Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Fiets gestolen

ralphadam
Forum-lid

ralphadam 10 aug 2015 11:35

Afgelopen weekend tijdens Luik-Bastenaken-Luik is mijn dierbare racefiets gestolen. Het gaat om een Canyon Ultimate CF SLX met Mavic Cosmic Carbon SLE wielen, maat 2XL.

Aangifte gedaan, social media aan het werk gezet en probeer via verzekering vergoed te krijgen (maar had geen slot). Kan ik nog iets anders doen?

Houd allen aub oren en ogen open. Uiteraard worden (anonieme) tips beloond.

Dank,
Ralph

Afbeelding

ralphadam
Forum-lid

ralphadam 10 aug 2015 11:37

Afbeelding

JM_H
Forum-lid

Gebruikersavatar JM_H 10 aug 2015 11:38

Dat is wel zuur. Op zoveel mogelijk plaatsen melden en hopen dat er zoiets gebeurd.

Wellicht een linkje naar je bericht op bijvoorbeeld Facebook, zodat forumleden dat eventueel kunnen delen.

Succes met de zoektocht!

Hoe is het gebeurd? Tijdens een stop?
Afbeelding

ralphadam
Forum-lid

ralphadam 10 aug 2015 12:03

Goeie, voel je vrij te delen:
https://www.facebook.com/profile.php?id=668354469

Gebeurde nog voor de start. Even stuurbordje ophalen en foetsie :-(

Joseba
Forum-lid

Gebruikersavatar Joseba 10 aug 2015 13:28

.......
Laatst gewijzigd door Joseba op 10 aug 2015 13:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Joseba
Forum-lid

Gebruikersavatar Joseba 10 aug 2015 13:31

ralphadam schreef:Uiteraard worden (anonieme) tips beloond.

Dank,
Ralph

Afbeelding
Hier een tip: laat je racefiets niet onbeheerd en zonder slot achter. Ik zie de beloning graag tegemoet.

JM_H
Forum-lid

Gebruikersavatar JM_H 10 aug 2015 13:32

Ik snap je gedachte, maar heb je dit gezien:
Niet iedereen is even actief op een forum.
Afbeelding

Joseba
Forum-lid

Gebruikersavatar Joseba 10 aug 2015 13:37

JM_H schreef:Ik snap je gedachte, maar heb je dit gezien:
Niet iedereen is even actief op een forum.

Wat is je punt?

JM_H
Forum-lid

Gebruikersavatar JM_H 10 aug 2015 13:47

Dacht dat jouw punt was dat je het niet kon waarderen als mensen zich aanmelden, 1 berichtje plaatsen en ze verder nooit meer ziet op het forum.

Deze gebruiker is weliswaar niet echt actief, maar wel al lang lid.

Verder ben ik het wel met je eens dat het vaak van die acties zijn waar geen vervolg op komt.
Afbeelding

monsieurpinot
Forum-lid HC

Gebruikersavatar monsieurpinot 10 aug 2015 13:48

@mods misschien toch goed om een keer een centraal/stickie gestolen fietsentopic te maken? dan weten forumleden als Joseba in ieder geval in welk topic ze niet hoeven mee te lezen :lol:

Sieper
Forum-lid

Gebruikersavatar Sieper 10 aug 2015 14:01

Heel erg jammer, hoge velgen staat voor het dievengilde volgens mij gelijk aan meenemen. Een tip, trek je niets aan van venijnig/goed bedoeld (doorhalen wat je zelf denkt dat niet van toepassing is) commentaar waar je nu toch niets aan hebt (ja ik weet het, het was puur voor anderen bedoeld zodat hen dit Noooohoooit zal overkomen, top hoor). Laat de beloning voor mij maar zitten. Ik vrees idd ook dat je aan dit topic niet veel zult hebben.
Afbeelding

Joseba
Forum-lid

Gebruikersavatar Joseba 10 aug 2015 15:25

JM_H schreef:Dacht dat jouw punt was dat je het niet kon waarderen als mensen zich aanmelden, 1 berichtje plaatsen en ze verder nooit meer ziet op het forum.
Deze gebruiker is weliswaar niet echt actief, maar wel al lang lid.
Dit is idem. Aangemeld in 2007, twee berichtjes. Acht jaar inactief en dan als je fiets is gejat (omdat je zelf zo dom bent geweest m onbeheerd achter te laten op een dergelijk evenement) je plots weer melden.
monsieurpinot schreef:@mods misschien toch goed om een keer een centraal/stickie gestolen fietsentopic te maken? dan weten forumleden als Joseba in ieder geval in welk topic ze niet hoeven mee te lezen :lol:
Dat is er al namelijk hier: viewtopic.php?f=24&t=73782

Niet dat dit soort personen de moeite nemen om daar iets mee te doen. Het gaat om ikke ben me fiets kwijt, ikke moet m zonder al teveel inspanning zo snel mogelijk terug. Ikke verder lak aan forum mores of iets terug betekenen. Ikke, ikke, ikke.....
Sieper schreef:Heel erg jammer, hoge velgen staat voor het dievengilde volgens mij gelijk aan meenemen.
Volgens mij kijkt het dievengilde meer naar eenlingen die aan komen fietsen, hun carbon tegen een muurtje plaatsen zonder deze te vergrendelen om vervolgens schaapachtignaar binnen te wachelen. Dat staat voor hen gelijk aan meenemen, niet zozeer de hoge velgen denk ik. Maar ik kan het mis hebben.

Ik zou liever zien dat men voor een dergelijk topic een paar toegangscriteria zou stellen:

- aantal min posts (net als Te Koop)
- ik heb mijn fiets op slot gezet of iets gedaan om "zomaar" meenemen te voorkomen

Plaats reactie