Beste collega's,
Sinds kort ben ik flink aan het fietsen geslagen, eerst MTB maar sinds kort ook race. Nu heb ik laatst een lekke band gereden. Thuis meteen geplakt en opgepompt tot 8bar, dag erna na 5 minuten weer lekke band op de plek van de voorgaande reparatie. Ik heb dus het idee dat plakken niet altijd de beste oplossing is voor racefietsen.
Nu ben ik dus op zoek naar een set binnenbanden waar ik even mee vooruit kan, alleen weet ik niet welke. Ik ben deze tegen gekomen, alleen weet ik niet of 28" de juiste maat is en welke ventiellengte ik nodig heb.
Dit is mijn fiets: Trek 1.2 H2 Sora Triple 2014
Kan iemand mij op weg helpen?
Welke binnenband? (beginner)
Hier een lading voor weinig momenteel
Yaw Race Binnenband 10 stuks
Lengte ventiel is afhankelijk van hoogte van je velg.
Goeie tip thanks! Heb inderdaad gelezen dat als je velg langer is dan 3cm je beter uit bent met een iets langer ventiel en bij een velg korter dan 3cm een kort ventiel voldoet. Denk dat ik dan voor het setje ga wat jij aangeeft, is dan net 2 euro per binnenband, daar hoef je niet voor te gaan plakken.Soap schreef:Hier een lading voor weinig momenteel
Deze http://www.mantel.com/aktiv-8-binnenban ... NzdGFydDE= zijn ook prima, zelf nooit problemen mee. Plakken doe ik niet aan, gewoon altijd een nieuwe erop bij lekrijden.
Ventiellengte hangt inderdaad af van je velgen, bij lage velgen is 47mm prima.
Ventiellengte hangt inderdaad af van je velgen, bij lage velgen is 47mm prima.