leeftijd,.
-
- Forum-lid
15 jaar gelden zat ik iig nog niet op de racefiets.. ik beoefen de sport als recreant ongeveer vanaf het moment dat ik ook geregistreerd heb op het forum..
Ik heb zelf vanaf eind 2001 geen fiets laat staan racefiets meer aangeraakt. Maar onlangs toch weer wat ´´begonnen´´ al is dat op een andere manier als dat ik als kind deed. Het is nu gewoon voor de lol.. 2 uurtjes fietsen ofzo. Heb me zo lang niet meer verdiept in deze sport ..... Dat ik er ook niets meer van af weet. Ik heb wel altijd naar de Tour gekeken maar ook niet echt effectief gevolgd. Al blijf die nog wel leuk elk jaar.
Het valt me eigenlijk op dat nu ik ouder ben mijn benen automatisch meer mee werken als dat ik jonger was.. ik sport veel. En squat ook veel. Waars is dit wel een van de oorzaken. Mijn benen groeien ook erg snel. De quadriceps groeien bij mij eigenlijk heel erg snel. Ik heb qua spiermassa ook eerder aanleg om van onder zeer gespierd te worden als van boven. zie armen enzv.
Maar idd.. hard fietse is het leukst. Je moet ´t gevoel krijgen alsof je een motor bestuurd ofzo. Voornamelijk rotondes vindt ik te gék!!
Toen de tijd wel wat jeugd wedstrijden gedaan. Nooit gewonnen. Wel ´n keertje 3e! haha. Hoera..... Was geen natuur-talent ofzo. Maar heb altijd wel fanatiek gefietst. Uiteindelijk gestopt maar ik weet niet precies waarom....
Maar idd.. hard fietse is het leukst. Je moet ´t gevoel krijgen alsof je een motor bestuurd ofzo. Voornamelijk rotondes vindt ik te gék!!
Toen de tijd wel wat jeugd wedstrijden gedaan. Nooit gewonnen. Wel ´n keertje 3e! haha. Hoera..... Was geen natuur-talent ofzo. Maar heb altijd wel fanatiek gefietst. Uiteindelijk gestopt maar ik weet niet precies waarom....
In de winter van 69-70 begonnen. Echte winter, geen overschoenen en een krant onder je trui
Was bij de jeugd 12-13. Eerste koersje op 23 februari 1970.
Altijd blijven fietsen maar door militaire dienst gestopt met koersen en daarna toerfietsen.
In 1970 kende ik ieder van m'n eigen leeftijd uit Rotterdam en omgeving die aan wielrennen deed of een racefiets had.
Nu niet eens wie er in de straat allemaal een racefiets heeft
Maar het valt me wel op dat heel, heel, heel veel racefietsers (om er maar even een woord in te gooien) vooral in de zomermaanden fietsen. In januari en februari (maanden waar ik zelf gewoon 700-1000km rij) zie ik nauwelijks een buurman op de fiets stappen.
Volgend jaar wordt ik 60 en ga gewoon de lange afstand van Parijs-Roubaix rijden en dat gaat ook gewoon vlot onder de wielen door. Verder staat er voor volgend jaar een Italie trip op de agenda met een paar serieuze cols.
Hard fietsen gaat nog prima, lang gaat uitstekend, klimmen heeft een flinke tik gekregen (ook door gewicht) en m'n sprint is nagenoeg weg.
Maar m'n passie is nog nooit zo hoog geweest. Stap net van de fiets en geniet er nog ieder keer met volle teugen van. Of in nu een leuk toertocht in Belgie rij, een passo in Italie of gewoon een rondje Rotte. Het blijft heerlijk en hoop het nog vele jaren te doen. Heerlijk!
Soms..............heel soms....................als je HEEL NAT en KOUD thuis komt iets minder
Voorjaar 1970
Was bij de jeugd 12-13. Eerste koersje op 23 februari 1970.
Altijd blijven fietsen maar door militaire dienst gestopt met koersen en daarna toerfietsen.
In 1970 kende ik ieder van m'n eigen leeftijd uit Rotterdam en omgeving die aan wielrennen deed of een racefiets had.
Nu niet eens wie er in de straat allemaal een racefiets heeft
Maar het valt me wel op dat heel, heel, heel veel racefietsers (om er maar even een woord in te gooien) vooral in de zomermaanden fietsen. In januari en februari (maanden waar ik zelf gewoon 700-1000km rij) zie ik nauwelijks een buurman op de fiets stappen.
Volgend jaar wordt ik 60 en ga gewoon de lange afstand van Parijs-Roubaix rijden en dat gaat ook gewoon vlot onder de wielen door. Verder staat er voor volgend jaar een Italie trip op de agenda met een paar serieuze cols.
Hard fietsen gaat nog prima, lang gaat uitstekend, klimmen heeft een flinke tik gekregen (ook door gewicht) en m'n sprint is nagenoeg weg.
Maar m'n passie is nog nooit zo hoog geweest. Stap net van de fiets en geniet er nog ieder keer met volle teugen van. Of in nu een leuk toertocht in Belgie rij, een passo in Italie of gewoon een rondje Rotte. Het blijft heerlijk en hoop het nog vele jaren te doen. Heerlijk!
Soms..............heel soms....................als je HEEL NAT en KOUD thuis komt iets minder
Voorjaar 1970
-
- Forum-lid
Ben van bouwjaar 1971. Van 6de tot 12de aan judo gedaan. Na de bruine band gestopt en overgestapt op atletiek. Door mijn lengte (op mijn langst 198cm) heel goed geweest in hoogspringen, verspringen, polstok en hordenlopen. Maar ook dit was niet mijn sport. Van 1988 tot 2004 heel veel gefietst. Tour tochten in de Hoekse Waard en regio Drechsteden reden we allemaal. 200-300km op een zaterdag of zondag was geen uitzondering. Door liefde en werk is de fiets in de schuur komen te staan. Sinds twee jaar weer op de racefiets gestapt en ook vorig jaar een mountainbike gekocht. Voelt toch wel weer goed hoor. Blijf het denk maar doen. Is toch wel mijn sport.
Duct Tape Is Like The Force: It Has A Light Side And A Dark Side And It Holds The Universe Together.
Haha. wat ´n mooie foto! Ik had een Concorde racefiets met 105 er op... Soms vindk t wel jammer dat er nu zo veel wielrenners zijn. Zeker te bedenken dat veel lui nu fietsen die je toen h´t leven zuur maakte omdat je juiste ´´fietste´´ was nml.. n homosport enzv.
Laatst gewijzigd door rokseltje op 27 aug 2015 20:25, 2 keer totaal gewijzigd.
In '84 (ik was toen 14) mijn eerste racefiets (2e hands) gekocht, tot ongeveer 1994 gefiets, ik eindigde toen met een carbonframe met carbonvoorvork, een Concorde, bij Hekker in Voorhout gekocht en deze opgebouwd met Shimano Dura-ace en Look klikpedalen, deze toen verkocht en ook gestopt, en nu dan sinds eind Juli 2015 weer gegrepen door het fietsvirus.
Er is veel veranderd, zowel kwa fiets als de kleding (helm), om nog maar te zwijgen over de Garmin 510 bundel die ik heb aangeschaft, ik geniet weer van het fietsen en ben me aan het verdiepen in de techniek/onderhoud van mijn huidige fiets, mijn leeftijd is nu 45.
Ik was toen al lid van het blad Fiets en kan me nog herinneren dat ik een wit wielrenshirt had besteld via het blad waarop met rode letters Fiets stond
Er is veel veranderd, zowel kwa fiets als de kleding (helm), om nog maar te zwijgen over de Garmin 510 bundel die ik heb aangeschaft, ik geniet weer van het fietsen en ben me aan het verdiepen in de techniek/onderhoud van mijn huidige fiets, mijn leeftijd is nu 45.
Ik was toen al lid van het blad Fiets en kan me nog herinneren dat ik een wit wielrenshirt had besteld via het blad waarop met rode letters Fiets stond
Laatst gewijzigd door ProTon op 27 aug 2015 20:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Haha! ook al ´n concorde dus Pro!! lachen man!! Ik ben me zelf aan ´t trainen voor rondjes Hillegom-lissen enzv. Haha. Ik woon zelf in A´dam..... heeel veel veranderd. echt heel erg veel. Toen was´t toch n rare sport ergens. Nu is het standaard dat je wielrent .. Da´s wel weer zonde dan..
twee jaar geleden mijn eerste fietsje gekocht. vrienden van mij maakten me enthousiast voor het fietsen. ik dacht, das niks voor mij; in zo'n strak broekje paar uur op zo'n mini hard zadeltje zitten....niets was minder waar. ik vond het super leuk.
is het fietsen aan het her-ontdekken