Hallo allemaal, er staat e.e.a op dit forum maar dat gaat over het herstel na operatie.
Mijn vraag is kan ik doorfietsen (race) of is dat onverstandig.
Misschien is het zelfs wel gevaarlijk.........
De breuk zit eigenlijk net boven de lies en de zwelling neemt wat toe.
Volgens de huisarts is de kans op beknelling 1 op 1000.
Heb vergeten te vragen maar geen instructies gehad bijv. niet zwaar tillen etc.
Volgens huisarts is e.e.a. niet heel dringend maar voelt onprettig.
Niettemin is het traject voor operatie opgestart. Maar dat gaat nog weken duren.
En ik wil vooral graag fietsen zeker met het mooie weer van juni en juli.
Volgende week toevallig een mooie MTB tocht (1e van het jaar want zit vooral op de weg) op het program maar die kan ik misschien beter skippen vanwege het bikken en stuiteren.
Doorfietsen liesbreuk
-
- Forum-lid
Ik heb ook doorgefietst met een liesbreuk. Niet altijd prettig maar het ging wel.
Wat belangrijker is, is een goed herstel na de operatie. Nadat ik 4 herhalingen heb gehad heb ik de laatste keer 6 weken niet belast. Sinds dien is het niet meer terug gekomen. Als het ff kan dus in het na jaar opereren en herstel echt de tijd geven. Goed ingroeien en weer belasten vraagt meer tijd dan 2 weken is mijn ervaring.
Wat belangrijker is, is een goed herstel na de operatie. Nadat ik 4 herhalingen heb gehad heb ik de laatste keer 6 weken niet belast. Sinds dien is het niet meer terug gekomen. Als het ff kan dus in het na jaar opereren en herstel echt de tijd geven. Goed ingroeien en weer belasten vraagt meer tijd dan 2 weken is mijn ervaring.
Enkel ervaring ten tijden van mijn voetbal carrière, de rust na de operatie is toch wel essentieel en druk voorkomen de eerste weken verstandig. Heb er zelf ook erg lang mee doorgelopen, je wilt niet afhaken als je net bij de selectie zit en speelt, maar achteraf daardoor enkel maar mijn niveau niet kunnen halen en overbelast.
Soms is even gas terug en accepteren beter.
Maar misschien kan iemand met een medische achtergrond nog wat bijdragen?
Soms is even gas terug en accepteren beter.
Maar misschien kan iemand met een medische achtergrond nog wat bijdragen?
-
- Forum-lid
Dat is wel een domme opmerking van die huisarts. Een kans is inklemming en als jij het bent dan ben je het haasje. Gewoon niet doen