Alles over vakanties op én met de fiets

trainen in november/december

maikelvw
Forum-lid

Gebruikersavatar maikelvw 14 aug 2015 09:22

Ik ben op zoek naar een bestemming waar ik in november/december 3 weken kan trainen.
Hebben jullie nog ideeën?
Voorwaardes/wensen:
-ticket <€600
-temperatuur >20graden
-niet teveel regen mag best 1 x in de week regenen
-hoogte verschil hoeven geen mega klimmen te zien maar wat golving is wel lekker
- veilig gebied maar ik zonder bescherming veilig kan rond fietsen.

rob74
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar rob74 14 aug 2015 09:29

Ik zeg Thailand!!!!

Ticket naar Bangkok voor 600 euro bij Emirates. Dan kan je ook gratis je fiets meenemen. En het leven daar is een koopje. Temperatuur makkelijk boven de 20 C; eerder 30 C. In het noorden (Chiang Mai) zijn ook mooie bergen te vinden. Dat ticket wordt dan wel 200 euro duurder. Maar ja, Chiag Mai is nog goedkoper dan Bangkok in levensonderhoud. En elke dag een massage!
Live fast; die young. mijn blog

bartolomeus
Forum-lid

bartolomeus 14 aug 2015 10:39

Thailand is niet zo veilig als racefietser.

Als je kijkt waar de profs in de winter trainen zijn dat de Canarische eilanden, Zuid Spanje en Zuid Italie. Kan je gewoon met de auto naar toe rijden. Er overwinteren andere Nederlanders dus gegarandeerd kans op bingo. En niet al te duur.

Als je het wat avontuurlijker aan wil aanpakken is Kaapstad in Zuid Afrika best een aanrader. Vliegt emirates ook op. Rond november is het er lente en kan je mooie tochten maken langs de oceaan, de wijngaarden van stellenbosch en er zijn wat bergjes. Ik heb er zelf ook gefietst en geen vervelende ervaringen gehad qua veiligheid op de fiets. Voor 600 euro zou je ook naar de VS kunnen vliegen misschien hebben andere forumleden hier ervaringen mee.

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 14 aug 2015 11:07

Gran Canaria is qua weer zeker geschikt alleen is het terrein bepaald niet eenvoudig. Is gewoon hooggebergte, ritje van 80 km bevat al snel 2000-2500 hm.

rob74
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar rob74 14 aug 2015 11:23

bartolomeus schreef:Thailand is niet zo veilig als racefietser.....
Waar baseer je dat op? Ooit zelf geweest of ergens horror verhalen gelezen?

Ik heb er nu al 3 winters op rij gefietst. Ik heb me er geen moment onveilig gevoeld. Goede wegen, zeer vriendelijke bevolking, weinig verkeer en heerlijk weer. Thailand is als fietsland wellicht onbekend. En onbekend maakt onbemind. Maar dat is mijn optiek zeer ten onrechte.

maikelvw
Forum-lid

Gebruikersavatar maikelvw 14 aug 2015 11:48

rob74 schreef:

Ik heb er nu al 3 winters op rij gefietst. Ik heb me er geen moment onveilig gevoeld. Goede wegen, zeer vriendelijke bevolking, weinig verkeer en heerlijk weer. Thailand is als fietsland wellicht onbekend. En onbekend maakt onbemind. Maar dat is mijn optiek zeer ten onrechte.
Bedankt voor de tips!

wel grappig om je blog te lezen en dan het volgende stukje tekst tegen te komen:
Nog even een Amerikaan gesproken die me vertelde in Krabi even navraag te doen over de zuidelijk regio van Thailand. Ik dacht dat ik aan de goede kant van de Thailand naar het zuiden te fietsen maar hij was er niet zeker van. Ook zuidelijk van Krabi schijnt een stelletje moslim extremisten de boel onveilig te maken. Hij had het over leraren op scholen die werden vermoord. En ook toeristen zijn daar wellicht niet veilig. Stelletje eikels, die moslims. Of eigenlijk zou ik moeten zeggen, stelletje eikels die extremistische moslim terroristen. Maar ik denk dat ik toch echt beter kan zeggen, stelletje eikels die moslims

maar ik begrijp wat je bedoeld :)

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 14 aug 2015 11:53

Ik ben me toevallig in Thailand aan het verdiepen, Net een rondreis Maleisie achter de rug en wil nu Thailand gaan doen.
In tegenstelling tot Maleisië wordt me aan alle kanten afgeraden om in Thailand ZELF met de auto te gaan rijden.
Thailand staat al jaren in de top drie tav het aantal verkeersdoden.

Thailand nummer twee in verkeersdoden

Roads Kill Map

Er zullen best streken in Thailand zijn waar de risico's minder zijn maar de statistieken wijzen toch uit dat enige aandacht op z'n plek is.
Wij gaan ook daar een fiesttocht houden maar ik wil eerst nog wat meer weten. Met name dat we oa in en rond Bangkok willen fietsen
Laatst gewijzigd door Gastheerg op 14 aug 2015 12:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Soap
Forum-lid

Gebruikersavatar Soap 14 aug 2015 11:59

Gastheerg schreef:Ik ben me toevallig in Thailand aan het verdiepen, Net een rondreis Maleisie achter de rug en wil nu Thailand gaan doen.
In tegenstelling tot Maleisië wordt me aan alle kanten afgeraden om in Thailand ZELF met de auto te gaan rijden.
Thailand staat al jaren in de top drie tav het aantal verkeersdoden.

Thailand nummer twee in verkeersdoden

Roads Kill Map

Er zullen best streken in Thailand zijn waar de risico's minder zijn maar de statistieken wijzen toch uit dat enige aandacht op z'n plek is.
Wij gaan ook daar een fiesttocht houden maar ik wil eerst nog wat meer weten. MEt namen dat we oa in en rond Bangkok willen fietsen
Ooit eens een fietstocht in en rond Bangkok gedaan tijdens mijn huwelijksreis daar en was prima te doen. Wel onder begeleiding van een ervaren gids en gewoon als toerist uiteraard.
Was wel een zeer mooie ervaring!

En ik sluit mij aan bij de vriendelijkheid van de mensen en de pracht van het land.
Zeker Chang Mai is erg mooi groen. Bangkok is een smeltkroes van alles wat je, je maar kunt bedenken....
Afbeelding
Canyon Ultimate CF SL team (2015)
Pinnacle Arkose 2 (2015)

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 14 aug 2015 12:04

Soap schreef:Ooit eens een fietstocht in en rond Bangkok gedaan tijdens mijn huwelijksreis daar en was prima te doen. Wel onder begeleiding van een ervaren gids en gewoon als toerist uiteraard.
Was wel een zeer mooie ervaring!
Ok. Ja wij willen ook wel met iemand op pad. Mooi! Gaan we dus inplannen :mrgreen:

erwind14
Forum-lid
Contact

erwind14 14 aug 2015 14:01

In nov/dec 2013 hebben wij - op de fiets - de Mae Hong Son loop gedaan vanuit Chiang Mai. Schitterend fietsen, goed weer, goed eten, zeer vriendelijke bevolking. We hebben niet het idee gehad dat het gevaarlijk was.

Wat daarbij zeker geholpen heeft is dat we mbv de OSM kaart voor Thailand de drukke uitvalswegen van Chiang Mai hebben weten te vermijden en over de smalste weggetjes en langs de rivier naar het Noorden zijn gefietst. De Mae Hong Son loop was tot Pai (linksom) wat drukker, maar daarna heel erg rustig. Ook terug Chiang Mai in ging weer via zeer rustige weggetjes mbv de OSM kaart.

OSM kaart kun je op een GPS installeren of anders op je tablet of mobiel mbv bv de MapFactor app )Android, https://play.google.com/store/apps/deta ... ator&hl=fr) waarna je er offline toegang toe hebt.

Dit jaar wordt het trouwens Zuid-Afrika en Lesotho.

bartolomeus
Forum-lid

bartolomeus 14 aug 2015 14:51

rob74 schreef:

Ik baseer het op het feit dat ts wil gaan trainen. Op de trekkingfiets ben ik in thailand geweest en dat is zeker een aanrader. Op de racefiets met een gemiddeld hogere snelheid loop je denk ik meer risico. Omdat het verkeer niet zo voorspelbaar is, de wegen niet overal even goed zijn noemde ik racefietsen in thailand niet zo veilig.

rob74
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar rob74 14 aug 2015 15:21

hm,... ik heb op een racefiets een trektocht door Thailand gedaan. Prima te doen. Gewoon 30 kmh fietsen over erg mooie stille wegen. Als ik zou gaan trainen, dan raadt ik wel aan om niet Bangkok als standplaats te kiezen maar een beduidend kleinere stad. Dan ben je makkelijk snel de stad uit en is het heerlijk fietsen. Onderweg een kop noodle soep scoren of een bordje pad thai.

Plaats reactie