Over de wielersport en zijn beoefenaars.

de Drome

kogafanaat
Forum-lid
Berichten: 165
Lid geworden op: 13 jun 2008 00:02

kogafanaat 03 aug 2010 23:27

Ik ga komende zaterdag naar de Drome op vakantie. Weet iemand daar nog wat interesante routes?
fietsfanaat

tinn
Forum-lid
Berichten: 983
Lid geworden op: 01 aug 2006 15:51

tinn 03 aug 2010 23:44

Een paar tips: Zit je in de buurt van Crest dan is de Col de Bacchus een aanrader (alleen al vanwege de naam). Bij Die is de Col de Rousset een must. Een mooi lopende lange klim met fraaie vergezichten. Ook de Menee (iets oostenlijker), Col de la Chaudiere (best pittig) en de Col de Pennes zijn mooi.
Ik reed destijds vanuit Die o.a. een rondje beginnend met de Rousset, vervolgens naar het westen over de Col de la Bataille en daarna via de Bacchus terug naar de dal van de Drome om weer naar Die terug te rijden.
Veel plezier daar.
Leef! Fiets!

Gebruikersavatar
plantagenet
Forum-lid
Berichten: 2227
Lid geworden op: 20 apr 2008 00:08
Locatie: Purmerend

Gebruikersavatar plantagenet 04 aug 2010 01:22

Misschien kun iets specifieker zijn qua locatie....de Drome is vrij groot ;)
Als je in de buurt van Valence/La Voulte zit, dan is er een stevige klim (8-13%) van 7.5 km net achter St. Laurent du Pape, de D21 (dit ligt weliswaar in de Ardeche, maar slechts 5 km vanaf de Rhone/Drome)
Succes
Weer of geen weer....één van twee is er altijd

fatmodul
Forum-lid
Berichten: 224
Lid geworden op: 02 jan 2009 16:58

fatmodul 04 aug 2010 13:05

Tinn schreef:Een paar tips: Zit je in de buurt van Crest dan is de Col de Bacchus een aanrader (alleen al vanwege de naam). Bij Die is de Col de Rousset een must. Een mooi lopende lange klim met fraaie vergezichten. Ook de Menee (iets oostenlijker), Col de la Chaudiere (best pittig) en de Col de Pennes zijn mooi.
Ik reed destijds vanuit Die o.a. een rondje beginnend met de Rousset, vervolgens naar het westen over de Col de la Bataille en daarna via de Bacchus terug naar de dal van de Drome om weer naar Die terug te rijden.
Veel plezier daar.

Dat rondje vanuit Die, hoe lang is dat ongeveer?

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2372
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 04 aug 2010 14:17

Fatmodul schreef:Dat rondje vanuit Die, hoe lang is dat ongeveer?

Om een idee te geven, heb ik de route van Tinn eens (ongeveer) nagetekend m.b.v. de BikeRouteToaster-site. Deze Drôme-rit... zou zo'n 118km lang zijn en 2400 hoogtemeters bevatten. (Aldaar kan je in-/uitzoomen op de route. Tevens kan je — via de Terrein-button — het reliëf van het landschap eens bekijken, en op het Summary-tabblad wordt het hoogteprofiel getoond.)

geer
Forum-lid
Berichten: 1064
Lid geworden op: 21 dec 2005 16:29

geer 04 aug 2010 16:20

Neem een het rondje Montbrun les Bains, door de gorges de tourlerance, richting col de perty, dan weer richting Sisteron en terug naar Montbrun.

tinn
Forum-lid
Berichten: 983
Lid geworden op: 01 aug 2006 15:51

tinn 04 aug 2010 19:31

Buzz schreef:
Fatmodul schreef:Dat rondje vanuit Die, hoe lang is dat ongeveer?

Om een idee te geven, heb ik de route van Tinn eens (ongeveer) nagetekend m.b.v. de BikeRouteToaster-site. Deze Drôme-rit... zou zo'n 118km lang zijn en 2400 hoogtemeters bevatten. (Aldaar kan je in-/uitzoomen op de route. Tevens kan je — via de Terrein-button — het reliëf van het landschap eens bekijken, en op het Summary-tabblad wordt het hoogteprofiel getoond.)


Dat is inderdaad bijna het rondje dat ik reed. Ik daalde van de Bacchus echter helemaal af naar Mirabel om vervolgens door het dal terug naar Die te rijden. Wel zoveel mogelijk de D93 mijdend.
Leef! Fiets!

carolien64
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 sep 2009 23:58

carolien64 04 aug 2010 21:51

Als je in de buurt bent van Nyons, moet je beslist de Col d'Ey vanuit St Jalle richting Buis les Baronnies beklimmen (7 km, gemiddeld 5%). Ook de Col de Soubeyrand (9 km, gemiddeld 5%) bij Bellecombe Tarendol is de moeite waard. De uitzichten zijn namelijk adembenemend! Veel plezier, Carolien

Plaats reactie