Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Lift gevraagd....

Gebruikersavatar
wido
Forum-lid
Berichten: 1110
Lid geworden op: 29 okt 2009 18:47

Gebruikersavatar wido 09 aug 2015 18:44

Niet geschoten is altijd mis nietwaar ?....Dus:

Door het afschaffen van bijna alle fietsbussen naar de Alpen dreig ik alweer mijn jaarlijkse klimfeestje mis te lopen. Vorig jaar met de trein geprobeerd, maar dat was een drama.

Wie weet is er een forumlid die in de periode 15 aug - 13 sept een retourtje "man+fiets" in de aanbieding heeft voor de omgeving van Grenoble/Bourg d'Oisans ?

Ik betaal uiteraard de hele reis voor mijzelf en de chauffeur. Benzine/diesel, eten onderweg etc. etc.
Over je fiets lullen is beter dan andersom...........
mybikes
ikfietsvriendelijk.nl

mont aigoual
Forum-lid
Berichten: 344
Lid geworden op: 07 jan 2012 17:45
Locatie: De Liemers

mont aigoual 09 aug 2015 20:43

Wij gaan richting de Cevennes maar zitten al vol met twee fietsen achterin. Je zou ook eens bij www.blablacar.nl kunnen kijken. Veel fietsplezier alvast.
Rose X-lite Four disc Di2 2018 & Mr. Big 2 29-er 2014

Gebruikersavatar
wido
Forum-lid
Berichten: 1110
Lid geworden op: 29 okt 2009 18:47

Gebruikersavatar wido 09 aug 2015 21:23

Bedankt voor de tip!
Over je fiets lullen is beter dan andersom...........
mybikes
ikfietsvriendelijk.nl

kilometervreter
Forum-lid
Berichten: 800
Lid geworden op: 11 jan 2007 09:59

kilometervreter 10 aug 2015 09:46

Beetje decadent maar ik stap als ik die kant op ga gewoon in het vliegtuig naar Geneve. Zaterdag heen en dinsdag weer terug en woensdag weer aan het werk. Dan vertrek ik 's ochtends vroeg en zit ik rond een uur of 11 op de fiets. Koffer laat ik achter op het vliegveld.

Kosten: buskaartje van en naar Schiphol 5 euro, vliegticket + fietsvervoer Geneve 135 euro, koffer achterlaten bij bagagedepot 30 euro. Nu zal een ticket naar Geneve in augustus snel het dubbele kosten. Ik ga in juni en woon min of meer naast schiphol.

Gebruikersavatar
JM_H
Forum-lid
Berichten: 1235
Lid geworden op: 25 jul 2013 13:17
Locatie: Betuwe

Gebruikersavatar JM_H 10 aug 2015 09:55

Mooi alternatief! Moet je wel een koffer hebben / huren. Waar verblijf je daar?
Afbeelding

zlyrinx
Forum-lid
Berichten: 381
Lid geworden op: 16 jul 2007 20:46

zlyrinx 10 aug 2015 16:41

Kan gewoon met een kartonnen doos die je (gratis) bij de fietsenmaker haalt. Doos verstevigen met tape, volproppen met handdoeken/bubbeltjesplastic/kussens/etc. om je frame te beschermen. Deze zomer gedaan met Ryanair, beviel prima.

Crent87
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 24 jan 2015 00:36

Crent87 12 aug 2015 10:06

Totdat het regent op het vliegveld en de doos nat wordt op het vliegveld en je niks meer hebt voor op de terugweg en je 1/3 vakantiedagen kan spenderen aan het zoeken naar een nieuwe ter plekke... Hebben al aardig wat rampen voorbij zien komen met het gebruik van fietsdozen, waarbij in het beste geval de fietsdoos overleed en in het slechtste geval de fiets. De huur van een fietskoffer valt ook wel mee hoor (ca 35 euro).

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9098
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 12 aug 2015 10:51

kilometervreter schreef:Beetje decadent maar ik stap als ik die kant op ga gewoon in het vliegtuig naar Geneve. Zaterdag heen en dinsdag weer terug en woensdag weer aan het werk. Dan vertrek ik 's ochtends vroeg en zit ik rond een uur of 11 op de fiets. Koffer laat ik achter op het vliegveld.

Kosten: buskaartje van en naar Schiphol 5 euro, vliegticket + fietsvervoer Geneve 135 euro, koffer achterlaten bij bagagedepot 30 euro. Nu zal een ticket naar Geneve in augustus snel het dubbele kosten. Ik ga in juni en woon min of meer naast schiphol.
Voor dat bedrag red je het niet met de auto inderdaad. Ga je dan vanuit Geneve met fiets en bagage in de trein naar je definitieve bestemming, of verblijf je (in de buurt van) Geneve? In het laatste geval wordt het alsnog een duur tripje natuurlijk ;-)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3294
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 12 aug 2015 11:33

Crent87 schreef:Totdat het regent op het vliegveld en de doos nat wordt op het vliegveld en je niks meer hebt voor op de terugweg en je 1/3 vakantiedagen kan spenderen aan het zoeken naar een nieuwe ter plekke...
Tja, vroegah had je geen fietsdozen.
Mijn oplossing, loop even binnen bij de lokale witgoed verkoper, 100% kans dat die nog wel wat karton heeft staan van een grote koelkast.
Het enige wat je verder nodig heb is goed plakband en een stanley mes.

Fiets wikkel je in de doos, onnodig extra karton snij je weg.
Fietstransport in het vliegtuig heeft voor mij altijd goed gewerkt op deze manier.

kilometervreter
Forum-lid
Berichten: 800
Lid geworden op: 11 jan 2007 09:59

kilometervreter 12 aug 2015 12:54

Zit rond 11 uur op de fiets en drie dagen later ben ik in de middag weer terug op het vliegveld om de fiets in de koffer te proppen. In de koffer zit een washandje en een handdoek. Waar ik tussendoor verblijf weet ik vantevoren nog niet. Ik fiets meestal door tot een uur of zes en dan pak ik het eerste hotel waar ik langs rijd. De laatste overnachting op niet meer dan 100km van de luchthaven. Dus Le Bourg d'Oisans is wat ver.

Heb het naar Geneve ook wel een zo met een fietsdoos geprobeerd. Dat is daar geen enkel probleem want die verkopen ze daar op de luchthaven. Hoe dat op andere luchthavens zit weet ik niet. De meeste luchthaven hebben wel een bagagedepot. Sommige echter niet. En op Malpensa is er een op de andere terminal dan waar je aankomt en vertrekt. Daardoor en door de beambte vanj het depot die eventjes (lees een half uur) koffie aan het drinken was heb ik vorig jaar bijna mijn vlucht terug gemist.

neos
Forum-lid
Berichten: 1523
Lid geworden op: 18 apr 2005 22:41

neos 15 aug 2015 18:57

Ik heb nog een fietskoffer over( staat op MP). :D
cornelli racing cycles Uden

Plaats reactie