Trois Ballons 2015
- Tracing_NL
- Forum-lid
- Berichten: 655
- Lid geworden op: 28 nov 2013 16:32
Goedemorgen allen,
Na zaterdag de laatste voorbereidingsrit te hebben afgerond (La Chouffe, zie verslag) wacht over twee weken het hoofddoel van dit voorjaar: Le Trois Ballons
Na het topic van 2014 te hebben doorgelezen blijf ik toch nog met wat vragen zitten. Aangezien ik mij altijd graag goed voorbereid en wil weten waar ik aan toe ben stel ik ze even aan jullie.
1: Is er zoals bij marmotte een startvolgorde (vakken voor nr 1-2000 etc), of is het en masse?
2: Wanneer ligt het eerste knelpunt in de route (ivm drukte)
3: Ik zie bij sommige reacties dat bevoorrading vorig jaar beter was. Hebben jullie allemaal deze mening?
4: in de reactie van Rschouten vorig jaar heeft hij een schematje gemaakt. Hierin staat de laatste helling op 190 km. Ik zie van jullie ook reacties dat daarna nog een paar kuitenbijters zitten. klopt dit?
kortom: een verzoekje voor ino.
alvast bedankt voor jullie reacties
mvrgr
Na zaterdag de laatste voorbereidingsrit te hebben afgerond (La Chouffe, zie verslag) wacht over twee weken het hoofddoel van dit voorjaar: Le Trois Ballons
Na het topic van 2014 te hebben doorgelezen blijf ik toch nog met wat vragen zitten. Aangezien ik mij altijd graag goed voorbereid en wil weten waar ik aan toe ben stel ik ze even aan jullie.
1: Is er zoals bij marmotte een startvolgorde (vakken voor nr 1-2000 etc), of is het en masse?
2: Wanneer ligt het eerste knelpunt in de route (ivm drukte)
3: Ik zie bij sommige reacties dat bevoorrading vorig jaar beter was. Hebben jullie allemaal deze mening?
4: in de reactie van Rschouten vorig jaar heeft hij een schematje gemaakt. Hierin staat de laatste helling op 190 km. Ik zie van jullie ook reacties dat daarna nog een paar kuitenbijters zitten. klopt dit?
kortom: een verzoekje voor ino.
alvast bedankt voor jullie reacties
mvrgr
Ouder worden is verplicht, volwassen worden is een keuze.
Na de Col de Croix, die niet zo lastig is, volgt nog één hufter. Ik vermoed dat dit de helling is die @Rschouten op 190 km heeft ingetekend. Daarna krijg je echter nog flink wat op-en-af-werk voor je kiezen op de hoogtevlakte die dan volgt. Een fragmentje uit m'n verslag van destijds (2013).
Qua drukte kan ik me alleen herinneren dat het meteen op het eerste "Ardennenklimmetje" dringen was geblazen, daarna had ik helemaal geen last van de drukte. Ook in de aanloop naar het klimmetje toe was het vrij vol.
Sportcommunication en bevoorradingen is geen gelukkig huwelijk. Ook al ZOU de bevoorrading van vorig jaar beter zijn, DAN NOG zou ik er niet op vertrouwen. Die Fransen maken overal een potje van. Gewoon zakjes volstouwen, paar boterhamzakjes met poeder mee en je hoeft alleen water te pakken (en zelfs dat was, althans in 2013, te moeilijk voor SC )
Ter illustratie even het hoogteprofiel uit m'n Garmin Connect gehaald. Je ziet inderdaad dat 't na dat laatste klimmetje (dat is dus die soort van Redoute) na een kort stukje afdalen nóg een stuk omhoog gaat.De Croix loopt prima en ik verwacht de bevoorrading die na 180 km zou zijn. Mijn bidons zijn leeg. Geen bevoorrading. Gelukkig is er vlak voor de laatste Redoute een waterbak. Met volle bidons begin ik aan de Redoute. Hij is niet zo lastig als het slot van de Chevrères maar veel scheelt het niet. Garmin geeft 14, 15 en zelfs even 18%. Wederom erg blij met mijn 29. Na het bereiken van de top kort omlaag en dan wéér omhoog. Gelukkig had ik dat al zien aankomen op het hoogteprofiel dat in mijn Garmin staat.
Qua drukte kan ik me alleen herinneren dat het meteen op het eerste "Ardennenklimmetje" dringen was geblazen, daarna had ik helemaal geen last van de drukte. Ook in de aanloop naar het klimmetje toe was het vrij vol.
Sportcommunication en bevoorradingen is geen gelukkig huwelijk. Ook al ZOU de bevoorrading van vorig jaar beter zijn, DAN NOG zou ik er niet op vertrouwen. Die Fransen maken overal een potje van. Gewoon zakjes volstouwen, paar boterhamzakjes met poeder mee en je hoeft alleen water te pakken (en zelfs dat was, althans in 2013, te moeilijk voor SC )
- Tracing_NL
- Forum-lid
- Berichten: 655
- Lid geworden op: 28 nov 2013 16:32
@Havana,
Thanks voor info. Dit geeft meer duidelijkheid, Dan nog even voor mijn info: Dus maar één startvak? (ex misschien alleen wedstrijdrijders en prominenten)
Thanks voor info. Dit geeft meer duidelijkheid, Dan nog even voor mijn info: Dus maar één startvak? (ex misschien alleen wedstrijdrijders en prominenten)
Ouder worden is verplicht, volwassen worden is een keuze.
In mijn tijd was het anders, nu is het als volgt:
Lange afstand start om 07u15. Er zijn twee vakken: de snelle mannen helemaal vooraan en daarachter één groot vak op basis van first come, first serve.
Korte afstand, start om 07u45 in één vak.
Lange afstand start om 07u15. Er zijn twee vakken: de snelle mannen helemaal vooraan en daarachter één groot vak op basis van first come, first serve.
Korte afstand, start om 07u45 in één vak.
- Tracing_NL
- Forum-lid
- Berichten: 655
- Lid geworden op: 28 nov 2013 16:32
Mooi, dank voor snelle reactie. Ik weet dat jij er anders over denkt, maar dan ga ik toch weer vroeg aan de start staan. Is me vorig jaar bij Marmotte zeer goed bevallen. Toen bij de eerste 100 van het grote vak startnummer 4000 en hoger.
Ouder worden is verplicht, volwassen worden is een keuze.
Aanvulling op t bericht van Havana (ik fietste toen ook mee): de start was een chaos want iedereen sloot achteraan op een sintelbaan rond een veld en zodra de snelle mannen weg waren geschoten stak men het veld over om zo snel mogelijk weg te kunnen. Gevolg: dringen en voorkruipen. Dat hebben wij uiteindelijk ook maar gedaan want het schoot niet op anders. Dus tijdig vooraan gaan staan is een prima keuze!
En de bevoorrading: bovenop de chevreres stonden vier Fransen met flessen water voor honderden renners. De volgende stop: twee tuinslangen. Franse slag noemen we dat hier volgens mij...
Wel een mooie rit hoor en de laatste 20 km is vlak en dalend dus kun je nog ff lekker doorrijden!
En de bevoorrading: bovenop de chevreres stonden vier Fransen met flessen water voor honderden renners. De volgende stop: twee tuinslangen. Franse slag noemen we dat hier volgens mij...
Wel een mooie rit hoor en de laatste 20 km is vlak en dalend dus kun je nog ff lekker doorrijden!
Cannondale SuperSix EVO, Sram Red
Scott Addict R1, DA 7900
Cannondale F29 Alloy 2 SLX/XT
Scott Addict R1, DA 7900
Cannondale F29 Alloy 2 SLX/XT
Men start, ten minste in '14, buiten de poort, op de afgezette weg voor het sportparkmagoo schreef:Aanvulling op t bericht van Havana (ik fietste toen ook mee): de start was een chaos want iedereen sloot achteraan op een sintelbaan rond een veld en zodra de snelle mannen weg waren geschoten stak men het veld over om zo snel mogelijk weg te kunnen. Gevolg: dringen en voorkruipen. Dat hebben wij uiteindelijk ook maar gedaan want het schoot niet op anders. Dus tijdig vooraan gaan staan is een prima keuze!
Keurig voorelkaar, de tijdswaarneming staat een paar 100 meter verder.
Ik hoor niet bij de snelle mannen, maar hoop dat het dit jaar gelijk is aan vorig jaar, geen centje pijn gehad.
De bevoorrading is nog steeds niet vergelijkbaar met bv een Chouffe of RVV, dus inderdaad neem zelf je spulletjes mee. En de grootste kuitenbijters zijn het begin met de Chevreres en het einde met het stuk door 1000 meren(eufemistiche benaming)
Laatst gewijzigd door beren040 op 01 jun 2015 15:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Allard
Let ook op de afdaling van de Col de Chevrères. Vanwege het zeer matige wegdek is dit werkelijk één van de allergevaarlijkste afdalingen die ik ken (en ik heb er al heel wat meegemaakt). Tijdens L3B 2013 kwam ik hier iemand tegen die flink onder het bloed zat nadat zijn fiets was gaan stuiteren waardoor hij geen grip meer had op het asfalt dat hier met een procentje of 12 naar beneden loopt.
Ook enkele Tourrenners belandden hier vorig jaar in de berm.
Ook enkele Tourrenners belandden hier vorig jaar in de berm.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP
- Tracing_NL
- Forum-lid
- Berichten: 655
- Lid geworden op: 28 nov 2013 16:32
Thanks,
zeker voor mijn Fietsmaatje een wijze raad, hij daalt namelijk altijd als een kanonskogel dus kan zich hier goed op voorbereiden.
zeker voor mijn Fietsmaatje een wijze raad, hij daalt namelijk altijd als een kanonskogel dus kan zich hier goed op voorbereiden.
Ouder worden is verplicht, volwassen worden is een keuze.
De start was inderdaad buiten langs de sintelbaan. Ik vond het helemaal niet zo chaotisch, er waren wel mensen die snel weg wilde, maar je tijd gaat toch pas lopen als je over de mat rijd.
Col de Chevreres is idd een hufter, smal, stijl en druk. Heb hier zelfs heel wat mensen zien lopen(waarschijnlijk degen die voor moesten dringen om als eerste over de start mat te rijden.... ) De afdaling van de Chevreres is idd stijl en gevaarlijk, heb een hoop mensen gezien die gingen inhalen op de smalle stukjes waar het echt niet kon.
Bevoorrading vond ik niet eens zo slecht, zeker niet als je het vergelijkt met somige tochten in nederland. Je moet gewoon altijd zelf zorgen dat je genoeg te eten hebt.
De laatst pukel waar jij het over had staat in onderstaande link, ik hoop dat je er wat aan hebt.
Ga hem zelf ook weer rijden dit jaar. Weet alleen nog niet wat verstandig is, nog even vol trainen of juist rustig aan. iemand tips?
http://cyclobenelux.com/geen-categorie/ ... klimmingen
Col de Chevreres is idd een hufter, smal, stijl en druk. Heb hier zelfs heel wat mensen zien lopen(waarschijnlijk degen die voor moesten dringen om als eerste over de start mat te rijden.... ) De afdaling van de Chevreres is idd stijl en gevaarlijk, heb een hoop mensen gezien die gingen inhalen op de smalle stukjes waar het echt niet kon.
Bevoorrading vond ik niet eens zo slecht, zeker niet als je het vergelijkt met somige tochten in nederland. Je moet gewoon altijd zelf zorgen dat je genoeg te eten hebt.
De laatst pukel waar jij het over had staat in onderstaande link, ik hoop dat je er wat aan hebt.
Ga hem zelf ook weer rijden dit jaar. Weet alleen nog niet wat verstandig is, nog even vol trainen of juist rustig aan. iemand tips?
http://cyclobenelux.com/geen-categorie/ ... klimmingen
Dat was ik toch Herman? Nog steeds een flink litteken op m`n knie btw. Maar toen de profs op tv in dezelfde bocht het asfalt van dichtbij bekeken voelde ik mij toch iets minder een prutser!Herman_N schreef:Let ook op de afdaling van de Col de Chevrères. Vanwege het zeer matige wegdek is dit werkelijk één van de allergevaarlijkste afdalingen die ik ken (en ik heb er al heel wat meegemaakt). Tijdens L3B 2013 kwam ik hier iemand tegen die flink onder het bloed zat nadat zijn fiets was gaan stuiteren waardoor hij geen grip meer had op het asfalt dat hier met een procentje of 12 naar beneden loopt.
Ook enkele Tourrenners belandden hier vorig jaar in de berm.
Moet nog steeds een keer revanche nemen, wie weet volgend jaar...
Foutje, lees het volgende bericht.
Laatst gewijzigd door Herman_N op 01 jun 2015 18:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP