Hallo fiets.nl leden,
Vorig jaar heb ik een Cube reaction gtc 26 inch aangeschaft. Echter was ik niet blij met mijn frame maat vergeleken met eerdere fietsen. Nu heb ik altijd Trek gereden waarvan de frames wat groter zinn dan die van Cube. Maar na 500km ergenis ben ik voor een 2nd opinion naar een andere FM gegaan waar ik mijn racefiets heb aangeschaft. De mountainbike opgemeten en nu blijk ik dus ruim 3cm hoger te moeten zitten op mijn zadel. Mijn zadel pen zit al een beetje over het limiet heen, de FM is daarom gaan bellen voor een eventuele langere zadelpen welke zelden voorkomt. Alle leveranciers zeiden direct al dat het niet verstandig was ivm met de krachten op het frame. Zij zijn bang dat het frame (carbon) het niet zal houden met een langere zadelpen. Is het nu nog een optie om terug te gaan naar de FM waar de fiets vandaan komt?
Verkeerde frame maat
-
- Forum-lid
Tja lastig. Maar op de vraag of je terug zou moeten naar de FM waar je de fiets hebt gekocht? Natuurlijk. Wie niet waagt die niet wint toch? En daarbij zou ik het zeker bespreken want hoe zijn ze daar op die maat gekomen? Op basis van een meting of...? Toch n missertje denk ik en daar zou ik ze zeker op wijzen.
Succes
Succes
Zolang er voldoende zadelpen in het frame steekt zie ik het probleem niet? Langere zadelpennen steken in kleine frames wordt heel veel gedaan in race-middens.
Een BBB skyscraper is 400mm, een Shannon Hardcore 430mm ... dat zijn er twee die ik zo van buiten weet dus er zullen er echt wel nog meer zijn
Een BBB skyscraper is 400mm, een Shannon Hardcore 430mm ... dat zijn er twee die ik zo van buiten weet dus er zullen er echt wel nog meer zijn
de shannon hardcore heb je zelf in een 500mm variant.
Zou ruim voldoende moeten zijn. En zoals reeds eerder aangegeven, als deze diep genoeg in het frame zit, dat is er geen enkel probleem.
http://www.rosebikes.nl/artikel/shannon ... /aid:35415
Zou ruim voldoende moeten zijn. En zoals reeds eerder aangegeven, als deze diep genoeg in het frame zit, dat is er geen enkel probleem.
http://www.rosebikes.nl/artikel/shannon ... /aid:35415
-
- Forum-lid
Hoe lang is je huidige pen? 400 mm moet kunnen in een Carbon frame. Als je niet te zwaar bent dan moet je 430 mm ook nog wel kunnen steken.
Ik zou teruggaan naar de eerste FM. Je framehoogte kun je wellicht nog aanpassen met een nieuwe zadelpen, maar daar is je probleem nog niet mee opgelost. Mogelijk moet je niet alleen de framehoogte aanpassen, maar ook je framelengte.
Als het frame niet goed is, dan blijft het modderen. Je hebt gewoon een verkeerd advies gekregen van iemand die beter zou moeten weten.
Het risico dat je frame kaduuk gaat door een te lange pen, moet niet bij jou liggen.
Zoek eens op Stack en Reach als achtergrond over werkelijke framehoogte en framelengte.
(let nog effe op je spatie gebruik. "Voor huid en haar" is iets anders dan "voorhuid en haar" om maar een voorbeeld te noemen)
Als het frame niet goed is, dan blijft het modderen. Je hebt gewoon een verkeerd advies gekregen van iemand die beter zou moeten weten.
Het risico dat je frame kaduuk gaat door een te lange pen, moet niet bij jou liggen.
Zoek eens op Stack en Reach als achtergrond over werkelijke framehoogte en framelengte.
(let nog effe op je spatie gebruik. "Voor huid en haar" is iets anders dan "voorhuid en haar" om maar een voorbeeld te noemen)