Polar Irda werkt niet in windows 10
Mijn infrarood dongel van Polar wil niet werken in windows 10. Ik heb de driver van windows 7 en 8 al geprobeerd maar niets werkt. Op windows 7 en 8 werkt alles prima. In 10 niet
'kan communictiepoort niet openen. Bij apparaat beheer staat ook fout stuurprogramma. Weet iemand een oplossing?
'kan communictiepoort niet openen. Bij apparaat beheer staat ook fout stuurprogramma. Weet iemand een oplossing?
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
de driver van de irda chip in windows 10 zelf is wel goed geinstalleerd?
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
mijn vraag was nog een stukje terug: windows zelf heeft naast de driver van het Polar apparaat ook een driver van de irda chip nodig om deze chip zelf te kunnen laten werken. Maar, ik ga er vanuit dat deze wel geïnstalleerd zal zijn, want anders zou de driver van polar waarschijnlijk niet geinstalleerd kunnen worden..
Spijtig genoeg er vandaag ook achter gekomen dat mijn IrDA usb niet werkt. En wat staat er te lezen op de site van Polar?
ProTrainer 5 can be installed to a Windows 10 computer, however the software is not fully compatible, as synchronization is not possible since the IrDA USB adapter is not compatible with Windows 10.
http://updates.polar.com/2015/07/window ... softwares/
ProTrainer 5 can be installed to a Windows 10 computer, however the software is not fully compatible, as synchronization is not possible since the IrDA USB adapter is not compatible with Windows 10.
http://updates.polar.com/2015/07/window ... softwares/
-
- Forum-lid
Ik heb de Polar CS600 nu 8 jaar naar tevredenheid gebruikt. Nu kan ik hem weggooien omdat de IrDa adapter niet onder Windows 10 werkt en Polar ook niet een nieuwe driver voor Windows 10 ontwerpt. Ik vind dit een grof schandaal. Ik ga echt geen nieuwe Polar kopen!
Beter alleen op de fiets dan eenzaam in de groep.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
WTF, je hebt zelf de keuze gemaakt om naar Windows 10 te upgraden. Met deze redenatie heb je zeker ook geen mobiele telefoon? Met Android mag je immers blij zijn als je na 2 jaar nog een laatste update ontvangt, Apple houdt 't met 4 jaar ook wel voor gezien, enz. Je computer met Windows XP krijgt ook geen updates meer, terwijl ie misschien al 10 jaar naar alle tevredenheid gebruikt is.
Bedrijven kunnen niet tot in het eindeloze de boel blijven ondersteunen. De chip in die adapter is echt niet door Polar ontworpen maar gewoon bij een semiconductor bedrijf ingekocht, die hebben geen nieuwe driver meer ontwikkeld voor Windows 10 en dus heeft Polar ook niets meer.
Bedrijven kunnen niet tot in het eindeloze de boel blijven ondersteunen. De chip in die adapter is echt niet door Polar ontworpen maar gewoon bij een semiconductor bedrijf ingekocht, die hebben geen nieuwe driver meer ontwikkeld voor Windows 10 en dus heeft Polar ook niets meer.
Denk niet dat je Polar daar de schuld van kunt geven maar eerder Microsoft.Locomotief schreef:Ik heb de Polar CS600 nu 8 jaar naar tevredenheid gebruikt. Nu kan ik hem weggooien omdat de IrDa adapter niet onder Windows 10 werkt en Polar ook niet een nieuwe driver voor Windows 10 ontwerpt. Ik vind dit een grof schandaal. Ik ga echt geen nieuwe Polar kopen!
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
dat ze bij polar überhaubt destijds met irda aan de gang zijn gegaan
Ja, want Microsoft moet natuurlijk alles blijven ondersteunen, ook al is het 20 jaar oud. Apple hoeft dat natuurlijk niet, die kan na 2 jaar al stoppen met ondersteuning.Lexx8 schreef:Denk niet dat je Polar daar de schuld van kunt geven maar eerder Microsoft.Locomotief schreef:Ik heb de Polar CS600 nu 8 jaar naar tevredenheid gebruikt. Nu kan ik hem weggooien omdat de IrDa adapter niet onder Windows 10 werkt en Polar ook niet een nieuwe driver voor Windows 10 ontwerpt. Ik vind dit een grof schandaal. Ik ga echt geen nieuwe Polar kopen!
-
- Forum-lid
- Contact
Na upgrade heb je 30 dagen om terug te rollen naar Windows 7 (Windows 8 staat ook niet in de supported lijst) makkelijk als het een in place upgrade was. Anders schone installatie en je backup terug zetten.
Over het al geen bestaan de irda installaties uit 2 drivers, 1 voor de USB adapter en 1 voor de virtuele seriële poort. Bij deze laatste kan secure boot in de weg zitten. Zoek hier eens op met google.
Over het al geen bestaan de irda installaties uit 2 drivers, 1 voor de USB adapter en 1 voor de virtuele seriële poort. Bij deze laatste kan secure boot in de weg zitten. Zoek hier eens op met google.
Marco