Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

welk bouwjaar/type Cannondale Synapse is dit?

schuurtje73
Forum-lid
Berichten: 29
Lid geworden op: 30 jun 2015 16:54

schuurtje73 13 aug 2015 12:27

Hallo,

Ik weet niet of ik het onder dit forumonderdeel moet posten (ik heb de fiets namelijk al gekocht), maar ik denk het wel.

Ik heb een Cannondale Synapse Alloy Tiagra Tripple gekocht. Volgens de verkoopster had haar moeder deze gewonnen bij een wedstrijd in 2009 en is er sindsdien maar erg weinig op gefietst. Ik heb de fiets bekeken, bereden en gekocht. Hij ziet er inderdaad uit alsof hij weinig bereden is. Ik heb ondertussen wel de banden, stuurlint en bidonhouders vervangen en een oud tasje dat ik nog had liggen gemonteerd.

Ik moet er nog vaker op fietsen om te kijken of ik nog iets moet veranderen aan de instellingen, daar ben ik nog niet zo in thuis.

Nu komt mijn vraag: uit welk bouwjaar is de fiets en is het wel een normale Synapse? Als ik in de folders van Cannondale kijk, mis ik op mijn fiets de gebogen seatstay die op de foto's in de folders (elk bouwjaar van de Synapse volgens mij) zo aanwezig zijn. Daarnaast heb ik geen sticker met streepjescode mogen aantreffen, die volgens Vintage Cannondale sinds 2002 aangebracht zou moeten zijn (kan er natuurlijk afgehaald zijn). Ik weet niet of de nummers in het frame daar iets over zeggen, maar als dat zo is en ik naar de letters op Vintage Cannondale kijk, zou TC betekenen dat de fiets in Maart 2008 geproduceerd moet zijn.

Anyway, foto's geven misschien wat meer duidelijkheid

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding"

Wat ik dus graag wil weten, is welk bouwjaar en mogelijk type is dit?

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3294
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 13 aug 2015 13:26

Het is een modeljaar 2009 Synapse.
Cannondale Synapse Tiagra Triple Flatbar 2009 Road Bike

Afmontage zegt niet zoveel omdat die per continent kunnen verschillen.
Het frame lijkt iig als twee druppels water.

De aangegeven productiedatum van maart 2008 kan kloppen met modeljaar 2009.

Echo
Forum-lid
Berichten: 484
Lid geworden op: 13 sep 2013 21:50
Locatie: Gorinchem

Echo 13 aug 2015 15:15

Hij lijkt inderdaad qua bestickering op de door jou genoemde flatbar. Alleen deze heeft wel "gebogen" seatstays i.t.t. de fiets van TS (zoals hij zelf ook al aangeeft)..... :?
Cannondale Synapse Carbon 2RL(E)
Happy Karoo(3) user :like:

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3294
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 13 aug 2015 15:44

Als ik naaar de 2e foto van de TS kijk dan lijkt er wel degelijk een lichte knik in de seatstay te zitten.
De 2009 Synapse lijkt optisch een wat meer gebogen seatstay te hebben maar dan kan ook optisch zo uitkomen omdat de afbeeldingen vanuit een andere hoek genomen zijn.

Mijn vermoeden is nu dat het dan een midseason 2008 frame is gebaseerd op een 2008 model maar wel al met andere bestickering.

schuurtje73
Forum-lid
Berichten: 29
Lid geworden op: 30 jun 2015 16:54

schuurtje73 13 aug 2015 16:06

Inderdaad lijkt hij op de flatbar, maar toch: de bestickering is iets anders (geen "sport" maar "synapse"), geen gebogen seatstay (er zit wel een buiging in, maar niet van opzij gezien, enkel vanaf de achterzijde gezien (dus richting de spaken)) en de vork ziet er ook iets anders uit. Bovendien is de geometrie iets anders en de mijne komt overeen met de gewone Synapse.

Plaats reactie