Tacx Smart trainer i.c.m. Zwift, Trainerroad via ANT+FE-C
Tacx meldt:
Voor het interactief rijden op een Tacx Smart trainer kun je de Tacx applicaties en Tacx Trainer software gebruiken, maar ook de software van bijvoorbeeld Zwift, TrainerRoad, Kinomap en Bkool.
Via het zogenoemde ANT+ FE-C open profiel, kunnen ze wél communiceren en verbinding maken met elkaar.
Nu ben ik reeds in het bezit van een:
Suunto Movestick mini (ANT+ USB dongle)
Garmin Edge 800 incl. GCS10 sensor
Indoor training deed ik m.b.v. Trainerroad op de PC met een oude Elite Mag Volare trainer i.c.m. bovenstaande dongle, Garmin sensor/edge en vooringestelde powercurve.
Nu wil ik deze winter een iets interactiver systeem overstappen en heb een Tacx Vortex Smart T2180 op het oog.
Kan ik dan hiervoor de Suunto Movestick en Garmin gebruiken of moet ik zoals Tacx aangeeft het software pakket aanschaffen?
https://www.tacx.com/nl/onlineshop/soft ... rade-smart
Dank jullie alvast voor de antwoorden.
Voor het interactief rijden op een Tacx Smart trainer kun je de Tacx applicaties en Tacx Trainer software gebruiken, maar ook de software van bijvoorbeeld Zwift, TrainerRoad, Kinomap en Bkool.
Via het zogenoemde ANT+ FE-C open profiel, kunnen ze wél communiceren en verbinding maken met elkaar.
Nu ben ik reeds in het bezit van een:
Suunto Movestick mini (ANT+ USB dongle)
Garmin Edge 800 incl. GCS10 sensor
Indoor training deed ik m.b.v. Trainerroad op de PC met een oude Elite Mag Volare trainer i.c.m. bovenstaande dongle, Garmin sensor/edge en vooringestelde powercurve.
Nu wil ik deze winter een iets interactiver systeem overstappen en heb een Tacx Vortex Smart T2180 op het oog.
Kan ik dan hiervoor de Suunto Movestick en Garmin gebruiken of moet ik zoals Tacx aangeeft het software pakket aanschaffen?
https://www.tacx.com/nl/onlineshop/soft ... rade-smart
Dank jullie alvast voor de antwoorden.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!
Dat gaat helemaal lukken met ALLEEN die Suunto, zo fiets ik ook al maanden en nu ook veel met Zwift via de FE-C is dat echt zeer leuk om te doen.
Ik heb zelf de Busihido Smart en heb ook die Garmin sensoren niet meer nodig.
Dus nee, die upgrade heb je NIET nodig![Wink ;-)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Ik heb zelf de Busihido Smart en heb ook die Garmin sensoren niet meer nodig.
Dus nee, die upgrade heb je NIET nodig
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Klopt! Je moet wel de laatste firmware op de Vortex installeren via een Apple of Android tab/foon. Even op het Tacx forum zoeken. Daarmee krijgen de Bushido/Vortex o.a. het FE-C protocol.vincent75 schreef:@soap:
Dus gewoon te koppelen met de PC en de weerstand wordt automatisch aangepast?
- opperhoofd
- Forum-lid
Trainerroad vind ik leuk als je iets zinnigs wil doen op de trainer.
Zwift is leuk om gewoon lekker te fietsen als ik door omstandigheden niet buiten kan rijden. Beter iets dan niets.
Binnenkort een tweede ant+ dongle om beide tegelijkertijd te kunnen draaien.
Zwift is leuk om gewoon lekker te fietsen als ik door omstandigheden niet buiten kan rijden. Beter iets dan niets.
Binnenkort een tweede ant+ dongle om beide tegelijkertijd te kunnen draaien.
Inderdaad is TrainerRoad leuk, de Sufferfest films kan ik ook van harte aanraden voor het echt afzien en natuurlijk de Tacx films. Zijn allemaal wel opties die maandelijkse kosten met zich mee brengen, maar moet zeggen helpt mij wel de winter door en ik kan (wil) ook veel meer uurtjes fietsen in combi met de kinderen thuis.
Nu hebben Tacx's films en de app op Android mij nog niet helemaal overtuigd in combinatie met de Bushido Smart. Die ervaring is tot op heden wat matig.
Nu hebben Tacx's films en de app op Android mij nog niet helemaal overtuigd in combinatie met de Bushido Smart. Die ervaring is tot op heden wat matig.
In welk opzicht?Soap schreef: Nu hebben Tacx's films en de app op Android mij nog niet helemaal overtuigd in combinatie met de Bushido Smart. Die ervaring is tot op heden wat matig.
Verschillende aspecten eigenlijk, maar voornamelijk het matig afgesteld krijgen van de juiste rem kalibratie. Om "tyre slippage" te voorkomen moet het allemaal vrij strak er op zitten, maar dan is de weerstand dermate hoog dat het niet geheel realistisch meer is met de wattages.vincent75 schreef:In welk opzicht?Soap schreef: Nu hebben Tacx's films en de app op Android mij nog niet helemaal overtuigd in combinatie met de Bushido Smart. Die ervaring is tot op heden wat matig.
Het is dan ook eerst 15 minuten fietsen, dan kalibreren en zoveel mogelijk rechts in het groen of net in het rood houden. Vervolgens de video starten en fietsen, maar dan zijn zelfs 4/5% klimmetjes soms bijna niet rond te krijgen.....
Zijn wel meer issues mee helaas, zie tacx forum
![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Misschien een stomme vraag, maar heb je verder nog iets nodig om je tablet met trainerroad app te koppelen met een tacx smart trainer? Ik hoor wel eens iets over een dongel maar deze heb je toch alleen nodig voor het koppelen met de pc?
Wel een ANT+ Stick nodigMaSa schreef:Misschien een stomme vraag, maar heb je verder nog iets nodig om je tablet met trainerroad app te koppelen met een tacx smart trainer? Ik hoor wel eens iets over een dongel maar deze heb je toch alleen nodig voor het koppelen met de pc?
Zie: http://support.trainerroad.com/hc/en-us ... C-Trainers
en http://support.trainerroad.com/hc/en-us ... nnectivity