twijfel tussen handgespaakt carbon wielen
Ik ben al tijdje aan het uitkijken naar een carbon setje voor onder mijn race fiets. Budget zou ik rond de 1000 EUR willen blijven. Hieronder is mijn lijstje die ik op vandaag gemaakt heb, in volgorde van voorkeur. MIjn lichaamsgewicht is 85kg. Zal de wielen niet gebruiken om in de bergen te rijden en in winter gebruik ik men alu setje.
Wat denken jullie ervan ? En wat is jullie voorkeur?
*WheelTec Stealth .45c + WheelTec 101 Naaf (Blauw)
Al verschillende mails uitgewissend en toch wel overtuigd van gekozen onderdelen. De velg zou geen chinese import zijn en ook de naven lijken heel robust obv zelfde lagers al DT SWISS (is geen novatec). De foto's van de reeds gespaakte wielen op hun site zijn ook wel heel dik in orde.
*Stealth Wheels 5.0 met Tune naven (mig70/mag170).
Over de velg is weinig bekend, in ieder geval sinds 2015 is deze vernieuwd en stukje breder geworden (27mm)
*WheelTec Zenith .50c SWD + WheelTec 101 Naaf (Blauw)
Stukje duurder dan deze wielen hierboven, maar in dit geval zou het om een OEM versie van een Reynolds velg gaan (incl. nieuwe technieken CTg remlaag PR3 velg techniek)
*D-force wheels 50mm + DT SWISS 240
Dit zijn import velgen vanuit china maar dan wel met een top naaf set, hangespaakt in Belgie. Ook commentaren van klanten zijn positief en foto's van gemaakte wielen zien er ook goed uit.
*Kuiper FCC50
Goedkoopste setje, weinig bekend over de velg noch naaf maar wel verschillende positieve commentaren gelezen over Kuiper Trading.
Wat denken jullie ervan ? En wat is jullie voorkeur?
*WheelTec Stealth .45c + WheelTec 101 Naaf (Blauw)
Al verschillende mails uitgewissend en toch wel overtuigd van gekozen onderdelen. De velg zou geen chinese import zijn en ook de naven lijken heel robust obv zelfde lagers al DT SWISS (is geen novatec). De foto's van de reeds gespaakte wielen op hun site zijn ook wel heel dik in orde.
*Stealth Wheels 5.0 met Tune naven (mig70/mag170).
Over de velg is weinig bekend, in ieder geval sinds 2015 is deze vernieuwd en stukje breder geworden (27mm)
*WheelTec Zenith .50c SWD + WheelTec 101 Naaf (Blauw)
Stukje duurder dan deze wielen hierboven, maar in dit geval zou het om een OEM versie van een Reynolds velg gaan (incl. nieuwe technieken CTg remlaag PR3 velg techniek)
*D-force wheels 50mm + DT SWISS 240
Dit zijn import velgen vanuit china maar dan wel met een top naaf set, hangespaakt in Belgie. Ook commentaren van klanten zijn positief en foto's van gemaakte wielen zien er ook goed uit.
*Kuiper FCC50
Goedkoopste setje, weinig bekend over de velg noch naaf maar wel verschillende positieve commentaren gelezen over Kuiper Trading.
Laatst gewijzigd door Cuball op 05 jun 2015 21:31, 2 keer totaal gewijzigd.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40007
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Of iets meer uitgeven en echte Bora's kopen....
Less is bore
Ik heb zelf de wheeltec zenith met wheeltec naven, de zenith is dacht ook wat meer u shape en inderdaad met de ctg laag van reynolds, moet je rijden met de blauwe blokken.
Bevallen mij uitstekend, licht en strak en goede service. Ik zou ze in de bergen toch thuislaten en mijn bombproof aluminium meenemen. Het risico op remschade blijft bij carbon aanwezig.
Bevallen mij uitstekend, licht en strak en goede service. Ik zou ze in de bergen toch thuislaten en mijn bombproof aluminium meenemen. Het risico op remschade blijft bij carbon aanwezig.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16465
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Koop je de DForce wielen
Sapim CX ray spaken
Zijn "huismerk" naven (Powerway)
Geloof me, ik heb nu de Powerway naven en heb ook de DT240S naven gehad.
Behalve in je portemonnee is er weinig verschil
Zoals hierboven beschreven
Voor 718 gram en achter 848 gram
Sapim CX ray spaken
Zijn "huismerk" naven (Powerway)
Geloof me, ik heb nu de Powerway naven en heb ook de DT240S naven gehad.
Behalve in je portemonnee is er weinig verschil
Zoals hierboven beschreven
Voor 718 gram en achter 848 gram
Nog even afwachten tot er op dit forum leden zijn die er iets langer mee gereden hebben en dan zijn dit wel "hebbedingen".daniel1975 schreef:Of iets meer uitgeven en echte Bora's kopen....
Ik heb de FFWD F6R SE versie met alu remrand en DT240S naven gehad. Waren inderdaad erg goede wielen.JJmagic schreef:Of een setje fast forward wielen???
Ik heb er een seizoen mee gereden, en ze bevielen prima!
Volop recensies over te vinden, en volgens mij allemaal positief!
Laatst gewijzigd door Lcsmet op 05 jun 2015 23:46, 1 keer totaal gewijzigd.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Ik heb ook een setje van dforce.
De wielen rijden zeer goed, zijn zeer stijf (met de 27mm velgen is er niet veel ruimte tussen mijn remblokken en raken nooit de velg) en remmen zeer goed met bijgeleverde remblokken. Wel enkel gereden met droog weer.
De wielen rijden zeer goed, zijn zeer stijf (met de 27mm velgen is er niet veel ruimte tussen mijn remblokken en raken nooit de velg) en remmen zeer goed met bijgeleverde remblokken. Wel enkel gereden met droog weer.
Bij dforce en anderen (zogenaamde stickermerke ) die chinese import wielen gebruiken ben ik altijd beetje achterdochtig omdat je niet echt weet waar de velg vandaan komt.. Hebben deze dezelfde kwaliteit garanties en toleranties als bv een Reynolds velg? Je vindt er ook zo weinig van terug en lijkken allemaal op elkaar..
Het blijft moeilijk om objectief te oordelen welke nu de betere zijn, veelal vindt iedereen z'n eigen set wel goed...
Het blijft moeilijk om objectief te oordelen welke nu de betere zijn, veelal vindt iedereen z'n eigen set wel goed...
Laatst gewijzigd door Cuball op 06 jun 2015 14:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Dat klopt ja...
Ik was ook eerst achterdochtig en omdat de boras zolang op hun lieten wachten toch maar geprobeerd. De commentaren van lcsmet hebben me eigenlijk overtuigd om bij dforce langs te gaan. Je kan de wielen even testen daar, maar dat zegt idd ook niet veel. De uitleg die Dieter gaf op mijn vragen die ik had over chineese 'brol' heeft hij toch aardig kunnen tegenspreken en zo merk je ook dat hij er veel van kent. Ook over wielen bouwen. Hij werk telkens met dezelfde fabriek die de velgen maakt en ja daar kan soms een slechte bij zitten, maar dat is bij de echte merken ook zo. Je hebt trouwens ook 2 jaar garantie moest er iets aankomen, en als je zo een setje in België of Nederland kan terug brengen is toch ook veel handiger dan te communiceren met China ... En voor €750 vond ik het proberen wel waard.
Maar ieder koopt nog steeds wat hij zelf wil
Als je het niet vertrouwt zou ik de boras kopen en jou budget optrekken
Ik was ook eerst achterdochtig en omdat de boras zolang op hun lieten wachten toch maar geprobeerd. De commentaren van lcsmet hebben me eigenlijk overtuigd om bij dforce langs te gaan. Je kan de wielen even testen daar, maar dat zegt idd ook niet veel. De uitleg die Dieter gaf op mijn vragen die ik had over chineese 'brol' heeft hij toch aardig kunnen tegenspreken en zo merk je ook dat hij er veel van kent. Ook over wielen bouwen. Hij werk telkens met dezelfde fabriek die de velgen maakt en ja daar kan soms een slechte bij zitten, maar dat is bij de echte merken ook zo. Je hebt trouwens ook 2 jaar garantie moest er iets aankomen, en als je zo een setje in België of Nederland kan terug brengen is toch ook veel handiger dan te communiceren met China ... En voor €750 vond ik het proberen wel waard.
Maar ieder koopt nog steeds wat hij zelf wil
Als je het niet vertrouwt zou ik de boras kopen en jou budget optrekken
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13688
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Ik zou vooral kijken welke velg je het liefst hebt. Ik zou geen 200 a 300 euro meer uitgeven aan dt240 naven tov bv wheeltec, hope of zelfs novatec. Tune zou kunnen, maar dat zou ik vooral voor een licht setje doen en niet voor een poldersetje, die 100 gram in het midde gaan je hier niet merken en hetvis gewoon wat onderhoudsgevoeliger dan de andere naven.
Ik zou voor het wheeltec setje gaan of geld in je zak houden en voor kuiper gaan, net hoeveel je het geld gaat/kan missen.
Ik zou voor het wheeltec setje gaan of geld in je zak houden en voor kuiper gaan, net hoeveel je het geld gaat/kan missen.