Stages Powermeter
-
- Forum-lid HC
Stages komt nu ook met carbon versie http://www.dcrainmaker.com/2015/08/stag ... tions.html
Vooral interessant voor Campa gebruikers.
Vooral interessant voor Campa gebruikers.
What makes the boat go faster?
-
- Forum-lid
Heb de stages powermeter 2 weken in gebruik, deze is gekoppeld aan een garmin edge 800 en garmin forerunner 920xt, heb bij elke rit een laag gemiddeld wattage tussen 100 en 130 watt, zou het mogelijk zijn dat de meting alleen enkelvoudig (alleen meting van het linkse been bij stages) binnenkomt? Normaal moet het toestel deze gegevens toch verdubbelen,
Groetjes
Het verdubbelen zou de Stages zelf moeten doen. Heeft niks met de headunit te maken.
-
- Forum-lid
Maar hij doet het niet denk ik, ik heb elke rit een gemiddelde wattage wat ongeveer overeenkomt met 50% van wat mijn werkelijk gemiddelde wattage zou moeten zijn. Als ik de stages kalibreer komt er een getal van rond de 860 op de garmins, zou dit normaal zijn?
Groetjes
Ik weet niet of een Gramin 800 zoals door jou gebruikt eenzelfde euvel heeft gehad met oude firmware maar even gezocht op Google en vond het volgende.
Krijg je die lage waardes op zowel de 810 als de 920XT?
Klopt het vermogen tijdens de rit soms wel en dan weer niet?
Powerdrops naar 0 Watt?
http://support.stagescycling.com/suppor ... -head-unit
Firmware bug causing 510 head unit to intermittently halve the recorded power value
Cause: Firmware installed at launch of new Edge 510 and 810 devices prevented accurate collection of otherwise normal data packet transmission from sensor.
Effect: lower than normal power reading, by about half the expected wattage
Solution: update Edge 510 device to most current firmware
Further recommendations: It is best practice to check for new firmware for both your Garmin head unit and Stages Power meter once per month.
Voor wat betreft je calibratiewaarde van 860 Zie de Stages FAQ:
The expected range of values is within +/- 50 from 890, so expect to see numbers in the high 800s or low 900s when calibrating properly.
Krijg je die lage waardes op zowel de 810 als de 920XT?
Klopt het vermogen tijdens de rit soms wel en dan weer niet?
Powerdrops naar 0 Watt?
http://support.stagescycling.com/suppor ... -head-unit
Firmware bug causing 510 head unit to intermittently halve the recorded power value
Cause: Firmware installed at launch of new Edge 510 and 810 devices prevented accurate collection of otherwise normal data packet transmission from sensor.
Effect: lower than normal power reading, by about half the expected wattage
Solution: update Edge 510 device to most current firmware
Further recommendations: It is best practice to check for new firmware for both your Garmin head unit and Stages Power meter once per month.
Voor wat betreft je calibratiewaarde van 860 Zie de Stages FAQ:
The expected range of values is within +/- 50 from 890, so expect to see numbers in the high 800s or low 900s when calibrating properly.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
-
- Forum-lid
Alvast bedankt voor de info.Waarde tijdens het fietsen is stabiel , heb dezelfde waardes op de edge 800 en de forerunner 920xt. De 920xt is een recent model ten opzichte van mijn edge 800, heb ook op beide de meest recente software update gedaan.
Groetjes
240- 260 watt gemiddeld trap je volgens jezelf gem?anniversary schreef:Maar hij doet het niet denk ik, ik heb elke rit een gemiddelde wattage wat ongeveer overeenkomt met 50% van wat mijn werkelijk gemiddelde wattage zou moeten zijn. Als ik de stages kalibreer komt er een getal van rond de 860 op de garmins, zou dit normaal zijn?
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Hoe zwaar ben je en heb je alleen of in een groep gefietst?anniversary schreef:Heb de stages powermeter 2 weken in gebruik, deze is gekoppeld aan een garmin edge 800 en garmin forerunner 920xt, heb bij elke rit een laag gemiddeld wattage tussen 100 en 130 watt, zou het mogelijk zijn dat de meting alleen enkelvoudig (alleen meting van het linkse been bij stages) binnenkomt? Normaal moet het toestel deze gegevens toch verdubbelen,