eten en drinken
het is hier misschien al aan bod gekomen, maar wat nemen jullie mee onderweg.
zeker op een langere rit +100km zonder bevoorrading en zonder camelbak ofzo.
nu neem ik vermoedelijk te veel of niet 100% het juiste mee.
nog nooit nen honger klop gehad of totaal leeg thuisgekomen, maar tips zijn steeds welkom.
nu ga ik meestal op pad met:
2 keer 750ml isostar
2 keer mueslibar (uit de colruyt)
soms 2 sneetjes peperkoek
2 decathlon gellekes
ontbijt ... banaan en redbull of iets dergelijks ... (heerlijk fout)
vertrek meestal rond 7u dusja om ontbijt te verteren is niet veel tijd.
tips zijn ook hier welkom. we hebben nog veel te leren.
zeker op een langere rit +100km zonder bevoorrading en zonder camelbak ofzo.
nu neem ik vermoedelijk te veel of niet 100% het juiste mee.
nog nooit nen honger klop gehad of totaal leeg thuisgekomen, maar tips zijn steeds welkom.
nu ga ik meestal op pad met:
2 keer 750ml isostar
2 keer mueslibar (uit de colruyt)
soms 2 sneetjes peperkoek
2 decathlon gellekes
ontbijt ... banaan en redbull of iets dergelijks ... (heerlijk fout)
vertrek meestal rond 7u dusja om ontbijt te verteren is niet veel tijd.
tips zijn ook hier welkom. we hebben nog veel te leren.
And if it's fast or slow
All I really know is I'm gonna enjoy the ride (Krewella- Enjoy the ride)
-
- Forum-lid
Klopt, bestaan al meerdere topics van, waaronder deze:http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?f=25&t=70183wdfl schreef:het is hier misschien al aan bod gekomen
Idd, erg fout (ok, is ook persoonlijk)wdfl schreef:redbull of iets dergelijks ... (heerlijk fout)
En toch...zal dat de beste tip zijn, gewoon goed ontbijten voor je vertrekt.wdfl schreef:vertrek meestal rond 7u dusja om ontbijt te verteren is niet veel tijd.
- robbebopper
- Forum-lid HC
Gewoon water in je bidon, en een zakje boterhammen in je achterzak.
Al het andere is bedacht om de gemiddelde wielertoerist geld uit de zakken te kloppen.
Al het andere is bedacht om de gemiddelde wielertoerist geld uit de zakken te kloppen.
Eens met herwerdenrijder: een goed ontbijt. Ik ben een fan van havermout, hoef ik daarna op de fiets de eerste twee uur sowieso niets te eten. 's Avonds vast met melk in de koelkast zetten (beetje zout niet vergeten en verder evtl rozijnen en blauwe bessen erbij) dan hoef het 's ochtends alleen maar even aan de kook te brengen, oftewel zo klaar. Eventueel een banaan erdoor. Onderweg zijn dadels ook erg handig, hoef je niet uit een verpakking te peuteren, zelfde effect als gelletjes alleen veel goedkoper en minder synthetisch. Behalve dat ontbijt lijkt me dat je voorraad eten en drinken prima is voor 100+ km, met 2 reepjes en 2 sneetjes pk kun je elk uur wat eten.
ontbijt is hier ook bijna altijd muesli, meestal vers uit het pak s morgens.
moet ik es proberen op voorhand klaarzetten en effe vlug opkoken is weer eens iets anders
moet ik es proberen op voorhand klaarzetten en effe vlug opkoken is weer eens iets anders
And if it's fast or slow
Als je voldoende duurtraining hebt gedaan zul je de vetverbranding wat meer kunnen gebruiken. Ikzelf kan bijvoorbeeld prima 100km fietsen op een snelle jelle of muesli reep (of iets soort gelijks) Alleen als je serieus hard wilt kunnen meer koolhydraten wenselijk zijn.
P.S. Na een training heb ik dan geen enorme honger of vreetbuien. Kwestie van gewenning mijn inziens.
P.S. Na een training heb ik dan geen enorme honger of vreetbuien. Kwestie van gewenning mijn inziens.
@Jans, dat zout is vooral voor de smaak. De uitdrukking is niet voor niets "het zout in de pap"...
@wdfl: müesli 's avond in de week zetten is verstandig, dan heeft je maag 's ochtends veel minder werk aan het verteren ervan.
@wdfl: müesli 's avond in de week zetten is verstandig, dan heeft je maag 's ochtends veel minder werk aan het verteren ervan.
hopla we leren bij.joopi schreef:
thx gaan we zeker proberen.
met melk genoeg tot die onder staat neem ik aan
And if it's fast or slow
Lijkt me alleen wel heel smerig, zo "doorgeweekte" muesli. Ik heb het toch het liefst vers in de yoghurt.
Eten is afhankelijk met welke intensiteit temperatuur weersomstandigheden je fiets die 100 km.
Hongerklop moet je een keer meemaken
Gelletjes zijn snelle koolhydraten ik probeer ze te vermijden (alleen als we zeer intensief rijden) liever een Maxim reep langzame koolhydraten.
Ik doe 40-50 gram Maltodextrine in een bidon siroop of schep isostar en zoals vandaag 85 km en 500 hm D2-D3 nuttig ik 2 bidons met deze inhoud en 1 isostar reep uiteraard wel goed ontbijt 2 sneetjes brood met hagelslag en 1 banaan.
Als ik thuiskom 750 ml Eiwitten met melk en yoghurt.
Hongerklop moet je een keer meemaken
Gelletjes zijn snelle koolhydraten ik probeer ze te vermijden (alleen als we zeer intensief rijden) liever een Maxim reep langzame koolhydraten.
Ik doe 40-50 gram Maltodextrine in een bidon siroop of schep isostar en zoals vandaag 85 km en 500 hm D2-D3 nuttig ik 2 bidons met deze inhoud en 1 isostar reep uiteraard wel goed ontbijt 2 sneetjes brood met hagelslag en 1 banaan.
Als ik thuiskom 750 ml Eiwitten met melk en yoghurt.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.