Hey Allemaal,
Ik heb net bij de fietsenmaker 2 continental grand prix 4 season banden gekocht. Zowel online als in de papieren gebruiksaanwijzing lees ik dat je deze in de juiste draairichting moet monteren. Online lees ik dat er een pijl op de band staat, soms tekst en dit staat ook in de gebruiksaanwijzing, maar ik kan dit op de banden echt nergens maar dan ook nergens vinden. Zelfs al met zaklantaarn geprobeerd...
Nu zag ik online dit plaatje waar de pijl de juiste draairichting aangeeft, kan iemand mij bevestigen of dit zo klopt?
http://weightweenies.starbike.com/forum ... &mode=view
Super bedankt alvast voor alle hulp
Groeten Tim
Draairichting continental grand prix 4 season
http://www.bikeforums.net/tandem-cyclin ... arrow.html
Als die pijl er niet op staat dan maakt het niet uit. Als die pijl er wel op staat......dan maakt het bij dunne racebandjes nog steeds niet uit.
Bij dunne racebandjes moet je iets van 160 km/uur rijden om aqua plaining te kunnen krijgen. Profiel op racebandjes is vooral marketing en niet nodig.
'What is the task of the tyre profile?
On smooth and firm terrain (e.g. asphalt and concrete) tyres adhere thanks to the friction between the rubber and surface. A profile is not required, in fact a grip would be detrimental because less material is engaged with each other. Less profile results in better rolling resistance. There is no reason to worry about aquaplaning with bicycle tyres. Therefore, tyres with very little or no profile at all should be the first choice for firm terrain with grip.
On rough or loose surfaces, the grip of the tyre rubber is inadequate, the tyres will slide. Therefore profiles are required on surfaces of this kind because this creates additional interlocking between the tyres and the surface. The deeper and looser the surface, the better it is to have a deep profile. The running properties on firm surfaces however suffer. Therefore it is impossible to recommend on single tyre for mountain bikes. Enthusiastic riders are therefore well advised to use different tyres in different areas and situations.
Voor grip in de bochten etc is de zachtheid/hardheid van het rubber veel belangrijker. We laten de discussie grip/banddruk/bandbreedte/rolweerstand maar even terzijde (en daar is uberhaupt meer dan genoeg over te vinden).
Als die pijl er niet op staat dan maakt het niet uit. Als die pijl er wel op staat......dan maakt het bij dunne racebandjes nog steeds niet uit.
Bij dunne racebandjes moet je iets van 160 km/uur rijden om aqua plaining te kunnen krijgen. Profiel op racebandjes is vooral marketing en niet nodig.
'What is the task of the tyre profile?
On smooth and firm terrain (e.g. asphalt and concrete) tyres adhere thanks to the friction between the rubber and surface. A profile is not required, in fact a grip would be detrimental because less material is engaged with each other. Less profile results in better rolling resistance. There is no reason to worry about aquaplaning with bicycle tyres. Therefore, tyres with very little or no profile at all should be the first choice for firm terrain with grip.
On rough or loose surfaces, the grip of the tyre rubber is inadequate, the tyres will slide. Therefore profiles are required on surfaces of this kind because this creates additional interlocking between the tyres and the surface. The deeper and looser the surface, the better it is to have a deep profile. The running properties on firm surfaces however suffer. Therefore it is impossible to recommend on single tyre for mountain bikes. Enthusiastic riders are therefore well advised to use different tyres in different areas and situations.
Voor grip in de bochten etc is de zachtheid/hardheid van het rubber veel belangrijker. We laten de discussie grip/banddruk/bandbreedte/rolweerstand maar even terzijde (en daar is uberhaupt meer dan genoeg over te vinden).
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock