Waar trainen jullie eigenlijk voor?
-
- Forum-lid
Ik ben mij aan het verdiepen in het fietsen en vraag mij af wat jullie belangrijk vinden bij het fietsen. Waarom fietsen jullie en wat is het meest belangrijk?
Om het makkelijk te maken, heb ik een lijstje gemaakt:
• Ik train om mijn vorm te verbeteren
• Ik train om mijn conditie te verbeteren
• Ik train om mijn conditie en mijn vorm te verbeteren
• Laat me met rust, ik wil gewoon fietsen
• Anders, namelijk:
Vast bedankt
Om het makkelijk te maken, heb ik een lijstje gemaakt:
• Ik train om mijn vorm te verbeteren
• Ik train om mijn conditie te verbeteren
• Ik train om mijn conditie en mijn vorm te verbeteren
• Laat me met rust, ik wil gewoon fietsen
• Anders, namelijk:
Vast bedankt
-
- Forum-lid
- Laat me met rust, ik wil gewoon fietsen.
Cervélo S3 & Cannondale F29 Team replica.
Nergens voor. Ik vind het gewoon heerlijk om 3x per week op de fiets te stappen en een flinke tocht te rijden.
Vorm is interessant voor profs, conditie krijg je door veel op de fiets te springen....
Vorm is interessant voor profs, conditie krijg je door veel op de fiets te springen....
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
Voor welke opleiding is deze enquete?
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Het waarom van fietsen/duursport interesseert me mateloos, en ik heb er dan ook al vele gedachten aan gewijd, gesprekken over gevoerd én enkele keren over geschreven. Ik citeer daaruit, dit is in de zij-vorm over fietsvrouwen, maar het geldt ook bijna allemaal voor mijzelf:
Louise
Zoek zelf maar uit in welk van de vier categorieën deze antwoorden thuishorenDe fietsvrouwen die ik ken, fietsen omdat ze het een kick vinden om de power in hun benen te voelen. Om de frisse lucht tot diep in hun longen te voelen, het bloed door hun aderen, de wind door hun haren. Om hoe het voelt om op eigen kracht een Alp te bedwingen. Omdat het gezellig is in het pelotonnetje. Om hun lichaam steeds sterker te voelen worden. Om drie keer te sterven en steeds weer op te staan. Omdat ze op de fiets de beste ideeën krijgen. Vanwege de energie die het geeft. Omdat ze een voorbeeld nemen aan die twee Nederlandse supervrouwen die meervoudig Olympisch en wereldkampioen zijn geworden. Vanwege evenementen als de Amstel Gold Race of Alpe d’HuZes. Om met hun man mee te kunnen. Omdat wielrennen een prachtige sport is. Als tegenwicht tegen de kantoorbaan. Omdat je kunt gaan en staan waar en wanneer je wilt. Om te winnen. Om hoe in de pauze de koffie met appelgebak smaakt. Omdat je op de fiets zo goed kan denken, of je hoofd juist leegmaken. Omdat het stoer is (zeker in kou, regen en wind!). Omdat ze het goed kunnen. Omdat ze ook al zwemmen en hardlopen en zo een triatlon kunnen doen. Als buitenspelen. Vanwege het gevoel van vrijheid. Omdat het hun actieradius vergroot. Om hun grenzen te verleggen en steeds langer, harder, verder te kunnen. Om hoe lekker douche en bank daarna zijn. En ten slotte om het argument dat ik in de loop der jaren het vaakst gehoord heb: omdat fietsen een geweldige manier is om verre streken te ontdekken en het je fietsvakantie aangenamer maakt als je goed getraind bent.
Louise
Weblog over hoe ik op mijn 50e Ironman werd (en meer): http://www.delftweg9.nl/triathlon/
Omdat wielrennen de enige sport is die ik leuk vind [bold]en[/bold] waarbij ik niet om de haverklap een blessure oploop.
Voetbal, tennis, hardlopen, en zo nog wat meer vind ik leuk om te doen, maar mijn lijf, met name het onderstel, heeft in het verleden al aangegeven dat dit geen sporten zijn die ik op regelmatige basis kan uitoefenen.
Voetbal, tennis, hardlopen, en zo nog wat meer vind ik leuk om te doen, maar mijn lijf, met name het onderstel, heeft in het verleden al aangegeven dat dit geen sporten zijn die ik op regelmatige basis kan uitoefenen.
Ik fiets voor de lol omdat ik het leuk vindt en om de rest van de club zo hard mogelijk in m'n wiel te laten lijden. Af en toe een lange tocht die ik niet op m'n tandvlees wil rijden, maar gewoon tot 200 a 250 rustig en lustig wil kunnen doorrijden. Kom graag op onbekende plekken en vindt de fiets een ideaal middel om de wereld te verkkenen.
ik fiets voornamelijk MTB ,ik ben gek op de natuur en wil daar van genieten .
ik woon ook vlak bij Schoorl
vroeger altijd al graag op de fiets, ook crosfietsen altijd 2e prijs .
nu heb ik ook een race fiets.
die is voor conditie training , maar wel leuke routes
ik woon ook vlak bij Schoorl
vroeger altijd al graag op de fiets, ook crosfietsen altijd 2e prijs .
nu heb ik ook een race fiets.
die is voor conditie training , maar wel leuke routes
Maar wat zie je nou van die natuur als je er keihard overheen baggert.
Dat citaat van Louise, daar kan ik me wel in vinden.
Nog een paar extra ...omdat je over fietsen van die leuke verhaaltjes kan schrijven. Omdat fietsen/wielrennen met heroïek te maken heeft. Omdat een mooie fiets gewoon cool is... omdat met mooi weer je fietsje oppoetsen in de tuin leuk is... en ga zo maar door.
Dat citaat van Louise, daar kan ik me wel in vinden.
Nog een paar extra ...omdat je over fietsen van die leuke verhaaltjes kan schrijven. Omdat fietsen/wielrennen met heroïek te maken heeft. Omdat een mooie fiets gewoon cool is... omdat met mooi weer je fietsje oppoetsen in de tuin leuk is... en ga zo maar door.
Veni. Vidi. Fietsie.