voorblad vervangen
Hallo, ik heb als verzamelaar weer een aardige cult racefiets aangeschaft: Principia maar ik moet het grote voorblad wel vervangen want hij is bijna tandeloos. Nu kan je dit Shimano 105 voorblad (53 tandjes telde ik) er zo afschroeven en een nwe er op zetten (waar voordelig te krijgen?) nu maak ik mij als mountainbiker niet echt druk over het aantal tanden 52-53-54 want het is een trainingsfiets voor de op weg. (maken die hoeveelheden tanden echt veel uit?)
vragen: 1 waar goedkoop te krijgen?
2 kan je het voorblad vervangen zonder de rest te vervangen?
3 moet het weer een Shimano 105 zijn?
4 nog andere zaken waar ik rekening mee moet houden?
Ik ben meer een ATB-er dus alle hulp over racefietsen is welkom.
vragen: 1 waar goedkoop te krijgen?
2 kan je het voorblad vervangen zonder de rest te vervangen?
3 moet het weer een Shimano 105 zijn?
4 nog andere zaken waar ik rekening mee moet houden?
Ik ben meer een ATB-er dus alle hulp over racefietsen is welkom.
Laatst gewijzigd door luukv55 op 14 mei 2015 21:32, 1 keer totaal gewijzigd.
hoi, ik heb volgens mij het zelfde als jij , alleen is het bij mij in betere staat
heb je foto's ? en er is een topic voor retro's
1 kijk op het internet
2 hangt ervan af, maar dat zit erin
3 niet echt: Shimano of iets compatibels
4 let op dat de 'steek' dezelfde is! (aantal boutjes en hun positie tov het centrum)
2 hangt ervan af, maar dat zit erin
3 niet echt: Shimano of iets compatibels
4 let op dat de 'steek' dezelfde is! (aantal boutjes en hun positie tov het centrum)
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)
foto, plaatsen op diverse forums is altijd veel te veel gedoe. Daar moeten ze toch nog eens wat voor uitvinden . Ik heb wel een foto op de Iphone die ik kan appen.M.A,S schreef:hoi, ik heb volgens mij het zelfde als jij , alleen is het bij mij in betere staat
Vragen zijn ook zonder foto te beantwoorden.
1. Op marktplaats vind je de best geprijsde. Kan ook 50 of 52 t zijn. Campagnolo past niet.
2. Ja. Zorg voor een verschil van 10t met buitenblad.
3. Wel shimano.
4. Bij kleiner blad, derailleur mms omlaag.
1. Op marktplaats vind je de best geprijsde. Kan ook 50 of 52 t zijn. Campagnolo past niet.
3. Wel shimano.
klimmer schreef:Vragen zijn ook zonder foto te beantwoorden.
3. Wel shimano.
dank, maar 10t met buitenblad? (onder 2) wat bedoel je? Het gaat om het buitenblad, maar ik denk dat je bedoelt 10 tanden groter als het binnenblad?
en bij 3 : past elke shimano (dus ook de niet -105)
ik was gewoon nieuwsgierig of het de zelfde als mijn buiten blad betreft .
Ja, dat is juist, was slordig geformuleerd.luukv55 schreef:dank, maar 10t met buitenblad? (onder 2) wat bedoel je? Het gaat om het buitenblad, maar ik denk dat je bedoelt 10 tanden groter als het binnenblad?klimmer schreef:Vragen zijn ook zonder foto te beantwoorden.
3. Wel shimano.
Wel Shimano of andere merken, zoals BBB en TA of Stronglight, mits met dezelfde boutcirkel; bij oudere fietsen meestal 130mm.luukv55 schreef:en bij 3 : past elke shimano (dus ook de niet -105)
Wel even een kanttekening bij de stelling dat elk shimanoblad past;
Ik denk niet dat de bladen vanaf de 5700/6700 serie zullen passen omdat dat geen 'platte' bladen meer zijn en/of er maar 4 gaten in zitten voor de bevestiging.
Ik denk niet dat de bladen vanaf de 5700/6700 serie zullen passen omdat dat geen 'platte' bladen meer zijn en/of er maar 4 gaten in zitten voor de bevestiging.
is het deze die je hebt , dit is Shimano 105 op een Gazelle ,iemand vroeg mij of ik ging downhillen
Is juist, al zullen die met 4 gaten (5800/6800) niet snel voordelig te koop zijn met een nieuwprijs van > €100,00. Bovendien hebben die boutcirkel ø 110mm. De bladen van de vorige serie passen wel, bij gebruik van binnen èn buitenblad.Theo V schreef:Wel even een kanttekening bij de stelling dat elk shimanoblad past;