Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

compact 105 voorderailleur stelschoefje zit vast

j2.0
Forum-lid
Berichten: 68
Lid geworden op: 29 dec 2009 16:40

j2.0 09 mei 2011 14:54

Ik heb een compact 105 voorderailleur. Afgelopen weekend merkte ik dat bij het schakelen van klein naar groot voor, dat de ketting van het buitenblad liep. Ik heb geprobeerd dit te verstellen met de stelschroefjes, maar ik kreeg het daar niet mee voor elkaar. 1 van de stelschroefjes lijkt vast te zetten. Bij een poging dit toch te draaien heb ik het schroefje al beschadigd.

Mijn voortandwiel vertoont al wel haaienvinnen. Dus die zou vervangen mogen worden. Kan dat een rede zijn dat hij er bij het schakelen afloopt?

concreet dus 2 vragen:
Kan een versleten blad een rede zijn dat hij er bij het schakelen afloopt?
Hoe krijg ik mijn stelschroefje weer aan de praat zonder het helemaal te dol te draaien? En is het verstandig het nu al beschadigde schroefje te vervangen? Gewoon bij de bouwmarkt te halen?

Bedankt voor de reacties!
Pausing on top of a hill after an endorphin-inducing climb and imagining everyone else slouched in front of the TV below is always a great feeling!
---
http://www.mountain-bikers.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

woonwerk
Forum-lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 06 nov 2009 21:54

woonwerk 09 mei 2011 15:21

Helaas voor jou geen oplossing maar ik heb precies hetzelfde met mijn Ultergra voorderailleur, beide stelschroeven zitten muurvast, geen beweging in te krijgen.

marcvmegroot
Forum-lid
Berichten: 1393
Lid geworden op: 11 feb 2007 11:36
Locatie: Arnemuiden

marcvmegroot 09 mei 2011 18:06

Heb ik ook met mijn Ultegra gehad.Muurvast. Heb er niet meer aangezeten. Kapot is kapot denk ik dan, en dan kost het nog meer.
Ben er mee naar mijn FM geweest, heeft ze los gemaakt en alles nog is afgesteld.
Uiteraard vooor 0,0 euro.
Ik zou er zelf niet aan prutsen.

Marc
people are strange when you\'re a stranger

http://www.marcvmegroot.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie