Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.
-
SnelleRobin
- Forum-lid
SnelleRobin
14 jun 2015 16:04
Ik zatop ebay te kijken of ik een bepaals team pak kon vinden die ik best wel graag zou willen hebben.Helaas niet gevonden. Nu kwam ik wel deze twee tegen en vanuit een andere hobby gezien is het ook wel interesant.
Er schoot me te binnen dat op een van me vaders dienstfoto's dat een van zijn collega's op een fiets zat. Dat bleek dus een racefiets te zijn. Die foto is ergens in 1989-1990 gemaakt.
Nu vroeg ik me af, zijn er hier mensen die in dienst hebben gezeten en toen ook al op de racefiets zaten? En misschien wel als militair wedstrijden hebben gereden? Of mensen die in de jaren 80 wedstrijden reden en deze shirts hebben gezien?
-
Fietsen?altijd
- Forum-lid
Fietsen?altijd
14 jun 2015 19:03
Ik ben niet in dienst en ook nooit geweest.
Maar ik zie bij de zomeravondcompetitie wel van die shirts van mensen die in het leger zitten.
Maak joe woar
-
SnelleRobin
- Forum-lid
SnelleRobin
14 jun 2015 21:10
Dus ze bestaan nog steeds? Das leuk.
Jammer dat je niet weet of het in de koude oorlog ook gebruikelijke was.
-
peter1981
- Forum-lid
peter1981
14 jun 2015 21:19
maat van me is vorig jaar en in 2012 militair kampioen geworden dus het bestaat nog steeds ja
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike
-
EmPeHa
- Forum-lid
EmPeHa
14 jun 2015 22:02
SnelleRobin schreef:Dus ze bestaan nog steeds? Das leuk.
Denk dat het juist meer gebruikelijk was, omdat er toen nog dienstplicht bestond. Mijn broer kwam bijvoorbeeld gelijk op met Gerard van Velde. Die zou ook een speciale functie krijgen zodat hij kon blijven trainen en schaatsen. Verder kwam er toen ook een betaald voetballer op. Die werden gewoonlijk ook geselecteerd voor het militaire elftal.
-
SnelleRobin
- Forum-lid
SnelleRobin
14 jun 2015 23:08
EmPeHa schreef:SnelleRobin schreef:Dus ze bestaan nog steeds? Das leuk.
Denk dat het juist meer gebruikelijk was, omdat er toen nog dienstplicht bestond. Mijn broer kwam bijvoorbeeld gelijk op met Gerard van Velde. Die zou ook een speciale functie krijgen zodat hij kon blijven trainen en schaatsen. Verder kwam er toen ook een betaald voetballer op. Die werden gewoonlijk ook geselecteerd voor het militaire elftal.
Wil niet gaan zitten katten ofzo, mar word een fout gemaakt.... Dienstplicht is er nog, heb zelf nog een brief ervoor gekregen. Er is geen opkomstplicht meer...
Ik beeld zelf namelijk de dienstplicht periode uit als hobby. Daarom mijn vraag of iemand de twee afgebeelde shirts zelf in dienst aan heeft gehad of toen ooit een keer gezien heeft.
-
Ernie C.
- Forum-lid HC
Ernie C.
14 jun 2015 23:19
En dan zijn er mensen die vinden dat ik een rare hobby heb met al dat gefiets en gesleutel...

Ik vind het wel leuk als mensen min of meer zelf een hobby verzinnen i.p.v. iets te gaan doen wat vele anderen ook doen.
Ik ben nog wel gekeurd maar ze wilden mij niet hebben; ik kan je dus niet helpen.
Campagnolo Ultra Dork
-
SnelleRobin
- Forum-lid
SnelleRobin
14 jun 2015 23:58
Ernie C. schreef:En dan zijn er mensen die vinden dat ik een rare hobby heb met al dat gefiets en gesleutel...

Ik vind het wel leuk als mensen min of meer zelf een hobby verzinnen i.p.v. iets te gaan doen wat vele anderen ook doen.
Ik ben nog wel gekeurd maar ze wilden mij niet hebben; ik kan je dus niet helpen.
Ernie,
Niet verzonnen....
http://www.41dko.nl/
En ik zit lekker op de fiets dus we hebben nog wat gemeen
-
EmPeHa
- Forum-lid
EmPeHa
15 jun 2015 06:38
SnelleRobin schreef:EmPeHa schreef:SnelleRobin schreef:Dus ze bestaan nog steeds? Das leuk.
Wil niet gaan zitten katten ofzo, mar word een fout gemaakt.... Dienstplicht is er nog, heb zelf nog een brief ervoor gekregen. Er is geen opkomstplicht meer...
Ik beeld zelf namelijk de dienstplicht periode uit als hobby. Daarom mijn vraag of iemand de twee afgebeelde shirts zelf in dienst aan heeft gehad of toen ooit een keer gezien heeft.
Ik dacht: laat ik niet schrijven dat de opkomstplicht is afgeschaft, omdat dat te omslachtig is.
Zelf heb ik het officiële afscheid meegemaakt van de laatste lichtingen dienstplichtigen.
Ik zat bij de laatste lichting die de 9 maanden volmaakte. De twee lichtingen er na zwaaiden tegelijkertijd af.
-
Speedybiker2
- Forum-lid
Speedybiker2
15 jun 2015 19:50
Heb ook de laatste lichting gedaan. In de 9 maanden diensttijd de luchtdoel artillerie 40lang70 luchtdoelgeschut ontbonden. Mooie tijd geweest.
Duct Tape Is Like The Force: It Has A Light Side And A Dark Side And It Holds The Universe Together.
-
ceon
- Forum-lid
ceon
15 jun 2015 22:54
Onder dienstplichttijd meegedaan aan de Nederlandse militair zaalvoetbal kampioenschappen. Laatste lichting dienstplichtig officier die nog ouderwets 14 maanden moest dienen.
Geef graag toe als ik ongelijk heb, maar dat komt eigenlijk nooit voor.

-
laurens87
- Forum-lid
laurens87
17 jun 2015 13:49
Ja het bestaat nog steeds! Ik zit zelf sinds augustus 2010 in dienst (luchtmacht). De eerste jaren niks met fietsen gedaan (in Diensttijd).
Nu rijd ik geen wedstrijden op de racefiets, echter de afgelopen jaren wel altijd op de mountainbike. Daarin zijn er twee wedstrijden voor mij bereikbaar, luchtmacht-kampioenschappen en de militaire kampioenschappen.
De militaire kampioenschappen wordt er in drie groepen gestart:
Senioren t/m 36
veteranen 1 t/m 45
veteranen 2 t/m einde dienst
En daarbij eindig ik mooi in de middenmoot, want de top gaat echt gruwelijk hard!
Bij luchtmachtkampioenschappen ben ik top 5 in de senioren. En top 20 overal (massastart alle klasses).
Overigens altijd heel leuk te doen. Helaas mag ik de shirts van onze vliegbasis (woesndrecht) niet houden. Militair kampioen is wel een trui die gehouden mag worden.
Change is the only constant... Hanging on is the only sin...