 172,5 / 175 mm
Crank axle diameter 24 mm
Q factor 146 mm
Compatible frame formats BB30**, BB86, BB90, BSA68, ITA70
Chain line 46 mm
Sensor weight 110 / 130 BCD 178 / 195 g
Crank plus sensor weight 110 / 130 BCD * 772 / 789 g
Additional weight 139 / 146 g
(* Crank length 175mm, without bottom bracket, without chain rings)
(** Only with adapter – Rotor 3D Plus recommended)
Crank lengths 165 / 170 / 172,5 / 175 mm
Crank axle diameter 24 mm
Q factor 146 mm
Compatible frame formats BB30**, BB86, BB90, BSA68, ITA70
Chain line 46 mm
Sensor weight 110 / 130 BCD 178 / 195 g
Crank plus sensor weight 110 / 130 BCD * 772 / 789 g
Additional weight 139 / 146 g
(* Crank length 175mm, without bottom bracket, without chain rings)
(** Only with adapter – Rotor 3D Plus recommended)
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Zelf zou ik nooit voor een 1-benige meting gaan (zoals de goedkopere optie met de vectors), simpelweg omdat je nooit met beide benen evenveel vermogen levert, en de kans klein is dat je links-rechts verschil systematisch is. Het weten van je L/R verschil is leuk, maar niet heel belangrijk (zie bijv. ook de mening van dcrainmaker daarover), het meten van het TOTAAL vermogen van beide benen is WEL heel belangrijk IMHO.
Ik zou voor een power2max gaan; liefst in combi met een hollowgram SI crankstel (ben je wel 1400 euro verder, maar dan heb je ook wat...)
NB: ben niet onbevooroordeeld, want zelf een tevreden gebruiker van een type S in een SISL crankstel
Ik zou voor een power2max gaan; liefst in combi met een hollowgram SI crankstel (ben je wel 1400 euro verder, maar dan heb je ook wat...)
NB: ben niet onbevooroordeeld, want zelf een tevreden gebruiker van een type S in een SISL crankstel
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
amclassic-fan schreef:Die nieuwe Rotor meet enkel het vermogen van je linkerbeen, dat is wel een behoorlijk nadeel tov de Power2Max.
Ja en nee53x11 schreef:Zelf zou ik nooit voor een 1-benige meting gaan (zoals de goedkopere optie met de vectors), simpelweg omdat je nooit met beide benen evenveel vermogen levert, en de kans klein is dat je links-rechts verschil systematisch is. Het weten van je L/R verschil is leuk, maar niet heel belangrijk (zie bijv. ook de mening van dcrainmaker daarover), het meten van het TOTAAL vermogen van beide benen is WEL heel belangrijk IMHO.

Juist vanwege de betrouwbaarheid, L/R en nauwkeurigheid heb ik p2m gekozen.
Overigens geeft mijn p2m L/R 50/50 of 49/51 aan, dus dat is ook niet de wereld.
Maar uiteindelijk gaat het zoals 53*11 zegt om het meten van verschillen.
En ook bij een systematisch L/R verschil meet je die. Bovendien zijn er ook verschillen tussen de waarden van de verschillende powermeters en de plek van meten.
Als Stages goed genoeg is voor team Sky, is eenzijdig meten dan ook niet goed genoeg voor ons?
Ik over weeg nu een tweede powermeter, zou zo blind weer een p2m kopen, maar de Rotor vind ik wel interessant.
Bovendien: in de as moet je toch juist tweezijdig kunnen meten?
Is dat eenzijdig meten geen marketing om grotere doelgroep aan te boren (prijs is hetzelfde als Stages voor linker arm)?
Komt er t.z.t. geen upgrade voor tweezijdig meten (misschien zelfs softwarematig)?
-
- Forum-lid
- Berichten: 436
- Lid geworden op: 14 aug 2011 19:22
- Locatie: Roosendaal
Heb ook de P2M en ben daar heel tevreden over.
Simpel, doet gewoon goed zijn werk, robuust. Werkt goed met een Garmin. Heb zelf de edge 510.
Heb ook BB30 en heb de Rotor 3D+ erbij gekocht. P2M levert ook FSA cranks voor BB30.
Bij mij is de L/R verdeling vaak 47/53%.
Simpel, doet gewoon goed zijn werk, robuust. Werkt goed met een Garmin. Heb zelf de edge 510.
Heb ook BB30 en heb de Rotor 3D+ erbij gekocht. P2M levert ook FSA cranks voor BB30.
Bij mij is de L/R verdeling vaak 47/53%.
Mechanische doping? --> Sorin bicarbon slimline
Mijn 705 ook niet voor P2M. Persoonlijk irritatiepuntje: het is natuurlijk een fluitje van een cent om de firmware aan te passen, maar Garmin doet dat dus niet bij de uit de handel genomen modellen. Garmin wil namelijk liever dat je een nieuw device koopt. Ergo: Garmin is evilRuudRuud schreef:Let op dat je Edge 800 geen verschil in L/R weer kan geven. Althans niet met een SRM-meter.

"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?