Eens met vorige posters, zat keuze.
- richting Noord: Rondje Rottemeren blijft inderdaad echt top. Mooi rondje voor 's avonds, zo'n 30km (afhankelijk waar je in Rotjeknor woont). Wel druk als het mooi weer is.
- In Noord: Een aantal rondjes Kralingse plas is ook wel goed te doen, da's leuk om de tijd steeds scherper te stellen. Tip: doe dat rondje als het niet zo warm en zonnig is, scheelt recreanten, minder sporters en bbq'ers
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
- richting Zuid/Oost: eerst de stad uit en dan via Barendrecht, Ridderkerk/Heerjansdam richting Dordrecht en/of verder Biesbosch... wel aantal stoplichten en wat door Dordt.
- richting Zuid: via Charlois, Rhoon, Poortugaal, Hoogvliet de brug over richting Spijkenisse en verder Voorne Putten in (Geervliet, Heenvliet etc tot aan Brielle). Enkele stoplichten natuurlijk op de Groene Kruisweg en die weg van Spijkcity richting het achterland, maar da's te overzien
- richting Zuid: het rondje van de toertocht Le Grand Depart (over de Hoekse Waard)
- richting West: in het Westland heb ik ooit gefietst (met toeval ooit verdwaald)... Schipluiden en zo richting Delft...? Ben de exacte route vergeten, maar da's als je richting het westen gaat.
Wat ik meestal doe om een beetje van d eomgeving te genieten, is gewoon fietsen met een bepaalde stad als doel en zie maar hoe je er komt, volg de fietsborden en/of lekker verdwalen. Beetje logisch nadenken helpt ook (bijv. toen ik in Rijswijk belandde vanuit Scheveningen... en ik moest vertrouwen op de stand van de zon en draaiing van de aarde... jaja, back to basics
tsja en verder: je fiets gewoon in de auto of trein meenemen en vervolgens elders een rondje doen.