Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Garmin Edge 20/25

jo_spr
Forum-lid

jo_spr 24 jun 2015 13:47

Garmin presenteert 2 nieuwe kleine Edge computers

http://www.bikeradar.com/road/news/arti ... ers-44593/

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 24 jun 2015 14:06

Helemaal top, op 1 nadeeltje: 8 uur accuduur.....
Less is bore

ericpeters
Forum-lid HC

ericpeters 24 jun 2015 14:20

Met name die 25 heeft toch wel veel functionaliteit in een heel klein pakketje

Afbeelding

Verbaasd me trouwens dat Garmin het "course" rijden (vooraf gepland lijntje volgen tegen Virtuele Partner) weer helemaal terug naar voren heeft gebracht. Dit zat al in de oorspronkelijke Edge 205/305 serie in 2006 maar met de introductie van 810 en Touring in 2013 waren ze even helemaal de weg kwijt. Vanaf begin dit jaar is het weer overal oké.
Afbeelding

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 24 jun 2015 15:52

Dat is vooral gebeurd onder enorme druk vanuit de klanten. Heeft honderden mails en zelfs een heuse petitie gekost om dat er weer in te krijgen.

prjz
Forum-lid

prjz 09 jul 2015 21:47

Die Edge 25 lijkt me wel wat, niet zo'n kast op je stuur. Maar ik wil hem vooral gebruiken om routes de downloaden.
Ik heb bij een toertocht nogal eens de neiging om een bordje te missen.
Heb ik dan wat aan die nieuwe Edge 25?
prj

gerardn
Forum-lid

gerardn 25 jul 2015 14:08

prjz schreef:Die Edge 25 lijkt me wel wat, niet zo'n kast op je stuur. Maar ik wil hem vooral gebruiken om routes de downloaden.
Ik heb sinds vandaag de Edge 25. Ik heb een route gemaakt in Garmin Connect en ga die morgen volgen. Ik laat wel horen hoe het bevalt. Gezien het weer ga ik vandaag alleen maar de handleiding lezen...

feddesman
Forum-lid

feddesman 25 jul 2015 20:02

prjz schreef:Die Edge 25 lijkt me wel wat, niet zo'n kast op je stuur. Maar ik wil hem vooral gebruiken om routes de downloaden.
Hier ben ik ook benieuwd naar,toertochten zijn erg leuk maar erger mij wel als je net een bordje mist.

Kan je trouwens cadans,hr en snelheid tegelijk zien?
Specialized Diverge Axs

MathijsW
Forum-lid

MathijsW 27 jul 2015 09:49

Je kunt met de Edge 25 zeker een 'broodkruimelspoor' volgen. Je ziet in het scherm 'alleen' de lijn en krijgt onderweg info wanneer er een afslag komt of wanneer je van de route af bent. De route die je gereden hebt zie je niet in beeld dus de route naar het startpunt volgen lukt niet. Maar een toertocht volgen is zeker een goede optie met deze mooie minimalistische fietscomputer. Zie in FIETS nummer 8 een volledige review.

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 27 jul 2015 09:56

Blijft spijtig dat de 25 geen vermogensmeter af kan lezen, was anders een mooi computertje voor in de koers geweest.

Het is zo jammer dat Garmin in de hele productlijn (software matige) beperkingen in blijft bouwen. Het gebrek aan concurentie is schrijnend.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

MathijsW
Forum-lid

MathijsW 27 jul 2015 10:28

inderdaad erg jammer dat vermogensmeter koppelen niet mogelijk is! wellicht een toekomstige software update...
Polar doet het met de M450 nog niet veel beter, deze koppelt 'alleen' de eigen vermogens-meter-pedalen en -nog- geen Stages / Powertap systemen.

gerardn
Forum-lid

gerardn 02 aug 2015 21:59

Ik heb de Egde 25 nu een weekje in gebruik en hier mijn ervaringen tot dusver.
- Mooi klein, kleiner nog dan de Bontrager ant+ meter die ik eerst had
- Hartslag- cadans- en snelheidsmeter zijn makkelijk te koppelen. Voor de snelheidssensor kunt je geen wielmaat instellen, dat schijnt automatisch te gaan mbv de gps gegevens.
- De gps functie werkt zoals verwacht, ritjes worden opgeslagen en daarna gesynced met Garmin Connect. Syncen via bluetooth gaat erg langzaam en als de unit tijdens het syncen in powersafe mode gaat (stom!) dan breekt de sync af. Via usb kabel en laptop gaat het syncen wel supersnel.
- Courses maken via Garmin Connect werkt wel maar was even uitzoeken. Als je Openstreetmap gebruikt dan crasht de unit gelijk als je de course opent. Google maps gaat een stuk beter, maar ik had een route gepland van Amsterdam naar Zutphen en die crashte ook gelijk. Nadat ik hem had opgeknipt in twee courses ging het wel goed, zal dus wel iets met de lengte van de course te maken hebben.
- Een course volgen werkt goed, ik werd door Amsterdam geloodst van west naar oost op een manier die ik zelf nooit verzonnen zou hebben. Echter bij het volgen van de route liep ik vast omdat ik na de Hollandse brug niet richting Almere Haven kon omdat de onderdoorgang was afgesloten. Dan heb je weinig aan het apparaat om met plan b op de proppen te komen.
- Livetrack is een leuke gimmick, sms en oproepen op het display ook. Helaas geen integratie met whatsapp voor zover ik heb kunnen ontdekken.
- Batterijduur is lang genoeg voor mijn ritjes, afgelopen zaterdag 4 uur en veel langer dan dat zal ik het niet maken. Voor lieden die langer op de fiets zitten kan de batterijduur wel een belemmering zijn.

Voornaamste pluspunt voor mij t.o.v. de niet gps computer die ik hiervoor gebruikte is dat ik mijn telefoon niet hoef te gebruiken om mijn ritten te loggen.

e1colnago
Forum-lid

e1colnago 28 aug 2015 22:14

Wat is dan de max. lengte van je course. Ik wil het toestel gebruiken om me de weg te tonen bij ritten tot 150km.

Plaats reactie