achter-derrie in wiel
Gisteravond, tijdens trainingsrondje, slaat mijn achter-derrie in mijn wiel.
Wat een enorme hoop schade geeft dat en dus kosten.
DA 7900 achterderailleur moet vervangen worden
Fulcrum R3 zwaar beschadigd
Padje waar wiel in geklemd wordt aan aandrijfkant moet worden gericht (hopelijk gaat dat, Cervelo R3 frame)
Ketting moet worden vervangen
Padje dat is afgebroken vervangen
Vervelend natuurlijk maar belangrijkste is dat ik de onderdelen op tijd heb. Volgende week ga ik donderdag naar Frankrijk voor de 3Ballons. Over dat padje maak ik mij het meeste zorgen.
Wat een enorme hoop schade geeft dat en dus kosten.
DA 7900 achterderailleur moet vervangen worden
Fulcrum R3 zwaar beschadigd
Padje waar wiel in geklemd wordt aan aandrijfkant moet worden gericht (hopelijk gaat dat, Cervelo R3 frame)
Ketting moet worden vervangen
Padje dat is afgebroken vervangen
Vervelend natuurlijk maar belangrijkste is dat ik de onderdelen op tijd heb. Volgende week ga ik donderdag naar Frankrijk voor de 3Ballons. Over dat padje maak ik mij het meeste zorgen.
Allard
Die zal wel gebroken zijn zeker? Patje moet een Cervélo-dealer toch wel op voorraad hebben.
Zelf heb ik altijd een reserve op voorraad, die neem ik ook altijd mee op fietsvakantie.
Anyway veel sterkte met de reparaties...
Bike24 heeft 'm gewoon op voorraad. Zij verzenden doorgaans heel snel (meestal binnen 3 dagen in huis als je direct betaalt).
http://www.bike24.com/p247415.html
Zelf heb ik altijd een reserve op voorraad, die neem ik ook altijd mee op fietsvakantie.
Anyway veel sterkte met de reparaties...
Bike24 heeft 'm gewoon op voorraad. Zij verzenden doorgaans heel snel (meestal binnen 3 dagen in huis als je direct betaalt).
http://www.bike24.com/p247415.html
Ik doe normaal het onderhoud zelf. Nu met belangrijkste doel van het jaar, Troisballons, en het vervangen van mijn normale verzet naar een bergverzet dat laten doen. Bij de Chouffe schakelde het allemaal fantastisch dus ik denk niet dat het een kwestie van de h/l schroefjes is geweest. Denk dat de pad, die is echt finaal afgebroken, zwakke punt is geweest. Maar daar zal ik nooit zekerheid over hebben.
Ketting is gebroken en dit is advies lfm, die geloof ik maar blind als die beweert dat dat beter is in dit soort gevallen
Ketting is gebroken en dit is advies lfm, die geloof ik maar blind als die beweert dat dat beter is in dit soort gevallen
Allard
En anders hier http://schaltaugen-shop.de/Schaltaugen- ... S2-S5.html
Pas nog zelf voor mijn Soloist besteld.
Pas nog zelf voor mijn Soloist besteld.
YFood !!!
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Dat het pat afgebroken is is niet zo vreemd. Op het moment dat de derailleur tussen de spaken komt wordt er zo hard aan getrokken dat de boel op het zwakste punt afbreekt.
Je reed niet per ongeluk op het buitenblad terwijl je achter naar de grootste krans schakelde?
Je reed niet per ongeluk op het buitenblad terwijl je achter naar de grootste krans schakelde?
amclassic-fan schreef:Dat het pat afgebroken is is niet zo vreemd. Op het moment dat de derailleur tussen de spaken komt wordt er zo hard aan getrokken dat de boel op het zwakste punt afbreekt.
Je reed niet per ongeluk op het buitenblad terwijl je achter naar de grootste krans schakelde?
Nee zeker niet groot / groot
Allard
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4217
- Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43
Ik heb het standaard padje van mijn R3 al een aantal jaar geleden vervangen door een ander "tuning" padje omdat ik vaak mijn derailleur moest richten zonder dat ik de reden wist waarom hij scheef was gaan staan.
Ik vond daar een topic over op WW en kocht voor ongeveer 10$ een ander padje wat stijver was. Nadat ik dat heb gemonteerd, nooit meer hoeven na te richten.
Nu weet ik wel niet of dit ook als "zwak punt" afbreekt in het geval van een probleem.
Ik vond daar een topic over op WW en kocht voor ongeveer 10$ een ander padje wat stijver was. Nadat ik dat heb gemonteerd, nooit meer hoeven na te richten.
Nu weet ik wel niet of dit ook als "zwak punt" afbreekt in het geval van een probleem.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
dat is een keuze, die tuningshangers breken/buigen minder snel en dan beschadigd de carbon opname van een cervelo.
de Alu hanger van een Cervelo is net boter en je ziet deze buigen tijdens het schakelen (veroorzaakt veel schakelproblemen en is één van de redenen waarom bijv. campa verre van optimaal gaat functioneren op een een cervelo)
Durf te wedden dat dit wel veroorzaakt werd door het niet juist instellen van de hoog laag schroef (iets te ver met een meebuigende pat en je hebt bovengenoemd effect). Heb het al vaker gezien bij monteurs die instellen op een montagestandaard (dan gaat het meestal wel net goed)
de Alu hanger van een Cervelo is net boter en je ziet deze buigen tijdens het schakelen (veroorzaakt veel schakelproblemen en is één van de redenen waarom bijv. campa verre van optimaal gaat functioneren op een een cervelo)
Durf te wedden dat dit wel veroorzaakt werd door het niet juist instellen van de hoog laag schroef (iets te ver met een meebuigende pat en je hebt bovengenoemd effect). Heb het al vaker gezien bij monteurs die instellen op een montagestandaard (dan gaat het meestal wel net goed)