Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

twijfel tussen handgespaakt carbon wielen

Cuball
Forum-lid

Cuball 05 jun 2015 21:04

Ik ben al tijdje aan het uitkijken naar een carbon setje voor onder mijn race fiets. Budget zou ik rond de 1000 EUR willen blijven. Hieronder is mijn lijstje die ik op vandaag gemaakt heb, in volgorde van voorkeur. MIjn lichaamsgewicht is 85kg. Zal de wielen niet gebruiken om in de bergen te rijden en in winter gebruik ik men alu setje.

Wat denken jullie ervan ? En wat is jullie voorkeur?

*WheelTec Stealth .45c + WheelTec 101 Naaf (Blauw)
Al verschillende mails uitgewissend en toch wel overtuigd van gekozen onderdelen. De velg zou geen chinese import zijn en ook de naven lijken heel robust obv zelfde lagers al DT SWISS (is geen novatec). De foto's van de reeds gespaakte wielen op hun site zijn ook wel heel dik in orde.

*Stealth Wheels 5.0 met Tune naven (mig70/mag170).
Over de velg is weinig bekend, in ieder geval sinds 2015 is deze vernieuwd en stukje breder geworden (27mm)

*WheelTec Zenith .50c SWD + WheelTec 101 Naaf (Blauw)
Stukje duurder dan deze wielen hierboven, maar in dit geval zou het om een OEM versie van een Reynolds velg gaan (incl. nieuwe technieken CTg remlaag PR3 velg techniek)

*D-force wheels 50mm + DT SWISS 240
Dit zijn import velgen vanuit china maar dan wel met een top naaf set, hangespaakt in Belgie. Ook commentaren van klanten zijn positief en foto's van gemaakte wielen zien er ook goed uit.

*Kuiper FCC50
Goedkoopste setje, weinig bekend over de velg noch naaf maar wel verschillende positieve commentaren gelezen over Kuiper Trading.
Laatst gewijzigd door Cuball op 05 jun 2015 21:31, 2 keer totaal gewijzigd.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 05 jun 2015 21:12

Of iets meer uitgeven en echte Bora's kopen....
Less is bore

Cuball
Forum-lid

Cuball 05 jun 2015 21:18

Ja duurder kan altijd, maar ik wil toch ergens een grens trekken... En dat is rond en bij de 1000eur

JJmagic
Forum-lid

JJmagic 05 jun 2015 21:24

Of een setje fast forward wielen???

Ik heb er een seizoen mee gereden, en ze bevielen prima!
Volop recensies over te vinden, en volgens mij allemaal positief!
Focus cayo
Ultegra 6800
DA C50

Cuball
Forum-lid

Cuball 05 jun 2015 21:30

Full carbon clincher ffwd gaat toch stukje boven de 1000. Ook vind ik de letters te druk, weet niet of dit zonder kan... De special editions vind ik mooi (mat zwart) maar boven budget

richard-w
Forum-lid

Gebruikersavatar richard-w 05 jun 2015 21:43

Ik rijd zelf met infinito full carbon clinchers en handgespaakt in nederland bij o.a. Forcewheelz. Zit 50 euro boven je budget. Wielen bevallen super en zijn te krijgen in verschillende hoogtes.

dream
Forum-lid

dream 05 jun 2015 22:00

Ik heb zelf de wheeltec zenith met wheeltec naven, de zenith is dacht ook wat meer u shape en inderdaad met de ctg laag van reynolds, moet je rijden met de blauwe blokken.
Bevallen mij uitstekend, licht en strak en goede service. Ik zou ze in de bergen toch thuislaten en mijn bombproof aluminium meenemen. Het risico op remschade blijft bij carbon aanwezig.

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 05 jun 2015 23:39

Koop je de DForce wielen
Sapim CX ray spaken
Zijn "huismerk" naven (Powerway)

Geloof me, ik heb nu de Powerway naven en heb ook de DT240S naven gehad.
Behalve in je portemonnee is er weinig verschil :)

Zoals hierboven beschreven
Voor 718 gram en achter 848 gram
daniel1975 schreef:Of iets meer uitgeven en echte Bora's kopen....
Nog even afwachten tot er op dit forum leden zijn die er iets langer mee gereden hebben en dan zijn dit wel "hebbedingen".
JJmagic schreef:Of een setje fast forward wielen???

Ik heb er een seizoen mee gereden, en ze bevielen prima!
Volop recensies over te vinden, en volgens mij allemaal positief!
Ik heb de FFWD F6R SE versie met alu remrand en DT240S naven gehad. Waren inderdaad erg goede wielen.
Laatst gewijzigd door Lcsmet op 05 jun 2015 23:46, 1 keer totaal gewijzigd.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Ign
Forum-lid

Ign 05 jun 2015 23:45

Ik heb ook een setje van dforce.
De wielen rijden zeer goed, zijn zeer stijf (met de 27mm velgen is er niet veel ruimte tussen mijn remblokken en raken nooit de velg) en remmen zeer goed met bijgeleverde remblokken. Wel enkel gereden met droog weer.

Cuball
Forum-lid

Cuball 06 jun 2015 09:23

Bij dforce en anderen (zogenaamde stickermerke ) die chinese import wielen gebruiken ben ik altijd beetje achterdochtig omdat je niet echt weet waar de velg vandaan komt.. Hebben deze dezelfde kwaliteit garanties en toleranties als bv een Reynolds velg? Je vindt er ook zo weinig van terug en lijkken allemaal op elkaar..

Het blijft moeilijk om objectief te oordelen welke nu de betere zijn, veelal vindt iedereen z'n eigen set wel goed...
Laatst gewijzigd door Cuball op 06 jun 2015 14:20, 1 keer totaal gewijzigd.

Ign
Forum-lid

Ign 06 jun 2015 10:09

Dat klopt ja...
Ik was ook eerst achterdochtig en omdat de boras zolang op hun lieten wachten toch maar geprobeerd. De commentaren van lcsmet hebben me eigenlijk overtuigd om bij dforce langs te gaan. Je kan de wielen even testen daar, maar dat zegt idd ook niet veel. De uitleg die Dieter gaf op mijn vragen die ik had over chineese 'brol' heeft hij toch aardig kunnen tegenspreken en zo merk je ook dat hij er veel van kent. Ook over wielen bouwen. Hij werk telkens met dezelfde fabriek die de velgen maakt en ja daar kan soms een slechte bij zitten, maar dat is bij de echte merken ook zo. Je hebt trouwens ook 2 jaar garantie moest er iets aankomen, en als je zo een setje in België of Nederland kan terug brengen is toch ook veel handiger dan te communiceren met China ... En voor €750 vond ik het proberen wel waard.
Maar ieder koopt nog steeds wat hij zelf wil :-)

Als je het niet vertrouwt zou ik de boras kopen en jou budget optrekken :-)

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 06 jun 2015 21:42

Ik zou vooral kijken welke velg je het liefst hebt. Ik zou geen 200 a 300 euro meer uitgeven aan dt240 naven tov bv wheeltec, hope of zelfs novatec. Tune zou kunnen, maar dat zou ik vooral voor een licht setje doen en niet voor een poldersetje, die 100 gram in het midde gaan je hier niet merken en hetvis gewoon wat onderhoudsgevoeliger dan de andere naven.

Ik zou voor het wheeltec setje gaan of geld in je zak houden en voor kuiper gaan, net hoeveel je het geld gaat/kan missen.

Plaats reactie