Kraak, lijkt uit krank te komen
Sinds drie dagen heb ik een kraak bij het trappen en dan met name als ik echt kracht moet zetten. Tegenwind bijvoorbeeld. Kraak is hoorbaar bij kracht op zowel links als rechts
Ik heb al mijn schoenen uit de pedalen gehaald om te kijken of het daar niet in zit maar de kraak bleef. Als ik ga staan blijft de kraak ook, dus zadel lijkt mij ook het probleem niet.
Moet ik de krank eraf halen en alles bekijken? Zijn er nog andere ideeen wat dit zou kunnen zijn?
Fiets is volledig ultegra afgemonteerd.
Ik heb al mijn schoenen uit de pedalen gehaald om te kijken of het daar niet in zit maar de kraak bleef. Als ik ga staan blijft de kraak ook, dus zadel lijkt mij ook het probleem niet.
Moet ik de krank eraf halen en alles bekijken? Zijn er nog andere ideeen wat dit zou kunnen zijn?
Fiets is volledig ultegra afgemonteerd.
Klopt en de padjes invetten. Mocht dit niet werken dan de cups los losmaken en insmeren met montage pasta mocht je buitenboord cups hebben.gene schreef:Quick releases van de wielen proper maken en licht invetten. Wielen ook voldoende vast zetten.
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein
Albert Einstein
Dat gekraak heb ik ook gehad. Het geluid scheen van zowat overal te komen maar na zorgvuldig uittesten bleek het van de lagers uit het achterwiel te komen. Dit is makkelijk vast te stellen door de benen, tijdens het rijden, stil te houden en dan na te gaan of het gekraak verdwenen is, zo niet dan komt het met een grote waarschijnlijkheid uit de lagers van je achterwiel.
Het irritante van fietskraakjes is dat ze allemaal klinken met de frequentie van je rpm. Dat, en het feit dat je frame fungeert als een klankkast, maakt het lokaliseren van de oorzaak een flinke speurtocht.
Lagers gaan 3000 tot 30.000 km mee, afhankelijk van kwaliteit, omstandigheden, type, etc..
Lagers gaan 3000 tot 30.000 km mee, afhankelijk van kwaliteit, omstandigheden, type, etc..
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
je had je schoenen uitgeklikt en toen stukje doorgefietst? Dan lijkt dat me sterk. Anders zouden het -als je die hebt- Look keo grip plaatjes kunnen zijn, die kraken bij mij als een gek.ooglenz schreef:hmm ok ik heb er 3500km mee gereden. Dat zou kunnen dus....ik ga nog voor de zekerheid vanmiddag andere schoenen proberen, je weet maar nooit of dat nog op de een of andere manier geluid maakt. Bedankt voor de tips in ieder geval.