Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Specialized Roubaix

cervelocastelli
Forum-lid

cervelocastelli 31 jul 2010 23:38

Hallo,

ik ben op zoek naar een comfort racer en mijn oog is gevallen op een Specialized Roubaix Comp Triple. Deze heeft echter een afmontage van shimano 105.

Heeft iemand enig idee of je bij Specialized de fiets naar eigen voorkeur/smaak kan laten opbouwen. Dus ipv de standaard 105 afmontage kiezen voor een ultegra afmontage en andere wielen dan de standaard meegeleverde exemplaren?

[img=http://www.specialized.com/nl/nl/bc/SBC ... temId=9396]

gijs01
Forum-lid

gijs01 01 aug 2010 01:01

Cervelocastelli schreef:Hallo,

ik ben op zoek naar een comfort racer en mijn oog is gevallen op een Specialized Roubaix Comp Triple. Deze heeft echter een afmontage van shimano 105.

Heeft iemand enig idee of je bij Specialized de fiets naar eigen voorkeur/smaak kan laten opbouwen. Dus ipv de standaard 105 afmontage kiezen voor een ultegra afmontage en andere wielen dan de standaard meegeleverde exemplaren?

[img=http://www.specialized.com/nl/nl/bc/SBC ... temId=9396]

ja hoor dat gaat zeker lukken maar waarom zou je? 105 en ultegra zijn met de nieuwe 105-shifters praktisch gelijk.
Camerig is prachtig!

jre
Forum-lid

Gebruikersavatar jre 01 aug 2010 11:07

zeker weten dat het lukt nu ben zelf ook bezig om een rubaix tekopen weet alleen nog niet welke wielen ik neem jij wel?

cervelocastelli
Forum-lid

cervelocastelli 01 aug 2010 12:40

Wil de fiets afgemonteerd hebben volledig ultegra. Dacht dat ultegra net weer een stapje beter was als 105.

Ben aan het twijfelen over de volgende wielen:

Shimano : Dura Ace Wielset WH-7850 C24
Shimano : Dura Ace Wielset WH-7900-C35
Mavic : Cosmic Carbon SL Premium
Mavic : Cosmic Carbon SL

Heb nu een Giant Defy 1 team, afgemonteerd shimano 105, wielen Mavic Ksyrium Elite, zit er aan te denken om deze fiets toch als 2e fiets te houden voor het slechte weer etc.

flare
Forum-lid

flare 04 aug 2010 20:25

cervelocastelli met zo'n naam koop je toch een cervelo r3 maar dat ter zijde, ik begrijp niet
zo goed de keuze van deze mavic wielen bij een comfort fiets. Met hoge wielen haal je veel
comfort weg en daarvoor koop je deze roubaix toch?. Heb zelf op een Roubaix gereden met
Roval sl wielen reed zeer strak en comfortabel. Probeer bij degene waar de fiets wordt ge-
kocht of je de C35 en Comics kunt uitproberen,en neem dan een klinkerweg succes.
Flare

jre
Forum-lid

Gebruikersavatar jre 04 aug 2010 21:28

@flare welke roval sl wielen heb je gebruikt? ik zie bij Specialized verschillende roval sl wielen staan ben erg benieuwd ben er nog steeds niet uit wat ik ga gebruiken .

cervelocastelli
Forum-lid

cervelocastelli 04 aug 2010 21:48

Hoi

@flare
Ben nu zo'n 2 jaar aan het fietsen, nog niet echt veel kaas gegeten van de kwaliteit van wielen. Lees op het forum e.e.a. mbt stijfheid, spaakbreuk etc, maar heb nu zelf de Mavic Ksyrium Elite onder mijn Giant Defy liggen en heb nog helemaal geen problemen ondervonden mbt deze wielen.

Het is eigenlijk meer de "looks" op basis waarvan ik tot deze wielen ben gekomen.
Zou het liefst, als ik alleen naar de looks zou kijken wielen van het merk "Reynolds" willen hebben. Kan deze op het internet echter moeilijk vinden en kan er op het forum ook weinig over terugvinden.

Lees byv op de site van Futurumshop positieve verhalen over zowel de Shimano ( C35 ) als de Mavic ( Cosmic Carbon ) wielen. Beiden zouden op basis van wat ik lees geschikt zijn voor het kasseiwerk als byv een toertocht Ronde van Vlaanderen.

Bedoel je dat de C35 vele malen beter is als de Mavic Cosmic Carbon?

apexrider
Forum-lid

Gebruikersavatar apexrider 04 aug 2010 23:52

Ik dacht dat die WH-7900-C35 wielset pas vanaf december leverbaar is. Kon ze zo gauw ook niet vinden op de site van Futurumshop.
Afbeelding

flare
Forum-lid

flare 05 aug 2010 15:44

jan R
Het waren de Roval fusee sl modeljaar 2009, waren toen nog zwart uitgevoerd met enkele
rode spaken. Zijn rond de 1500 gram. Het is niet makkelijk om een setje goede wielen te
vinden. Heb met Momentum clincher gereden zeer stijf en behoorlijk hard en redelijk zwaar
maar en dat is het belangrijkste had een zeker gevoel, ik was ook een van de
weinigen die ze heel hield en dat met 90+ kg. Heb nu Quasar 38 full carbon, iets minder stijf
wel een heel stuk comfortabeler. Hoe de Quasar wielen het op de lange termijn houden
moet de praktijk uitwijzen.
Flare

Plaats reactie