Hoi,
Straks ga ik naar de bergen maar had graag een extra bergverzet achteraan.
Mijn fiets is uitgerust met een volledige ULTEGRA groep 10 speed Triple.
Nu zit achteraan een 12-30 maar ik zou graag een 12-32 steken.
Iemand enig idee of dit haalbaar is?
Shimano verkoopt enkel de 12-30 maar bij SRAM vind ik wel de PG1070 en die komt met een 12-32.
Zie https://www.sram.com/sram/road/products ... 0-cassette
Mijn vraag is dus zal mijn Ultegra derailleur die 32 aankunnen?
Groetjes
Peter
Kan een 12-32 10 speed cassette op Ultegra?
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Ter overweging, een 10 speed XT cassette 11-32 is gewoon verkrijgbaar en werkt prima met 10 speed Ultegra STI. Of je Ultegra achterderaillieur het trekt is een andere, maar monteer anders (tijdelijk) een 9 speed (niet: 10) MTB achterderaillieur, een 9s Deore kost niet het einde van de wereld.p@home schreef:Shimano verkoopt enkel de 12-30
Edit: 9s XT achterderaillieur is ook nog gewoon te koop als je dat liever hebt.
De Ultegra RD 6600 niet, de RD 6700 wel. Hangt inderdaad ook af van het formaat van de derailleurhanger. Overigens zal een gewone Deore derailleur 9v (590) dat met het grootste gemak doen. Niet de 10v versie!
Ben onlangs naar de Ventoux geweest.
Heb een Ultegra triplle van en 4-tal jaar geleden.
Mijn 12-28 cassette laten vervangen door een (ik denk SLX) 11-32 cassette. Ook een nieuwe ketting laten steken.
Werkte prima; geen enkel probleem gehad. Wel een beetje uitkijken, dat je geen onlogische combinaties schakelt; bv 53 x 28.
Heb een Ultegra triplle van en 4-tal jaar geleden.
Mijn 12-28 cassette laten vervangen door een (ik denk SLX) 11-32 cassette. Ook een nieuwe ketting laten steken.
Werkte prima; geen enkel probleem gehad. Wel een beetje uitkijken, dat je geen onlogische combinaties schakelt; bv 53 x 28.
Welke Ultegra? 6600 of 6700?