Voor alle discussies en vragen over mountainbiken in het algemeen.

Kettingkast mountainbike

StrykeForce
Forum-lid

StrykeForce 13 sep 2015 22:01

Beste lezers,

Ik ben van plan een mountainbike aan te schaffen om in mijn vrije tijd te gaan fietsen. Nu wil ik deze mountainbike ook gaan gebruiken om naar school te fietsen. Het enige probleem wat ik hierbij tegenkom is dat de fiets die ik gezien heb geen bescherming heeft bij het tandwiel. Ik weet dat er elastiekjes en bandjes zijn die mijn broek bij elkaar houden maar ik heb liever iets voor het tandwiel zitten zodat ik niet elke dag moet gaan klooien met mijn broek.

Het gaat om de volgende mountainbike:
https://www.fietsenwinkel.nl/cube-analo ... e%20analog&

Graag zie ik jullie antwoord tegemoet!

Met vriendelijke groet,

Tim

klimmer
Forum-lid HC

Gebruikersavatar klimmer 13 sep 2015 22:12

Bij een aantal triple crankstellen van Shimano heb je de mogelijkheid een beschermrand (kettenschutzring) erop te schroeven middels voorgeboorde gaten of die is al gemonteerd. Of die buitenbladen met schutzring los te koop zijn: ?? Kijk eens bij bikecomponents.de. Trouwens, indien mijn ogen me niet bedriegen zitten er van die voorgeboorde gaten in het buitenblad, althans volgens de foto. Op een van de fotoos is die schutzring gemonteerd samen met spatborden: wellicht een accessoire.

StrykeForce
Forum-lid

StrykeForce 13 sep 2015 22:22

klimmer schreef:Bij een aantal triple crankstellen van Shimano heb je de mogelijkheid een beschermrand (kettenschutzring) erop te schroeven middels voorgeboorde gaten of die is al gemonteerd. Of die buitenbladen met schutzring los te koop zijn: ?? Kijk eens bij bikecomponents.de. Trouwens, indien mijn ogen me niet bedriegen zitten er van die voorgeboorde gaten in het buitenblad, althans volgens de foto. Op een van de fotoos is die schutzring gemonteerd samen met spatborden: wellicht een accessoire.
Ik heb even gekeken op bikcomponents.de maar ook hier krijg ik helaas geen beschermrand gevonden voor de FC-M3000. Ik ga even contact opnemen met fietsenwinkel.nl en vragen of dat hun misschien zon beschermrandje hebben. Krijg deze namelijk ook niet gevonden om hun site.

Plaats reactie