Online kopen
-
- Forum-lid
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 14 jul 2015 12:29
Waar kijk jij naar voor je besluit op een specifieke wieler webshop iets te kopen? assortiment? merken? prijs? bekendheid? ik ben heel benieuwd naar jullie mening.
Hangt van het product af. Als het om een duur product gaat kies ik zeker niet de laagste prijs maar een bekende webshop die goede service verleent (Coolblue, Futurum, Mantel, Bikeparts4u, enz).
Voor "bulk goederen" zoals kettingen en cassettes kijk ik maar naar 1 ding en dat is prijs. Dan kom je meestal bij een dozenschuiver uit zoals bike24 of Bike-components. Uiteraard bestel ik alleen bij webshops met een gekende reputatie.
Assortiment: de ene heeft veel van X en de ander veel van Y. Er is geen enkele webshop die alles heeft.
Voor "bulk goederen" zoals kettingen en cassettes kijk ik maar naar 1 ding en dat is prijs. Dan kom je meestal bij een dozenschuiver uit zoals bike24 of Bike-components. Uiteraard bestel ik alleen bij webshops met een gekende reputatie.
Assortiment: de ene heeft veel van X en de ander veel van Y. Er is geen enkele webshop die alles heeft.
Wat Havana zegt. Hangt erg van het product af.
Kleding koop ik in een "echte" winkel, of ik moet precies hetzelfde weer kopen dan bestel ik hem.
Net als mijn wetsuit wil ik ook echt passen etc, ik ga dan niet klooien met bestellen, retour, wachten etc.
Daar ben ik ook bereid voor om meer te betalen dan een bodemprijs of aanbiedingsprijs op internet. Mits het niet al te veel verschil is. Een fietsbroek die in de winkel bv 140 euro kost en op internet voor 70 euro gaat, dan ga ik wel praten met de winkel.
Slijtage spullen net als Havana, bij de goedkoopste met een goede reputatie. En een snelle levertijd, 2-6 dagen zoals sommige aangeven is mij te lang.
Verzendkosten kunnen ook een rol spelen, daarom vaak meer bestellen.
Ik kijk een beetje naar retour en service mogelijkheden bij grotere aankopen, zoals een Garmin bv.
Buikpijn kreeg ik van een fietsenmaker die bij een vriend de adviesprijs van de onderdelen hanteerde en daarbovenop nog arbeidsloon vroeg voor het vervangen ervan.
Een Sora cassette, ketting, 2 banden en "kleine beurt" kosten dan ineens 180 euro.
Dit doe ik volgende keer wel voor 80 euro zelf met een biertje om het ze te leren.
Kleding koop ik in een "echte" winkel, of ik moet precies hetzelfde weer kopen dan bestel ik hem.
Net als mijn wetsuit wil ik ook echt passen etc, ik ga dan niet klooien met bestellen, retour, wachten etc.
Daar ben ik ook bereid voor om meer te betalen dan een bodemprijs of aanbiedingsprijs op internet. Mits het niet al te veel verschil is. Een fietsbroek die in de winkel bv 140 euro kost en op internet voor 70 euro gaat, dan ga ik wel praten met de winkel.
Slijtage spullen net als Havana, bij de goedkoopste met een goede reputatie. En een snelle levertijd, 2-6 dagen zoals sommige aangeven is mij te lang.
Verzendkosten kunnen ook een rol spelen, daarom vaak meer bestellen.
Ik kijk een beetje naar retour en service mogelijkheden bij grotere aankopen, zoals een Garmin bv.
Buikpijn kreeg ik van een fietsenmaker die bij een vriend de adviesprijs van de onderdelen hanteerde en daarbovenop nog arbeidsloon vroeg voor het vervangen ervan.
Een Sora cassette, ketting, 2 banden en "kleine beurt" kosten dan ineens 180 euro.
Dit doe ik volgende keer wel voor 80 euro zelf met een biertje om het ze te leren.
-
- Forum-lid
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 14 jul 2015 12:29
dus eerder een combi van online en daadwerkelijke mogelijkheid tot passen en afhalen.
Je verwacht dan korting op de adviesprijs?Frank schreef:Buikpijn kreeg ik van een fietsenmaker die bij een vriend de adviesprijs van de onderdelen hanteerde en daarbovenop nog arbeidsloon vroeg voor het vervangen ervan.
Een Sora cassette, ketting, 2 banden en "kleine beurt" kosten dan ineens 180 euro.
Dit doe ik volgende keer wel voor 80 euro zelf met een biertje om het ze te leren.
- de zwarten
- Forum-lid HC
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17
Vanwaar de vraag? Vanwaar de interesse? Wat zoek je?robsittard schreef: ik ben heel benieuwd naar jullie mening.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®
Ja, ik wel. Op deze manier verdient hij er 2x aan. Maar als hij pech heeft is hij nu een klant kwijt.mrcl schreef:Je verwacht dan korting op de adviesprijs?Frank schreef:Buikpijn kreeg ik van een fietsenmaker die bij een vriend de adviesprijs van de onderdelen hanteerde en daarbovenop nog arbeidsloon vroeg voor het vervangen ervan.
Een Sora cassette, ketting, 2 banden en "kleine beurt" kosten dan ineens 180 euro.
Dit doe ik volgende keer wel voor 80 euro zelf met een biertje om het ze te leren.
@mrcl
Ik verwacht een redelijke prijs.
100 euro hogere kosten voor de klant op onderdelen van 70-80 euro (waar ook nu nog marge op zit), voor een klus van 30-40 minuten gaat mijn gevoel voor redelijkheid te buiten.
Met dit soort producten wordt de adviesprijs nauwelijks nog ergens gevraagd. Vaak ligt deze 20 tot ruim 100 euro (van Sora tot Dura Ace) per product hoger dan de gangbare prijzen (zowel online als fysiek). Ik ken voorbeelden van winkels die de adviesprijs hanteren waarbij ze geen montage kosten in rekening brengen, dat past beter vind ik.
ik verwacht om tot een redelijke prijs te komen, wel voor de winkelier/reparateur als voor de klant.
Dat kan dan door bijvoorbeeld een lager uurloon, of inderdaad een korting op de adviesprijs wanneer zijn het ook mogen monteren.
Ik verwacht een redelijke prijs.
100 euro hogere kosten voor de klant op onderdelen van 70-80 euro (waar ook nu nog marge op zit), voor een klus van 30-40 minuten gaat mijn gevoel voor redelijkheid te buiten.
Met dit soort producten wordt de adviesprijs nauwelijks nog ergens gevraagd. Vaak ligt deze 20 tot ruim 100 euro (van Sora tot Dura Ace) per product hoger dan de gangbare prijzen (zowel online als fysiek). Ik ken voorbeelden van winkels die de adviesprijs hanteren waarbij ze geen montage kosten in rekening brengen, dat past beter vind ik.
ik verwacht om tot een redelijke prijs te komen, wel voor de winkelier/reparateur als voor de klant.
Dat kan dan door bijvoorbeeld een lager uurloon, of inderdaad een korting op de adviesprijs wanneer zijn het ook mogen monteren.
-
- Forum-lid
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 14 jul 2015 12:29
de zwarten schreef:Vanwaar de vraag? Vanwaar de interesse? Wat zoek je?robsittard schreef: ik ben heel benieuwd naar jullie mening.
ik vraag me af waarom de ene webshop bekender is als de ander en hoe dit komt. ik shop overal en zoek niet perce op de grootste webshops. ik vind prijs wel belangrijk maar zoek ook naar service (meer details over producten, correcte leveringen, gartis retour) dat soort zeken.
Duidelijk. Heb zelf weinig ervaring met vervangen / repareren door fietsenmaker, weet niet hoeveel marge er op materialen zit, hij moet natuurlijk ook zijn personeel betalen en heeft -zoals elke winkel tegenwoordig- flinke concurrentie van internet.Frank schreef:@mrcl
Ik verwacht een redelijke prijs.
100 euro hogere kosten voor de klant op onderdelen van 70-80 euro (waar ook nu nog marge op zit), voor een klus van 30-40 minuten gaat mijn gevoel voor redelijkheid te buiten.
Met dit soort producten wordt de adviesprijs nauwelijks nog ergens gevraagd. Vaak ligt deze 20 tot ruim 100 euro (van Sora tot Dura Ace) per product hoger dan de gangbare prijzen (zowel online als fysiek). Ik ken voorbeelden van winkels die de adviesprijs hanteren waarbij ze geen montage kosten in rekening brengen, dat past beter vind ik.
ik verwacht om tot een redelijke prijs te komen, wel voor de winkelier/reparateur als voor de klant.
Dat kan dan door bijvoorbeeld een lager uurloon, of inderdaad een korting op de adviesprijs wanneer zijn het ook mogen monteren.
Een FM hoeft van mij echt geen internetprijzen te rekenen, dan verdient hij er immers niks aan dus dat is broodroof. Maar een FM die stug overal adviesprijzen voor rekent, prijst zichzelf uit de markt en is blind voor de realiteit van de huidige maatschappij.